Εγκρίθηκε το πολεοδομικό σχέδιο για τον Οικισμό του Συλλόγου Πολυτέκνων Χανίων - Τι περιλαμβάνει το έργο και γιατί χαρακτηρίζεται ως ένα χωριό - πρότυπο

Στην σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας αναφέρονται τα εξής: 

"Στα συρτάρια παρέμενε για σχεδόν είκοσι χρόνια το αίτημα του Συλλόγου Πολυτέκνων Γονέων νομού Χανίων να δημιουργήσει ένα σταθερό οικιστικό ιστό σε ιδιόκτητη έκταση του, στις Μουρνιές Χανίων. 

Αυτή η εκκρεμότητα επιλύεται πλέον με το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που υπέγραψε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης και με το οποίο εγκρίνεται η σχετική πολεοδομική μελέτη Α’ κατοικίας.

Έτσι, ο Σύλλογος Πολυτέκνων αποκτά τη δυνατότητα ανέγερσης οικισμού στην κοινότητα Μουρνιές, των Χανίων, που θα πλαισιώνεται από χώρους άθλησης, εκπαίδευσης και πολιτισμού. 

Ειδικότερα, σε έκταση 410 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας του Συλλόγου, θα μπορούν να κατασκευασθούν κατοικίες με όλες τις συναφείς απαραίτητες υποδομές, όπως, χώροι πράσινου, στάθμευσης, παιδικής χαράς, κλειστό αθλητικό κέντρο, δημοτικό σχολείο, νηπιαγωγείο και βρεφονηπιακός σταθμός. 

Επίσης, προβλέπεται η ανάπτυξη και εμπορικών δραστηριοτήτων, για την εξυπηρέτηση των κατοίκων του οικισμού."

Το μοναδικό - πρότυπο χωριό των πολυτέκνων στα Χανιά

Οι 500 δικαιούχοι που αναδείχθηκαν μετά από διαδικασία μοριοδότησης, θα έχουν στα χέρια τους μια συγκεκριμένη οικοδομική άδεια για οικόπεδο 400 τετραγωνικών μέτρων σε ένα σύγχρονο «χωριό» στο οποίο θα υπάρχουν όλες οι αναγκαίες υποδομές.

Από οδοποιία, ύδρευση, αποχέτευση, ηλεκτρισμό, τηλεπικοινωνίες, μέχρι σχολείο, παιδική χαρά, εκκλησία, περίπτερο, βενζινάδικο, μπακάλικο κλπ.

Χαρακτηριστικό της μοναδικότητας του «χωριού», είναι πως σύμφωνα με την συνολική μελέτη, όλα τα σπίτια θα είναι μονοκατοικίες με ενιαίες προδιαγραφές και σε κάθε οικόπεδο θα υπάρχει χώρος στάθμευσης για τους ενοίκους, ενώ προβλέπονται και ενιαίοι χώροι στάθμευσης για τους επισκέπτες.

Μόλις λοιπόν ολοκληρωθούν τα βασικά έργα υποδομών, οι δικαιούχοι – όποτε θέλουν – θα μπορούν να κτίσουν τα σπίτια τους βάση της οικοδομικής άδειας που θα έχουν.

Τι αναφέρει η Μελέτη Περιβαλλοντικών Όρων - Περιγραφή του έργου

Το έργο είναι η δημιουργία οικισμού α' κατοικίας σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία που αφορά τις Περιοχές Ειδικά Ρυθμιζόμενης Πολεοδόμησης (ΠΕΡΠΟ). Ο πληθυσμός υπολογίζεται σε 2.200 άτομα. Ο οικισμός θα περιλαμβάνει: 

α. Τα Οικοδομικά Τετράγωνα των κατοικιών, όπου η επιτρεπόμενη χρήση θα είναι η αμιγής κατοικία. 
β. Έναν πυρήνα κοινόχρηστων λειτουργιών – δραστηριοτήτων που χωροθετείται κεντροβαρικά και περιλαμβάνει: 
- χώρους για κοινωφελείς εγκαταστάσεις ήτοι: δημοτικό σχολείο, νηπιαγωγείο, βρεφονηπιακό σταθμό, αθλητικό κέντρο, παιδική χαρά, εκκλησία, πολιτιστικό κέντρο, πλατεία και ανοικτά γήπεδα αθλητισμού. 
- ένα ΟΤ για χωροθέτηση εξυπηρετήσεων εμπορίου – υπηρεσιών – αναψυχής. 
γ. Χώρους κοινοχρήστου πρασίνου που εκτείνονται σε 
όλη την έκταση του οικισμού. 
δ. Δρόμους κυκλοφορίας οχημάτων, δρόμους ήπιας κυκλοφορίας, χώρους στάθμευσης και πεζοδρόμους που ενοποιούν τους χώρους πρασίνου σχηματίζοντας "πράσινο" δίκτυο.
ε. Τεχνική υποδομή που θα περιλαμβάνει: 
ε1. Δίκτυο υδροδότησης που θα αποτελείται από υπόγειους αγωγούς, δεξαμενή αποθήκευσης και ανλτιοστάσιο – πιεστικό. 
ε2. Δίκτυο για την συγκέντρωση των ομβρίων και την διοχέτευσή τους προς την τάφρο στα βόρεια της οδού πρόσβασης. 
ε3. Δίκτυο αποχέτευσης ακαθάρτων και την διοχέτευσήτους προς το υφιστάμενο δίκτυο της ΔΕΥΑΧ. 
ε4. Δίκτυο ήλεκτροδότησης που θα αποτελείται από γραμμή μέσης τάσης από το υφιστάμενο δίκτυο μέχρι τον οικισμό, μετασχηματιστές που θα τοποθετηθούν σε κοινόχρηστους χώρους και δίκτυο χαμηλής τάσης εντός του οικισμού. 
ε5. Δίκτυο τηλεφωνοδότησης. 

Όροι δόμησης - Τομείς όρων δόμησης 

Δεν υπάρχουν διακεκριμένοι τομείς όρων δόμησης. Ολόκληρος ο οικισμός έχει τους ίδιους 
όρους δόμησης. 
Αρτιότητα: 400 m2 
Πρόσωπο : 15m 
Μέγιστη κάλυψη: 50% 
Συντελεστής Δόμησης: 0,60 
Μέγιστο ύψος : α) για τα ΟΤ αμιγούς κατοικίας: 7,50m. Επιπλέον αυτού επιτρέπονται στέγες, φυτεμένα δώματα κ.λπ. όπως προβλέπονται στο ΝΟΚ. β) κατά ΝΟΚ για τα ΟΤ των υπολοίπων χρήσεων. 
Επιβάλλεται η δημιουργία μίας θέσεις στάθμευσης ανά κατοικία εντός του οικοπέδου.
Κατά τα λοιπά ισχύει ο ΝΟΚ. 

Δίκτυα υποδομής 

Το προτεινόμενο έργο έχει εξασφαλίσει τη δυνατότητα σύνδεσης του με τα κοινωφελή δίκτυα υποδομής. Ειδικότερα: 

Δίκτυο ύδρευσης: Η αναγκαία ποσότητα νερού για κατανάλωση αστικής χρήσης θα εξασφαλισθεί από την ΔΕΥΑ Χανίων. Οι δεξαμενές από τις οποίες θα γίνει η λήψη του νερού εφάπτονται στη υπόψη έκταση. 

Διαχείριση αποβλήτων: Προβλέπεται η κατασκευή αποχετευτικού δικτύου ακαθάρτων εντός του οικισμού καθώς και παροχέτευση των λυμάτων σε υφιστάμενο αγωγό της ΔΕΥΑΧ που θα γίνει με την κατασκευή εξωτερικού τμήματος μήκους περίπου 100m κατά μήκος οδικού δικτύου. Σε περίπτωση που αυτή η λύση δε θα υλοποιηθεί να κατασκευαστεί εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων (ΕΕΛ) εντός του γηπέδου. 

Διαχείριση ομβρίων: Προβλέπεται η κατασκευή αποχετευτικού δικτύου και η παροχέτευση των ομβρίων στην κεντρική τάφρο που βρίσκεται περίπου 100μ. από το ΒΔ άκρο του γηπέδου προς τον κεντρικό δρόμο του Βαντέ, ενώ θα υπάρχουν και μικρές δεξαμενές συλλογής ομβρίων για την άρδευση των χώρων πρασίνου. 

Δίκτυο ηλεκτροδότησης: Ο ΔΕΔΔΗΕ θα επεκτείνει το δίκτυο ΜΤ μέχρι το υπόψη γήπεδο. Η διανομή του ηλεκτρικού ρεύματος εσωτερικά του οικοπέδου θα γίνει με υπόγειο δίκτυο. 

Δίκτυο τηλεπικοινωνιών: Η εξωτερική σύνδεση θα γίνει είτε με υπόγειο καλώδιο από υπάρχοντα κατανεμητή είτε με ασύρματη λήψη. Η τηλεφωνική σύνδεση εσωτερικά του 
οικοπέδου θα γίνει με υπόγειο δίκτυο. 

Στερεά Απόβλητα: Η βασική κατηγορία στερεών αποβλήτων που θα παράγονται στον οικισμό κατά τη φάση λειτουργίας του είναι μόνο τα οικιακά απορρίμματα. Η διαχείριση των στερεών αποβλήτων γίνεται με ευθύνη της ΔΕΔΙΣΑ. 

Οδικό δίκτυο: Η προσπέλαση και η σύνδεση της πολεοδομούμενης περιοχής με το ευρύτερο οδικό δίκτυο θα γίνεται μέσω της δημοτικήςοδού που εφάπτεται με το βόρειο όριό της. Η κατάταξη του εσωτερικού οδικού δικτύου,όπως έχει διαμορφωθεί η πολεοδομική πρόταση, περιλαμβάνει: τον τοπικό συλλεκτήριο δρόμο, μονόδρομους  τοπικής εξυπηρέτησης και πεζόδρομου.