Η πτώση του μεριδίου αγοράς των ντίζελ είχε ως συνέπεια να αυξηθούν για πρώτη φορά οι μέσες εκπομπές CO2 των καινούργιων αυτοκινήτων

Το μειωμένο ενδιαφέρον του ευρωπαϊκού αγοραστικού κοινού για αυτοκίνητα ντίζελ αποτυπώνεται πλέον ξεκάθαρα και στα νούμερα.

Το πρώτο 5μηνο του 2017, στη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά, εκείνη της Γερμανίας, το μερίδιο αγοράς των ντίζελ έπεσε στο 41% περίπου, ενώ τα προηγούμενα χρόνια είχε αγγίξει το 50%. Σε συνδυασμό με τη ραγδαία αύξηση πωλήσεων των SUV, που λόγω βάρους και αεροδυναμικής μοιραία καταναλώνουν λίγο περισσότερο καύσιμο απ’ ό,τι ένα αντίστοιχο συμβατικό μοντέλο, αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα καινούργια αυτοκίνητα, κατά μέσο όρο, να επιβαρύνουν με περισσότερο CO2 την ατμόσφαιρα.

Πιο συγκεκριμένα, αυτό το 5μηνο οι μέσες εκπομπές CO2 των καινούργιων αυτοκινήτων αυξήθηκαν από τα 127,0 g/km της αντίστοιχης περσινής περιόδου στα 127,6 g/km. Η διαφορά είναι μικρή, αλλά σημαδιακή: Είναι η πρώτη φορά που παρατηρείται αύξηση του διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπουν τα καινούργια αυτοκίνητα της γερμανικής αγοράς από το 1997. Τότε ήταν που, μετά και την υπογραφή του πρωτοκόλλου του Κιότο, η Ε.Ε. αποφάσισε να θέσει στόχους για τη μείωση των εκπομπών CO2.

Εκπρόσωπος του συνδέσμου εισαγωγέων αυτοκινήτων της Γερμανίας (VDIK) δήλωσε πως αν συνεχιστεί η ίδια τάση, με λιγότερα ντίζελ και περισσότερα SUV, η χρονιά θα κλείσει με μικρή αύξηση. Αν αυτό ισχύσει και σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, ο στόχος των 95 g/km που έχει θέσει η Ε.Ε. για το 2020 (το 2016 ήταν 118,1 g/km) θα φαίνεται αρκετά πιο δύσκολο να επιτευχθεί. Οι άνθρωποι του VDIK όμως είναι μάλλον πεπεισμένοι πως για την αύξηση φταίνε οι Γερμανοί κατασκευαστές, και όχι οι «ξένοι». Σύμφωνα με τον σύνδεσμο, οι μέσες εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων των εταιριών που ο ίδιος εκπροσωπεί, είναι 122 g/km, δηλαδή χαμηλότερος από τον συνολικό μέσο όρο της αγοράς.

Βέβαια, όταν πλέον είναι ευρέως αποδεκτό ότι οι επίσημες μετρήσεις κατανάλωσης και εκπομπών CO2 έχουν ελάχιστη σχέση με την πραγματικότητα, και αναμένεται η αλλαγή τους, το όποιο νούμερο είναι ούτως ή άλλως θεωρητικό. Επιπλέον, ειδικά μετά το σκάνδαλο Dieselgate, εγείρονται ερωτηματικά για το τι νόημα έχει μια τέτοια ανάλυση, εφόσον δεν καταγράφει και τις –πραγματικές– εκπομπές οξειδίων του αζώτου (ΝΟx)....

 

drive.gr