«Ο κ. Τσίπρας, έφερε την “… ανάπτυξη” στην Κρήτη, αλλά … άφησε εγκαταλειμμένο και επικίνδυνο το οδικό της δίκτυο», αναφέρει ο Γραμματέας ΠΕ ΝΔ

Στην εγκατάλειψη του οδικού δικτύου της Κρήτης ακ ιστην επικινδυνότητα αυτού αναφέρεται ο Γραμματέας Π.Ε. Ν.Δ.-Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης, με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τους Υπουργούς Εσωτερικών κ. Πάνο Σκουρλέτη και Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη.

Στην Ερώτηση επισημαίνεται ότι: «Εγκαταλειμμένο στην τύχη του έχει αφεθεί το οδικό της δίκτυο, παρά το γεγονός ότι η Κρήτη έχει αναμφισβήτητα οικονομική ανάπτυξη και σημασία, ενώ αποτελεί έναν από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς στον κόσμο. Τα προβλήματα είναι πάρα πολλά και χρειάζονται άμεση αντιμετώπιση. Σε πολλά σημεία του εθνικού, επαρχιακού και αγροτικού οδικού δικτύου της Κρήτης υπάρχουν επικίνδυνες κακοτεχνίες στο οδόστρωμα και γενικότερα «σημεία παγίδες», που αυξάνουν την επικινδυνότητα και την πιθανότητα πρόκλησης ατυχήματος.

Κι ενώ ακόμη δεν έχει κοπάσει ο θόρυβος από τις βαρύγδουπες δηλώσεις και τις υποσχέσεις του κ. Τσίπρα και των Υπουργών του, στο πρόσφατο 3ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Κρήτης, για τα «μεγαλειώδη» σχέδια τους για τις υποδομές και την ανάπτυξη στο νησί, η σκληρή πραγματικότητα που αντιμετωπίζουμε οι πολίτες και οι επισκέπτες της Κρήτης απέχει, τόσα χιλιόμετρα, όσα και το οδικό δίκτυο της Κρήτης, από την εικόνα που έδωσε η Κυβέρνηση.

Οι ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού και των αρμόδιων Υπουργών για τα έργα, που … θα γίνουν στην Κρήτη, δεν συνοδεύθηκαν και από τις απαιτούμενες δεσμεύσεις πόρων ή έστω από κάποιο συγκεκριμένο σχεδιασμό για τη χρηματοδότηση και την υλοποίηση των έργων υποδομής (ΒΟΑΚ, επαρχιακό δίκτυο, κόμβοι, κλπ). Κατά την προσφιλή της τακτική, η Κυβέρνηση μοίρασε πλουσιοπάροχα υποσχέσεις, χωρίς να δεσμευθεί για τίποτα και, κυρίως, χωρίς να παρουσιάσει ένα σαφές σχέδιο για τη χρηματοδότηση των έργων αυτών.           

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε, από τα 3.500 χλμ. του επαρχιακού οδικού δικτύου της Κρήτης, τα 924 χλμ., (δηλ. σχεδόν το 1/3) είναι επικίνδυνα και χαρακτηρίζονται ως μειωμένης οδικής ασφάλειας.  Συγκεκριμένα,  στο Λασίθι, από τα 840 χλμ. οδικού δικτύου, τα 238 χλμ. είναι επικίνδυνα και προβληματικά, στο Ρέθυμνο τα 222 χλμ. από τα 600 χλμ. στα Χανιά τα 226 χλμ. από τα 900 χλμ. ενώ στο Ηράκλειο 234 χλμ. από τα  1.100 χλμ.  Η επικινδυνότητα οφείλεται στην έλλειψη σηματοδότησης, κόμβων, διαγραμμίσεων, φωτισμού ή στην κακή κατάσταση του  οδοστρώματος, που χρειάζεται αποκατάσταση προκειμένου να αποφευχθούν οι κίνδυνοι πρόκλησης ατυχημάτων.

Επισημαίνεται ότι τα θανατηφόρα τροχαία στην Κρήτη, συμβαίνουν με σταθερή δυστυχώς τακτικότητα δίνοντας στο νησί μια δυσάρεστη και ανεπιθύμητη πρωτιά, ενώ ένας σημαντικός παράγοντας που συντελεί σ΄ αυτό, είναι το κακό οδικό δίκτυο, το οποίο χρησιμοποιείται από εκατομμύρια ανθρώπους (κατοίκους και τουρίστες) σε ετήσια βάση.

Είναι επιτακτική ανάγκη να  δημιουργηθούν στην Κρήτη, δρόμοι ασφαλείς και σύγχρονοι που θα συμβάλλουν ώστε να εξαλειφθεί ο αριθμός των ανθρώπων που χάνονται ή τραυματίζονται στην άσφαλτο. Είναι επιτακτική ανάγκη να παρέμβει η Κυβέρνηση και να βελτιώσει το οδικό δίκτυο που ταλαιπωρεί και θέτει σε κίνδυνο κατοίκους και επισκέπτες, υποβαθμίζει την Κρήτη και αποτελεί σοβαρό κίνδυνο για την οδική ασφάλεια.

Είναι καιρός η Κυβέρνηση να αφήσει τις ασκήσεις επί χάρτου και τις βαρύγδουπες υποσχέσεις και να δώσει λύσεις στα προβλήματα που συσσωρεύονται. Το οδικό δίκτυο δεν φτιάχνεται με υποσχέσεις και δηλώσεις. Απαιτεί συγκεκριμένο σχέδιο και, κυρίως, εξεύρεση πόρων για τη χρηματοδότηση των εργασιών κατασκευής, συντήρησης ή αποκατάστασής του».  

Με την κοινοβουλευτική παρέμβαση, τίθενται τα ακόλουθα ερωτήματα:

«1. Για ποιο λόγο δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης στο εθνικό, επαρχιακό και αγροτικό οδικό δίκτυο της Κρήτης; Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε για την αναβάθμισή του;

2. Έχετε καταρτίσει προγραμματισμό και χρονοδιάγραμμα για την απαιτούμενη άμεση έναρξη εργασιών;

3. Ποιες είναι οι πηγές χρηματοδότησης (π.χ. απόφαση ένταξης, κωδικός χρηματοδότησης, κλπ) ανά έργο και ανά έτος για την περίοδο 2016-2020 των έργων κατασκευής, συντήρησης ή αποκατάστασης του οδικού δικτύου της Κρήτης;».