Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στο θέμα της επέκτασης του αερολιμένα Χανίων "Γιάννης Δασκαλογιάννης". Σήμερα Πέμπτη 3/2 το αεροδρόμιο επισκέφθηκε κλιμάκιο στελεχών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών οι οποίοι είχαν συνάντηση εργασίας με τον αντιπεριφερειάρχη Χανίων κ.Απόστολο Βουλγαράκη  και τον αερολιμενάρχη Χανίων κ. Σταύρο Καστρινάκη.


Τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών διαβεβαίωσαν πως όλα είναι έτοιμα για την δημοπράτηση του έργου αρκεί να ξεπεραστεί η εμπλοκή που έχει προκύψει με την έγκριση της επικαιροποίησης της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων η οποία έχει "κολλήσει" σε κάποιο γραφείο του υπουργείου Περιβάλλοντος.

Πάντως ο κ.Βουλγαράκης απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Flashnews.gr εξέφρασε την βεβαιότητα πως «η επέκταση του αεροδρομίου Χανίων "Ιωάννης Δασκαλογιάννη"  θα δημοπρατηθεί μέσα στο 2011.  Λόγω των διαδικασιών που προβλέπονται στις δημοπρατήσεις έργων τέτοιου μεγέθους ελπίζω  μέσα στο έτος να αρχίσει και η κατασκευή του έργου.»

Σε ερώτηση για το εαν συσχετίζεται το έργο επέκτασης του αεροδρομίου Χανίων με εκείνο της κατασκευής νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου ο κ.Βουλγαράκης τόνισε πως δεν υπάρχει σύγκριση καθώς "το μεν πρώτο είναι υπό επέκταση και το δε δεύτερο, υπό κατασκευή, άρα εξετάζονται υπό διαφορετικό πρίσμα".

Αύριο Παρασκευή 4/2 , ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων θα έχει τις σχετικές συναντήσεις στο υπουργείο Περιβάλλοντος προκειμένου να προωθηθεί και η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, γεγονός που θα "ανάψει το πράσινο φως" για την δημοπράτηση του έργου πνοής για την Δυτική Κρήτη.

Στο θέμα αναφέρθηκε στην διάρκεια συνέντευξης Τύπου και ο βουλευτής Χανίων του ΠΑΣΟΚ κ.Σήφης Βαλυράκης λέγοντας χαρακτηριστικά : "...Έχει κολλήσει το αεροδρόμιο στο υπουργείο, στην κα Μπιρμπίλη. Το έχει κολλήσει κάποιος διευθυντής. Πρέπει να ξεκολλήσει. Δεν είναι θέμα της κυβέρνησης, είναι θέμα της ευαισθησίας και του δυναμισμού των τοπικών φορέων".

Υπενθυμίζεται πως το έργο επέκτασης του αερολιμένα "Γιάννης Δασκαλογιάννης" των Χανίων, συνολικού προυπολογισμού 100 εκατομ ευρώ, αφορά στον διπλασιασμό του υπάρχοντος αεροσταθμού απο έκταση 15.000 τετραγ. μέτρων σε 30.000 τετραγ.μέτρα καθώς επίσης και στην κατασκευή νέου πύργου ελέγχου.

Σε ότι αφορά στην επέκταση είναι απολύτως αναγκαία καθώς το αεροδρόμιο Χανίων εξυπηρετεί και το Ρέθυμνο, ενώ με την καθιέρωση της 24ωρης λειτουργίας του αλλά και σύμφωνα με τις προβλέψεις για το μέλλον, έχει αυξηθεί κατα πολύ η κίνηση αεροσκαφών και επισκεπτών με αποτέλεσμα οι υπάρχοντες χώροι να μην επαρκούν.

Σε ότι αφορά στην κατασκευή νέου πύργου ελέγχου, και αυτό χαρακτηρίζεται ως έργο άμεσης προτεραιότητας για λόγους ασφαλείας των πτήσεων, εαν συνυπολογιστεί πως ο σημερινός πύργος ελέγχου που εξυπηρετεί και τα πολεμικά αεροσκάφη τόσο της 115 ΠΜ όσο και της Αμερικανικής ευκολίας, χρονολογείται απο τα τέλη της δεκαετίας του 1950 και επιπλέον, σύμφωνα με τις σημερινές προσιαγραφές είναι σε λάθος θέση.