Παραμονή Δεκαπενταύγουστου εκάρη μοναχή

Η εκρηκτική πρωταγωνίστρια της τηλεόρασης απαρνήθηκε το όνειρο της σόουμπιζ για να ακολουθήσει τον δρόμο του θεού – Ο θάνατος, ο χωρισμός και η έκκληση της μητέρας που δεν στάθηκε ικανή να τη μεταπείσει

Με λευκό χιτώνα, χαμηλωμένο κεφάλι και λυμένα τα μακριά μαλλιά της, η γυναίκα που παρουσιάστηκε παραμονή Δεκαπενταύγουστου στη διαδικασία της μοναχικής κουράς εκάρη μοναχή με το όνομα Φεβρωνία στον Ιερό Ναό του Αγίου Μάρκου στην Κένυα. Είναι η ίδια γυναίκα που το ευρύ κοινό γνώρισε ως Ναταλία Λιονάκη, την όμορφη ανερχόμενη ηθοποιό που εγκατέλειψε την καριέρα της για να βρει τη γαλήνη στο σπίτι του Θεού. 

«Είναι σαν να ανοίγει μέσα σου ένα παράθυρο και να μπαίνει το φως. Η απόφασή μου είναι συνειδητή. Συναισθάνεσαι τι είναι αυτό που σε καλεί και απλώς ξυπνάς μια μέρα και το εξωτερικεύεις. Από μικρή είχα κλίση στον Θεό. Εδώ έχω βρει τη γαλήνη και την ηρεμία. Εδώ προσεύχομαι για μένα και για όλο τον κόσμο. Εχω βρει το σπίτι μου στο σπίτι του Θεού», μου είχε εξομολογηθεί όταν τη συνάντησα στο απομακρυσμένο μοναστήρι της Κρήτης, στο οποίο έκανε τα πρώτα της βήματα στον μοναχισμό. Ομορφη όπως πάντα, αρκετά αδυνατισμένη και γαλήνια, τα φωτεινά πράσινα μάτια της καθρέφτιζαν την εσωτερική της αλήθεια. 

Τίποτα δεν φαινόταν ικανό να σπείρει και το παραμικρό ίχνος αμφιβολίας στην οριστική της απόφαση να ακολουθήσει τον δρόμο του Θεού. Το μόνο της άγχος ήταν αν θα κατάφερνε αυτή, μια κοινή θνητή, να φανεί αντάξια της υψηλής αποστολής της, να υπηρετήσει πιστά τον νέο της ρόλο, έναν ρόλο που ουδεμία σχέση είχε με εκείνους που συνεχώς αναλάμβανε στην κοσμική ζωή της, όταν ως ηθοποιός συμμετείχε σε δημοφιλή σίριαλ όπως τα «Ζωή ξανά», «Βέρα στο δεξί», «Η ώρα η καλή» και «Φιλοδοξίες». Το γεμάτο φωτογένεια πρόσωπό της, η όμορφη φρέσκια παρουσία της και το φυσικό αβίαστο παίξιμό της όσο και αν έθεταν όλες τις προδιαγραφές για μια υποσχόμενη καριέρα, ήταν ένας ασήμαντος, ανούσιος εξοπλισμός για το πνευματικό ταξίδι που θα πάταγε το restart στη ζωή της. Οι συνάδελφοί της ηθοποιοί και οι φίλοι της αιφνιδιάστηκαν από την απόφασή της, ενώ η μητέρα της σοκαρίστηκε και προσπαθούσε να βρει όσους την επηρέασαν και ίσως να θέλησαν να εκμεταλλευτούν την αγνή ψυχή της. Ετσι τουλάχιστον πίστευε αδυνατώντας να κατανοήσει ότι η στροφή της κόρης της έγινε από δική της εσωτερική παρόρμηση και ανάγκη. 

Παραμονή Δεκαπενταύγουστου, η Ναταλία Λιονάκη φορώντας έναν λευκό χιτώνα εκάρη μοναχή με το όνομα Φεβρωνία στον Ιερό Ναό του Αγίου Μάρκου στην Κένυα

«Δεν έχω επικοινωνία με κανέναν, ακριβώς γιατί όταν αποφασίζεις να τα εγκαταλείψεις όλα, δεν είναι ότι δεν αγαπάς. Αντίθετα, αγαπάς ακόμη περισσότερο και με άλλον τρόπο και είναι τελείως διαφορετική η αίσθηση, η αντίληψη, η βίωση των πραγμάτων. Δεν είναι ότι δεν υπάρχει αγάπη. Πείτε στη μητέρα μου και στους φίλους μου πως είμαι καλά. Δεν την κατηγορώ τη μητέρα μου, είναι φυσιολογικό να ανησυχεί. Μια μέρα θα καταλάβει την απόφασή μου», είχε πει χαρακτηριστικά σε εκείνη τη συνάντησή μας για τη μητέρα της Τζένη, η οποία βασανιζόταν για να καταλάβει τι ακριβώς συνέβη στην κόρη της που την έκανε να εγκαταλείψει την κοσμική ζωή της. 

Ηταν Σεπτέμβριος του 2009 όταν έγινε γνωστό πως η κοκκινομάλλα πρωταγωνίστρια του σίριαλ του MEGA «Φιλοδοξίες» απαρνήθηκε τα εγκόσμια για να κλειστεί σε μοναστήρι στις Μοίρες του Ηρακλείου Κρήτης, κοντά στο χωριό του πατέρα της. Το θέμα απασχόλησε για καιρό τηλεοπτικές εκπομπές και περιοδικά και πήρε ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις όταν η μητέρα της κατήγγειλε δημόσια τον ηγούμενο Απόστολο, επικεφαλής της μονής, για προσηλυτισμό και οικονομική εκμετάλλευση.

«Η Ναταλία δεν είχε ποτέ ιδιαίτερη σχέση με την Εκκλησία. Φορούσε έναν σταυρό, όπως φοράμε όλοι, πίστευε με τον δικό της τρόπο – και ως εκεί. Τον τελευταίο καιρό, όμως κάποια “φίλη” της την είχε συστήσει σε ένα πνευματικό, ο οποίος ήταν φανερό πως την επηρέαζε. Είχε γεμίσει όλο το δωμάτιο εικόνες, γονάτιζε μπροστά τους και προσευχόταν όλο το βράδυ», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά η μητέρα της ηθοποιού. Σύμφωνα με τα τότε δημοσιεύματα και τις περιρρέουσες φήμες, ο χωρισμός της με τον ηθοποιό Μάριο Ιορδάνου την επηρέασε τόσο ώστε να αλλάξει ριζικά τρόπο σκέψης και να αναζητήσει τη γαλήνη στον δρόμο του Θεού.

Παράλληλα, έρχεται στο φως της δημοσιότητας και ο άγνωστος έρωτάς της με τον επίσης συνάδελφό της Κώστα Καραδήμα, ένας μεγάλος έρωτας που είχε προηγηθεί της σχέσης της με τον Μάριο Ιορδάνου. Τον Μάρτιο του 2009, λίγους μήνες δηλαδή πριν από την απόφασή της να ακολουθήσει τον μοναχισμό, ο Κώστας Καραδήμας βρέθηκε νεκρός στην είσοδο μιας πολυκατοικίας στον Πειραιά. Ακολούθησε μια σειρά αποκαλύψεων που οδήγησαν στη σύλληψη ενός αξιωματικού του Εμπορικού Ναυτικού. Σύμφωνα, λοιπόν, με τα δημοσιεύματα, αφενός ο θάνατος του πρώην συντρόφου της και αφετέρου ο χωρισμός που ακολούθησε τη συγκλόνισαν τόσο ώστε να την οδηγήσουν να κλειστεί σε μοναστήρι. Η ίδια, στις ελάχιστες δηλώσεις που είχε κάνει στα Μέσα, είχε διαψεύσει κατηγορηματικά τις φήμες περί ερωτικής απογοήτευσης και ψυχολογικών προβλημάτων εμμένοντας στην άποψή της ότι η απόφαση ήταν καθαρά προϊόν εσωτερικής της ανάγκης και πίστης. Οσο για τον πνευματικό της και ηγούμενο της μονής, τον αρχιμανδρίτη Απόστολο, επρόκειτο για ένα ιδιαίτερα λαοφιλές όσο και αμφιλεγόμενο πρόσωπο στην Κρήτη, με φανατικούς υποστηρικτές, αλλά και φανατικούς εχθρούς. Ο ίδιος, μάλιστα, στη σύντομη κουβέντα που είχαμε το 2009 ισχυρίστηκε ότι γνώρισε τη Ναταλία όταν πήγε μαζί με συναδέλφους της να προσκυνήσουν σε ένα μοναστήρι όπου ήταν ηγούμενος στο παρελθόν. 

«Η Ναταλία επέλεξε να μπει στο μοναστήρι επειδή γεννήθηκε μέσα της το φως του Χριστού», είχε δηλώσει τότε λακωνικά. Οι καταιγιστικές εξελίξεις που ακολούθησαν τον «εγκλεισμό» της ηθοποιού, η υπερέκθεση του μοναστηριού σε συνδυασμό με τις καταγγελίες που έγιναν κυρίως από τη μητέρα της Λιονάκη είχαν επιδράσει αρνητικά στην ψυχοσύνθεση του ηγούμενου Απόστολου και είχαν ως αποτέλεσμα να εγκαταλείψει τη μονή μαζί με την ηθοποιό, η οποία επέστρεψε για λίγο στη μητέρα της και στο πατρικό της διαμέρισμα στο Παγκράτι. Εκείνος παρέμεινε στην Κρήτη όπου ακολούθησε για ένα διάστημα ασκητική ζωή.  Από τη μεριά της και η Ναταλία, το μικρό διάστημα που έμεινε στην πόλη, ακολούθησε μοναχική ζωή. Ντυμένη πάντα στα μαύρα, ζούσε αθόρυβα και μακριά από κοσμικές εξόδους φτιάχνοντας κομποσκοίνια και κεντήματα για να βγάλει τα προς το ζην.

Στο Αλεποχώρι

Η παραμονή της στην πόλη ήταν προσωρινή. Η ηθοποιός έψαχνε να βρει τη μοναστική γαλήνη και σύντομα βρέθηκε ξανά σε μοναστήρι, αυτή τη φορά στο Αλεποχώρι, ενώ και η μητέρα της φαίνεται να αποδέχεται την απόφασή της, αφού πλέον ήταν απόλυτα σίγουρη ότι η Ναταλία έκανε αυτό που πραγματικά ήθελε. Νοίκιασε, μάλιστα, ένα σπίτι κοντά στη μονή προκειμένου να βλέπει την κόρη της όποτε το επιθυμεί.

Σήμερα, ο αρχιμανδρίτης Απόστολος συνεχίζει το έργο του στο πλευρό της Ορθόδοξης Ιεραποστολής σε Μαδαγασκάρη, Νότια Αφρική (Γιοχάνεσμπουργκ), Τανζανία και Κένυα. Εκεί τον ακολούθησε ως φαίνεται και η Ναταλία Λιονάκη και έκανε και το όνειρό της πραγματικότητα, αφού εκάρη μοναχή με το όνομα Φεβρωνία, αφήνοντας για πάντα πίσω της τη ματαιοδοξία, τη λάμψη και τα φώτα της υποκριτικής.  Ο ιερέας Αθανάσιος Αμαντίβα δημοσίευσε στη σελίδα της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Κένυας στο Facebook βίντεο στο οποίο η Ναταλία Λιονάκη, με μακριά λυμένα μαλλιά, με λευκό χιτώνα και σκυμμένο το κεφάλι, παρουσιάστηκε στη διαδικασία της μοναχικής κουράς, έχοντας στο πλευρό της τον πνευματικό της πατέρα Απόστολο και τέσσερις μοναχές. Αμίλητη και ταπεινή, μάζεψε τα μαλλιά της κότσο, έβαλε το ζωστικό, το πολυσταύρι, τη δερμάτινη ζώνη, το εξώρασο και, τέλος, τον μανδύα, τα οποία είναι χαρακτηριστικά ενδυματολογικά στοιχεία που συμβολίζουν τη νέκρωση του Χριστού, και χειροτονήθηκε μοναχή. Ως αδελφή Φεβρωνία βρήκε επιτέλους τον ρόλο που την κάνει πραγματικά ευτυχισμένη.

Δείτε το σχετικό βίντεο

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook