Διευρύνεται ο κύκλος των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών που εισέρχονται σε συζητήσεις με την Cosco για το ύψος των ναύλων σε πλοία bulk carriers Ελλήνων εφοπλιστών που έχει ναυλώσει η κινεζική κρατική ναυτιλιακή εταιρεία.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Lloyd's List και όπως αναφέρει η Naftemporiki.gr,, μετά τις εταιρείες του Γιώργου Οικονόμου (Dryships Cardiff Marine και Classic Maritime) και του ομίλου Navios της Αγγελικής Φράγκου, σε συζητήσεις μπήκαν και ο όμιλος Αγγελικούση και η Golden Union του Θεόδωρου Βενιάμη.

«Οπως επισημαίνει η εφημερίδα, αν και καμία εταιρεία δεν επιβεβαίωσε επισήμως τις λεπτομέρειες, πηγές από τις δύο εταιρείες επιβεβαίωσαν την ύπαρξη προβλημάτων με την Cosco αναφορικά με το ύψος των ναύλων που ναυλώθηκαν τα πλοία.

Οπως υπογραμμίζουν οι Lloyd's, η Golden Union αντιμετώπισε προβλήματα σε σχέση με την Cosco τουλάχιστον σε ένα πλοίο της, προτού προσφύγει στη διαιτησία στο Λονδίνο. Οπως επισημάνθηκε, πάντως, οι συζητήσεις ανάμεσα στις δύο πλευρές συνεχίζονται.

Ενα από τα θέματα που θέτει η πλευρά των Κινέζων, που γενικότερα επιθυμούν την επαναδιαπραγμάτευση του ύψους των ναύλων ειδικά στα capesize, είναι και η επιβολή φόρου 10% από πλευράς των κινεζικών αρχών, ο οποίος δεν είχε προβλεφθεί στα ναυλοσύμφωνα.

Φόρος που όμως δεν περιλαμβάνεται στη συμφωνία της Cosco για την ναύλωση τριών capsize από τον όμιλο Αγγελικούση. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι συζητήσεις συνεχίζονται και οι δύο πλευρές, σύμφωνα με τη Lloyd's List, διερευνούν τις δυνατότητες να αυξηθεί η περίοδος της ναύλωσης των πλοίων, με αντίστοιχο περιορισμό του ναύλου.

Από την πλευρά της, η Αγγελική Φράγκου, σε πρόσφατη τηλεδιάσκεψη της με αναλυτές, ανέφερε ότι κρατική εταιρεία της Κίνας οφείλει στη Navios 5,1 εκατ. δολ.

Επίσης, στα δικαστήρια των Ηνωμένων Πολιτειών έχει μεταφερθεί η διαμάχη του Ελληνα εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου με την Cosco, με αντικείμενο τη μη καταβολή ναύλων για ένα πλοίο ιδιωτικής εταιρείας του.

Υπολογίζεται, σύμφωνα με πληροφορίες της Lloyd's, ότι τουλάχιστον 12 πλοιοκτήτες, κυρίως Ελληνες και Ασιάτες, έχουν εμπλακεί σε συζητήσεις με την Cosco, με αφορμή το ύψος των ναύλων.

Η Lloyds, σε προηγούμενη έκδοσή της, δημοσίευσε δήλωση του υπεύθυνου ναυλώσεων της Cosco Singapore, ο οποίος ανέφερε ότι υπάρχουν ανοικτά ζητήματα αναδιαπραγμάτευσης των χρονοναυλωσύμφωνων. Μάλιστα, η Cosco έχει ανακοινώσει ότι η αύξηση του κόστους των καυσίμων, σε συνδυασμό με την επιδείνωση της πορείας των ναύλων, θα μπορούσε να οδηγήσει την εταιρεία σε απώλειες κερδών για το πρώτο εξάμηνο του έτους.