Eιδικά στα αστικά κέντρα, τα ατυχήματα με μοτοσικλέτες είναι δυστυχώς φαινόμενο συχνό. 

Με δεδομένο ότι οι πιθανότητες τραυματισμού του αναβάτη είναι πολλές, οφείλουμε να γνωρίζουμε κάποια βασικά πράγματα, προκειμένου να είμαστε σε θέση να βοηθήσουμε τον αναβάτη - εφ όσον χτυπήσει και φυσικά να διαφυλάξουμε ότι όλα θα γίνουν με ασφάλεια.
 
Το προειδοποιητικό τρίγωνο
Πριν κάνουμε το οτιδήποτε, από τη στιγμή που θ αντιληφθούμε ότι ο οδηγός της μοτοσικλέτας βρίσκεται στο έδαφος, πρέπει να τοποθετήσουμε το σχετικό προειδοποιητικό τρίγωνο, τουλάχιστον σε 100 μέτρα απόσταση από τον πεσμένο άνθρωπο, προκειμένου να μην τον χτυπήσει κάποιο διερχόμενο όχημα.

Τηλέφωνο στο 166 και στην Αστυνομία
Επειδή σε αυτές τις περιπτώσεις κάθε δευτερόλεπτο είναι κρίσιμο για την υγεία ενός ανθρώπου, ακόμη και αν θεωρούμε ότι ο οδηγός της μοτοσικλέτας δεν έχει χτυπήσει πολύ, πρέπει να ειδοποιήσουμε αμέσως ένα νοσοκομειακό.

Ανοίγουμε το κράνος, αλλά ΔΕΝ ΤΟ ΒΓΑΖΟΥΜΕ
Αφού προσεγγίσουμε τον πεσμένο μοτοσικλετιστή, αρχικά πρέπει να ανοίξουμε τη ζελατίνα του κράνους, προκειμένου να μπορεί ν αναπνεύσει καλύτερα. Σε καμία περίπτωση όμως δεν πρέπει να προσπαθήσουμε να βγάλουμε το κράνος, γιατί αν έχει τραυματιστεί στην περιοχή του αυχένα, εμείς μπορεί να κάνουμε τα πράγματα χειρότερα. Η διαδικασία αυτή απαιτεί ειδική εκπαίδευση, που μόνο οι τραυματιοφορείς διαθέτουν.
 
Ελέγξτε το στόμα και τη γλώσσα
Από το χτύπημα και την πτώση, ενδεχομένως στο στόμα του πεσμένου μοτοσικλετιστή να πήγε κάτι από το κράνος που έσπασε. Για να τον βοηθήσουμε, ελέγχουμε, λοιπόν, αν κάτι εμποδίζει την αναπνοή, συμπεριλαμβανομένης και της γλώσσας του, που ίσως έχει γυρίσει. Στην περίπτωση αυτή δοκιμάζουμε να την τραβήξουμε προς τα έξω. Προσοχή όμως, γιατί χρειάζεται πολύ μεγάλη μυική δύναμη για να ανοίξει το στόμα του αναβάτη και αν δεν είμαστε σίγουροι ότι μπορούμε να το πράξουμε σωστά, καλύτερα να το κάνει κάποιος έμπειρος.

Πηγή: autotriti.gr