Συνεργασία ξενοδόχων και παραγωγών δημιουργεί ένα τουριστικό προϊόν φιλοξενίας και εμπειρίας, made in crete, που αποτελεί πόλο έλξης τουριστών και "χαρτί" για την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας

Οι σπουδαίες δυνατότητες οικονομικής ανάπτυξης που δημιουργούνται με τη σύμπραξη του αγροδιατροφικου τομεα με τον τριτογενή/ξενοδοχειακό τομέα, μέσα από την προώθηση τοπικών προϊόντων από ξενοδοχεία, βρέθηκαν στο επίκεντρο της ημερίδας με θέμα "“We do local - Όταν η παράδοση συναντά τη φιλοξενία…" που ξεκίνησε σήμερα το πρωί και βρίσκεται σε εξέλιξη στο Συνεδριακό Κέντρο της ANEK LINES στα Χανιά, με πρωτοβουλία της εταιρείας “Τοπική παραγωγή και Φιλοξενία Α.Ε.”

Στόχος της σύμπραξης μεταξύ ξενοδόχων και παραγωγών αποτελεί αφενός η δημιουργία ενός νέου "προϊόντος" φιλοξενίας που αναβαθμίζει το τουριστικό προϊόν, δίνοντας του στοιχεία εντοπιότητας και μοναδικότητας, αφετέρου η ενίσχυση των τοπικών παραγωγών και η συνολική τόνωση της οικονομίας με νέους τρόπους ανάπτυξης.

Όπως τονίστηκε στην ημερίδα, η ενίσχυση των τοπικών προϊόντων αποτελεί πολύ σοβαρή κίνηση για την οικονομική ανάπτυξη και αποτελεί διεθνή τάση ενώ σε μια περιοχή όπως στην Κρήτη, όπου τα ξενοδοχεία προσφέρουν τεράστιες δυνατότητες κατανάλωσης, η κάλυψή της με τοπικά προϊόντα, ενισχύει τη θέση τόσο των ξενοδόχων όσο και την παραγωγών. 

Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων o Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας "Τοπική Παραγωγή και Φιλοξενία Α.Ε" κ. Ανδρέας Μεταξάς, επισημαίνοντας ότι στην Κρήτη υπάρχουν οι περισσότερες πιστοποιημένες επιχειρήσεις που έχουν υιοθετήσει τη φιλοσοφια του "We do Local", με τις δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης του δικτύου ξενοδοχείων - παραγωγών να είναι σημαντικές.Μέχρι στιγμής πανελλαδικά, πάνω από 30 ξενοδοχεία έχουν την πιστοποίηση "We do Local" και λειτουργούν κάτω από αυτήν την φιλοσοφία. 

Όπως σημείωσε ο κ. Μεταξάς,  στόχος της δράσης είναι η ευαισθητοποίηση όλο και περισσότερων ξενοδοχείων ώστε να προσεγγίσουν τον ιδιαίτερα εσωστρεφή πρωτογενή τομέα και η συνεργασία μεταξύ ξενοδόχων και παραγωγών για την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας. 

Η διαφορά του "We do Local" από άλλες παρεμφερείς πιστοποιήσεις και δράσεις, όπως τονίστηκε, είναι ότι στοχεύει στον τουρισμό και στο ξενοδοχείο και δεν επεμβαίνει καθόλου στο προϊόν και στα εστιατόρια, αλλά φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα δίκτυο συνεργασίας με τελικό αποτέλεσμα ένα τουριστικό προϊόν φιλοξενίας που θα διακρίνεται για την μοναδικότητά του ως αποτέλεσμα της ιδιαίτερης εντοπιότητας.

 

 
Σε αυτήν την φιλοσοφία του "We do Local", αναφέρθηκε και ο Γιάννης Βαρδινογιάννης, πρόεδρος του Δ.Σ της εταιρείας "Τοπική Παραγωγή και Φιλοξενία Α.Ε", ο οποίος χαιρέτισε την εκδήλωση.

Ο κ. Βαρδινογιάννης, τόνισε ότι η κρητική παράδοση, η ανάδειξη της φυσικής ομορφιάς , της κρητικής φιλοξενίας και η αξίας της κρητικής διατροφής, αποτελεί ένα σημαντικό πόλο έλξης για τα εκατομμύρια τουριστών που έρχονται στο νησί.

Η διαπίστωση αυτή, οδήγησε το 2013, στη γέννηση της ιδέας για την ανάπτυξη μιας νέας φιλοσοφίας λειτουργίας των επιχειρήσεων και με την πρωτοβουλία 17 επιχειρηματιών που ένωσαν τις δυνάμεις τους, δημιουργήθηκε το "We do Local" και ένα νέο προϊόν φιλοξενίας.

Ο κ. Βαρδινογιάννης επεσήμανε την αξία της συνεργασίας για την οικονομική ανάπτυξη και τόνισε ότι στηρίζοντας ο ένας τον άλλο μπορούμε να πάμε κόντρα στην οικονομική κρίση.

 

Οι ρίζες της σύνδεσης μεταξύ αγροτικής παραγωγής και παραδοσιακής φιλοξενίας, βρίσκονται στην ιστορία και στην αρχαία μυθολογία όπως σημείωσε κατά την έναρξη της ημερίδας ο Πρόεδρος του ΔΣ της ANEK LINES κ.Γιώργος Κατσανεβάκης, ο οποίος στο χαιρετισμό του τόνισε οτι αυτή η σύνδεση μπορεί να καθορίσει την πορεία μας. Ο Αριστοτέλης, έλεγε ότι η Κρήτη μπορεί να κυριαρχήσει στην Ανατολική Μεσόγειο λόγω της γεωγραφική της θέσης και κυρίως λόγω της αυτάρκειας των προϊόντων και της υπεροχής τους λόγω κλίματος ενώ στη μινωική μυθολογία, η Κρήτη ήταν αυτή που "δέχτηκε" τον νεογέννητο Δία που είχε την ιδιότητα του "Ξένιου", αποδίδοντας τη σημασία της φιλοξενίας στο νησί.

 

Η ΑΝΕΚ, ως μέτοχος της εταιρείας "Τοπική Παραγωγή και Φιλοξενία Α.Ε" αλλά και ως εταιρεία που στηρίζει την εντοπιότητα, συμμετέχει ενεργά και στηρίζει τις δράσεις του "We do Local".

 
Μεταξύ άλλων στην ημερίδα θα αναπτυχθούν τα παρακάτω θέματα: 

• TUI Care Foundation & Futouris e.V. Project: Κρήτη | βήματα προς ένα βιώσιμο διατροφικό προορισμό 2017-2019, από τον Σωτήρη Δ. Μπαμπαγιούρη-Πρόεδρο, LOCAL FOOD EXPERTS sce- TUI Care Foundation & Futouris e.V. Project Team member)

• Ξενοδοχεία, Γαστρονομία & Μάρκετινγκ – Η γαστρονομία των ξενοδοχείων ως ένα εργαλείο Μάρκετινγκ για την ανάδειξη της ελληνικής φιλοξενίας και την προσέλκυση νέων επισκεπτών. Ομιλητής Λευτέρης Καραταράκης – Πρόεδρος/Διευθύνων Σύμβουλος, Καραταράκης ΑΕ)
• We do local–Πιστοποιητικό εντοπιότητας τουριστικών καταλυμάτων και πλοίων. Ομιλητές Μαριγιάννα Χαλκιαδάκη – Υπεύθυνη Επικοινωνίας και Προώθησης του We do local και Απόστολος Κορτέσης – Υπεύθυνος πιστοποιήσεων, Cosmocert SA)

• Ελληνικό Πρωινό – Το κλειδί στη φιλοξενία με τον Δρ. Αλέξιο Πατάπιο Κόντη- Υπεύθυνο Μάρκετινγκ ΕλληνικούΠρωινού.

• Lyrarakis Wines / Delights of Crete – Εταιρείες που συμβάλλουν προς ένα βιώσιμο διατροφικό προορισμό. Ομιλητές Γιώργος Λυραράκης, Πρόεδρος, Lyrarakis Wines & Αλέξανδρος Μαρκαντωνάκης, Διευθύνων Σύμβουλος, Μύλοι Κρήτης).