Ποιοι θα πληρώσουν το «μάρμαρο»

Μεταβολές στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας για το 2018 προανήγγειλε τις προηγούμενες ημέρες η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου, η οποία τόνισε ότι πλέον το σύστημα θα είναι ”αναλογικότερο”, γεγονός που σημαίνει ότι οι ιδιοκτήτες οχημάτων μεγάλου κυβισμού θα πληρώσουν περισσότερα. 

Παράλληλα, η κ. Παπανάτσιου τονίζει ότι στην τελική τιμή των τελών κυκλοφορίας για το 2018 θα συνυπολογίζονται τα κυβικά και η παλαιότητα, αλλά και κριτήρια, όπως η τιμή αγοράς και η ρύπανση.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Οικονομικών, τέσσερις θα είναι οι παράγοντες που θα επηρεάζουν στο εξής τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας:

  • Η τιμή αγοράς

  • Τα κυβικά

  • Οι εκπομπές ρύπων 

  • Η παλαιότητα

Αυτός ο νέος τρόπος υπολογισμού θα έχει και θετική αλλά και αρνητική επίδραση στην τσέπη των οδηγών, καθώς για άλλους  αναμένεται να «φουσκώσει» τον λογαριασμό για 1,8 εκατ. ιδιοκτήτες, ενώ για άλλους θα τον… μειώσει για 1,7 εκατ. άλλους.

Όπως, επίσης, έγινε γνωστό, το νέο σύστημα υπολογισμού αναμένεται να επιβαρύνει ιδιαίτερα όσους έχουν αγοράσει το όχημά τους από το 2005 και ύστερα.

Αυτό σημαίνει ότι θα επηρεάσει, προς τα κάτω, τα τέλη κυκλοφορίας για πάνω από 1,7 εκατ. οχήματα, τα οποία έχουν ηλικία μεγαλύτερη από 13 έτη, ενώ το αντίθετο θα γίνει για πάνω  από 1,8 εκατ. οχήματα που έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά την 01/01/2005, από τα οποία μόλις 500.000 έχουν κυκλοφορήσει τα τελευταία πέντε χρόνια.

Με στόχο, μάλιστα, να ελαχιστοποιήσει αυτή την διάκριση ανάμεσα στα πιο παλιά και τα πιο καινούρια αυτοκίνητα, το Υπουργείο έχει πρόθεση να εισάγει τον συντελεστή της αξίας αγοράς στον τρόπο υπολογισμού, με στόχο αυτοί που θα πληρώνουν περισσότερα να είναι οι ιδιοκτήτες ακριβών αυτοκινήτων. 

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook