Η εισαγωγή υποψήφιων μαθητών σε τμήματα και σχολές που έχουν υποχρεωτικό μάθημα τα “Μαθηματικά” χωρίς αντίστοιχα να ζητείται η Πανελλαδική τους εξέταση.

Πρέπει οι μελλοντικοί δάσκαλοι να γνωρίζουν Μαθηματικά;

Αφού διαβάσετε όλο το κείμενο της διαμαρτυρίας συνυπογράψτε εδώ την διαμαρτυρία της lisari team.

Η μαθηματική παιδεία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη τόσο με την προσχολική αγωγή όσο και με την βασική παιδεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και αποτελεί μαζί με την Ελληνική Γλώσσα έναν από τους δύο βασικούς πυλώνες της. Απαντάται επίσης ως βασική και υποχρεωτική στην Δευτεροβάθμια καθώς και στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση σε Παιδαγωγικά τμήματα και σε μια πληθώρα σχολών άμεσα ή έμμεσα. 

Αν διαβάσετε το πρόγραμμα σπουδών (σελίδα 22)  του Παιδαγωγικού τμήματος (ΕΚΠΑ) για το ακαδημαϊκό έτος 2016 – 17 θα δείτε στη λίστα με τα υποχρεωτικά μαθήματα τα “Μαθηματικά”. 

Επίσης, αν διαβάσετε το πρόγραμμα σπουδών 1ου εξαμήνου από την Ιατρική Σχολή Αθηνών θα δείτε στη λίστα με τα υποχρεωτικά μαθήματα τα “Μαθηματικά”. 

Η καθαίρεση και αποσύνδεση του μαθήματος των μαθηματικών από την εισαγωγή των υποψηφίων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Τριτοβάθμια σε τμήματα των Επιστημών της Εκπαίδευσης, των Ιατρικών σχολών καθώς και των Ανθρωπιστικών κατευθύνσεων εν γένει ισοδυναμεί με πνευματική μονομέρεια τόσο για τους εν δυνάμει διδάσκοντες όσο και για τους διδασκόμενους, δηλαδή για τα παιδιά μας. Άραγε με ποια λογική οδηγείτε τους μαθητές μας στην αυτοχειρία της Μαθηματικής σκέψης; Στην αποδυνάμωση των εκπαιδευτικών από τα εργαλεία που θα εργαστούν; 

Ο πρόχειρος σχεδιασμός του Νομοσχεδίου που είδε το φως της δημοσιότητας αποτελεί κίνδυνο για το σώμα της Παιδείας. Οφείλουμε να μην παρασυρόμαστε και ούτε να εξετάζουμε λογιστικά ή οικονομικά τα νευραλγικά θέματα της Παιδείας. Τα παιδιά μας πρέπει να τα προστατεύουμε ως την κορωνίδα της κοινωνίας, γιατί είναι η ελπίδα, γιατί είναι το μέλλον. Αυτήν την μεταβλητή πρέπει να έχουμε μόνο στην εξίσωσή μας.

Αιτούμαστε την άρση των οποιωνδήποτε άρθρων του Νομοσχεδίου που είναι υπό ψήφιση και θέτουν τα Μαθηματικά σε αυτήν θέση και τον άμεσο επανασχεδιασμό της εισαγωγής των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με τα Μαθηματικά να αποτελούν υποχρεωτικό μάθημα στα αντίστοιχα τμήματα. 

Ενδεικτικά αναφέρουμε τμήματα ή σχολές που χρειάζονται τις γνώσεις του μαθήματος «Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής»

1. Παιδαγωγικό 
2. Ιατρική
3. Φαρμακευτική 
4. Χημικό
5. Ψυχολογία (Στατιστική)
6. Βιοτεχνολογία ΕΚΠΑ (Μαθηματικά – Στατιστική)
7. Κτηνιατρική 
8. Βιοϊατρική (Μαθηματική Ανάλυση Ι – Διακριτά Μαθηματικά – Μαθηματική Ανάλυση ΙΙ – Πιθανότητες και Στοιχεία Στατιστικής – Εφαρμοσμένα Μαθηματικά)

«Οι μαθηματικοί βιώνουν την ομορφιά των εξισώσεων όπως οι κοινοί θνητοί βιώνουν την ομορφιά των έργων τέχνης. Για τον Πλάτωνα, τα μαθηματικά αποτελούσαν ύψιστη κορύφωση της ομορφιάς».

Σεμίρ Ζέκι  (διακεκριμένος καθηγητής Νευροβιολογίας του Πανεπιστημίου UCL στην Αγγλία) κάνοντας παράφραση μιας ρήσης του Bertrand Russell.

«Όποιος τα αγνοεί τα μαθηματικά δεν μπορεί να γνωρίσει τις άλλες επιστήμες ούτε και τα αντικείμενα του κόσμου μας …  Και το χειρότερο είναι ότι οι άνθρωποι που τα αγνοούν δεν συνειδητοποιούν την ίδια τους την άγνοια και επομένως δεν προσπαθούν να τη θεραπεύσουν».
Ρογήρος Βάκων (Roger Bacon) (Θεολόγος και Φιλόσοφος του Μεσαίωνα)

Πρέπει να συμπορευτούμε όλοι όσοι ασχολούνται με την εκπαίδευση και να ανταλλάξουμε απόψεις για το κοινό καλό της Παιδείας. Η Ε.Μ.Ε. είναι υπεύθυνη για την πορεία των μαθηματικών στη χώρα μας και πρέπει να έχει τον πρωτεύοντα ρόλο σε αυτές τις συζητήσεις και πρωτοβουλίες. Δεν είχαμε κατά νου ότι η Πολιτεία όρισε το έτος 2018 ως έτος των μαθηματικών, για να κάνει αυτό το δώρο προς τα μαθηματικά! 

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook