«“Λίθοι, πλίνθοι, κέραμοι ατάκτως ερριμένα” η ομιλία Τσίπρα στο 3ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Κρήτης»

Με μια αναλυτική απάντηση του Βουλευτή Ηρακλείου και Γραμματέα ΠΕ Λευτέρη Αυγενάκη και με δύο σύντομα σχόλια από το γραφείο Τύπου, αντέδρασε η Νέα Δημοκρατία στην ομιλία του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στο αναπτυξιακό συνέδριο Κρήτης, το βράδυ της Πέμπτης.

Ειδικότερα, από το Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:
 
«Ο κ. Τσίπρας που δεν τολμάει να αποπέμψει έναν υπουργό – ψεύτη, όπως ο κ. Κουρουμπλής, είπε στο Ηράκλειο ότι “είμαστε εδώ για να κινήσουμε προς τα μπρος τον τροχό της ιστορίας…”. Τα σχόλια είναι περιττά».

Επίσης σε ότι αφορά στις εξαγγελίες για τον νέο ΒΟΑΚ ανακοινώθηκε το εξής:
 
«Ο κ. Τσίπρας θυμήθηκε τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).  
Μετά από δυόμιση χρόνια κυβερνητικής απραξίας και – εντελώς “συμπτωματικά” – λίγες μόλις ημέρες μετά την σχετική πρωτοβουλία του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος σε ευρεία σύσκεψη με φορείς της Κρήτης, παρουσίασε ολοκληρωμένο σχέδιο χρηματοδότησης του έργου, καθώς και δράσεις για τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων στο νησί.  
Προτείνουμε στον πρωθυπουργό να παρακολουθεί ακόμα πιο στενά τις πρωτοβουλίες του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας για να πάρει και άλλες ιδέες. Ίσως έτσι μπορέσει να κάνει και τίποτα στο διάστημα που του απομένει στην Κυβέρνηση…». 

Απο την πλευρά του ο Γραμματέας Π.Ε. Ν.Δ. – Βουλευτής Ηρακλείου Λευτέρης Αυγενάκης απαντά μια προς μια σε όλες τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού:

«Καλωσορίζουμε τον κ. Τσίπρα στον προγραμματικό λόγο του Κυριάκου Μητσοτάκη και της Ν.Δ..
Ωστόσο, δεν αρκεί να τα λέει, αλλά πρέπει και να τα πιστεύει, ώστε να μπορεί να τα υλοποιήσει.
Για μια ακόμη φορά, φλυαρούσε χωρίς να λέει τίποτα. Έταξε σε όλους τα πάντα, χωρίς να δώσει τίποτα σε κανένα.

Μας μίλησε ότι η Κρήτη θα αποτελέσει πρότυπο για όλη τη χώρα στον πρωτογενή τομέα. Παρέλειψε το βασικότερο, δηλαδή πως και αρκέστηκε σε γνωστές αερολογίες περί συνέργειας αγροδιατροφικού τομέα – τουρισμού, διαχείρισης υδάτων και ποιοτικής ανάπτυξη αγροτικής παραγωγής.

Μας είπε ότι έχει για όλα ολοκληρωμένο σχέδιο, αλλά δεν μας το αποκάλυψε. Μάλλον το κρατά για έκπληξη.

Μας είπε ότι θα δώσει έμφαση στους τομείς της βιομηχανίας και της μεταποίησης.

Αρκέστηκε στις γνωστές αοριστολογίες περί μείωσης κόστους παραγωγής και ανταγωνιστικότητα δίχως να μας πει πως και χωρίς να μιλήσει για υπερφορολόγηση, επενδύσεις, παραοικονομία κλπ.

Μας μίλησε για 600εκ. στην έρευνα και την καινοτομία κάνοντας λόγο για «εθνικό ρεκόρ χρηματοδότησης». Παρέλειψε να μας πει βέβαια, ότι στρατηγικός στόχος του ΣΕΣ 14-20 είναι η έρευνα και η καινοτομία. 

Μας μίλησε για τη σύνδεση της έρευνας με την παραγωγή και τις επιχειρήσεις. Εμείς συμφωνούμε, αλλά ο ίδιος με τον κ. Γαβρόγλου άλλα ψήφισαν το καλοκαίρι του 2017. Άλλωστε, ο ίδιος δεν πρωτοστατούσε σε καταλήψεις με βασικό αίτημα «να μη μπουν οι επιχειρήσεις στα πανεπιστήμια»;

Μας μίλησε για τις υποδομές και ότι έχει «συγκροτημένο σχέδιο που δεν είναι γενικόλογες εξαγγελίες, αλλά θα καταλήξει στην έναρξη εργασιών για το ΒΟΑΚ». Βουλευτής Κρήτης και δεν ξέρει ότι τμήματα του ΒΟΑΚ λειτουργούν;

Δεσμεύθηκε ότι η μελέτη για τον ενιαίο σχεδιασμό του ΒΟΑΚ θα δημοπρατηθεί μέσα στον Οκτώβριο του 2017. Ειδικότερα δε, ότι για το τμήμα του ΒΟΑΚ, Χανιά –  ‘Αγ. Νικόλαος, θα πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός στις αρχές του 2018, με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου. Τον καλωσορίζουμε στις διαδικασίες της ελεύθερης αγοράς!

Μας είπε για την οδική ασφάλεια ότι τους επόμενους μήνες θα δημοπρατηθεί ειδικό πρόγραμμα στο ΕΣΠΑ. Και σε αυτό τον τομέα κανένα σχέδιο και τίποτα συγκεκριμένο. Η οδική ασφάλεια δε χρειάζεται μόνο κονδύλια. Χρειάζεται μεταρρυθμιστικό σχέδιο!

Μας είπε για το έργο του κόμβου της Αγ. Πελαγίας, παραλείποντας να αναφέρει για τα 2,5 χρόνια κωλυσιεργίας και απραξίας της Κυβέρνησης για το έργο, το φράγμα στο Οροπέδιο Λασιθίου δίχως να αναφερθεί στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί από την αθέτηση των υποχρεώσεων για τα αντασταθμιστικά οφέλη, και την αναβάθμιση του αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκης» χωρίς να μας αποκαλύψει το τι έργα περιλαμβάνει, καθώς και τη χρηματοδότηση και το χρονοδιάγραμμα αυτών. 

Μας είπε ότι σχεδιάζεται η πραγματοποίηση βελτιωτικών εργασιών στο αεροδρόμιο των Χανίων! Προφανώς από τα δάκρυα όταν υπέγραφαν με τη Fraport, ξέχασαν ότι έχει παραχωρηθεί το αεροδρόμιο!

Μας είπε ότι θα δημιουργηθεί φόρουμ για την παρακολούθηση της προόδου των έργων! Προφανώς, δεν τον ενημέρωσαν ότι υπάρχουν αρμόδιες υπηρεσίες και ο ΟΑΚ που έχουν, μεταξύ άλλων, και αυτές τις αρμοδιότητες! 

Μας είπε για τον ενεργειακό σχεδιασμό, που περιλαμβάνει τα ήδη σχεδιασμένα έργα του μικρού καλωδίου (Χανιά – Πελοπόννησος), το οποίο θα είναι έτοιμο το 2020 και του μεγάλου καλωδίου (Ηράκλειο – Αττική) που θα ολοκληρωθεί το 2023. Παρέλειψε, βεβαίως, να αναφέρει ότι πρόκειται για έργα που είχαν σχεδιασθεί το 2014 και ότι θα ήταν σχεδόν ολοκληρωμένα, αν δεν είχαν καθυστερήσει στις ιδεοληπτικές «συμπληγάδες» της Κυβέρνησης του.  

Μας είπε το Ειδικό Χωροταξικό για την Ενέργεια, παραλείποντας βέβαια να αναφέρει οτιδήποτε πιο συγκεκριμένο.

Μας είπε για τις μεταρρυθμίσεις στον τομέα της υγείας που περιλαμβάνουν τα 25 ΤΟ.Μ.Υ. που θα γίνουν στην Κρήτη, για την προσπάθεια κάλυψης των ελλείψεων σε προσωπικό και για την ξενοδοχειακή αναβάθμιση των Κ.Υ. Κρήτης. Μάλλον δεν έχει αντιληφθεί ότι τα Κ.Υ. χρειάζονται προσωπικό και ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό για να προσφέρουν υπηρεσίες υγείας στους πολίτες. 

Τέλος, μας είπε για την “ορθή κατανόηση των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων” ως στρατηγική ανάπτυξης της Κρήτης και για “τα καθεστώτα του νέου αναπτυξιακού νόμου”. Για να καταλήξει ότι η “ανάπτυξη δεν θα έρθει ως φυσικό φαινόμενο, ως μάννα εξ’ ουρανού”. 

Αν μετά από όλα αυτά, υπάρχουν πολίτες της Κρήτης που δεν πείσθηκαν από το μεγαλόπνοο αναπτυξιακό σχέδιο και τις “νοητικές ακροβασίες” του κ. Τσίπρα, πρόκειται για απλά δύσπιστους! Η ελπίδα έρχεται …!».

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook