Η μεγαλύτερη κινεζική ναυτιλιακή εταιρία «Cosco» απειλείται με κατασχέσεις πλοίων της από τον Έλληνα εφοπλιστή Γιώργο Οικονόμου, μετά την καταβολή από αυτή μικρότερων ναύλων από τα συμφωνηθέντα, αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας «Financial Times».

Ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου δήλωσε στην εφημερίδα ότι η στάση της «Cosco» σχετικά με τα συμβόλαια, που είχαν συναφθεί στη διάρκεια του ναυτιλιακού μπουμ το 2008, αντανακλά πιθανόν την αδυναμία της να κατανοήσει τη σημασία της τήρησής τους.

«Τους λέμε ότι τους δίνουμε χρόνο για να προσπαθήσουν να αποφασίσουν πώς θα βρουν τα χρήματα», δήλωσε ο κ. Οικονόμου, προσθέτοντας: «Αν δεν υπάρξει μία εποικοδομητική κατάληξη, ο μόνος δρόμος δράσης είναι να διασφαλίσουμε τα χρήματα. Ο μόνος τρόπος γι' αυτό, είναι οι συλλήψεις (κατασχέσεις) των πλοίων».

Αν και ο εφοπλιστής έχει ήδη θέσει ένα πλοίο της «Cosco» υπό δικαστικό έλεγχο και το εμπόδισε να «αποπλεύσει» από το λιμάνι της Λουιζιάνα, δηλώνει ότι θέλει να λύσει φιλικά τη διαφορά, σημειώνει το δημοσίευμα.

Η «Cosco» δεν ανταποκρίθηκε στο αίτημα της εφημερίδας να σχολιάσει τις εν λόγω δηλώσεις.

Όπως σημειώνει το δημοσίευμα, η κινεζική εταιρία είχε δηλώσει παλαιότερα ότι παρακρατεί ορισμένες πληρωμές, στο πλαίσιο ενός «προγράμματος μείωσης του κόστους», για να μεγιστοποιήσει το όφελος για τους μετόχους της.

Ο κ. Οικονόμου δήλωσε ότι έχει τη μεγαλύτερη έκθεση στη ναυτιλιακή βιομηχανία στις τακτικές της «Cosco», με 17 ή 18 πλοία ναυλωμένα στον κινεζικό όμιλο.

Τα δύο τρίτα των πλοίων αυτών ανήκουν στον όμιλο DryShips, που είναι εισηγμένος στο χρηματιστήριο Nasdaq, ενώ τα υπόλοιπα ανήκουν στις ιδιωτικές του εταιρίες.

Οι συμφωνίες των εταιριών του με την «Cosco» ανέρχονται σε 500 εκατομμύρια δολάρια, αλλά ο ίδιος δεν ήθελε να δηλώσει το ποσό που παρακρατήθηκε από τους Κινέζους.

H «Cosco» είναι το μεγαλύτερο πρακτορείο στον κόσμο, όσον αφορά τα πλοία ξηρού φορτίου που μεταφέρουν σιδηρομεταλλεύματα, άνθρακα και άλλα εμπορεύματα και απέκτησε τη μεγάλη διεθνή εμβέλειά της κατά την τελευταία δεκαετία.