Αγαπητή αναγνώστρια,

Tα φρούτα μας προσφέρουν σημαντικές ποσότητες και ποικιλία βιταμινών, αντιοξειδωτικές ουσίες, φυτικές ίνες, βοηθούν στην τόνωση του ανοσοποιητικού συστήματος, στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου, συμβάλλουν στην ενυδάτωση μας και αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι μιας ισορροπημένης διατροφής.

Οι φυσικοί χυμοί φρούτων αποτελούν μια εύκολη λύση για όσους δυσκολεύονται με την κατανάλωση φρούτων, όμως η αποκλειστική αντικατάσταση φρούτων από χυμούς δεν συνιστάται καθώς υστερούν στην περιεκτικότητα φυτικών ινών, στην ποικιλία βιταμινών και αντιοξειδωτικών ουσιών που προσφέρουν σε σχέση με τα φρούτα. Επιπλέον, το μεγαλύτερο μέρος της βιταμίνη C χάνεται αν ο φρεσκοστυμμένος χυμός δεν καταναλωθεί άμεσα.

Αν πάλι επιμένετε σε αυτή την επιλογή, φροντίστε να χρησιμοποιείτε διάφορα φρούτα εποχής (π.χ. χυμός πορτοκάλι, χυμός καρπούζι), σε διαφορετικούς συνδυασμούς φρούτων (π.χ. χυμός με πορτοκάλι, μήλο και μπανάνα) και κάποια από αυτά με τη φλούδα τους (π.χ. μήλο, αχλάδι). Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται μεγαλύτερη ποικιλία βιταμινών και κάποια αύξηση των προσλαμβανόμενων φυτικών ινών.

Σε περιόδους δίαιτας πρέπει να θυμάστε ότι μια μερίδα φρούτου αντιστοιχεί με μισό ποτήρι χυμό πορτοκάλι. Η υπερβολική κατανάλωση χυμών μπορεί εύκολα να παρασύρει σε μια υψηλή θερμιδική πρόσληψη υστερώντας στο αίσθημα κορεσμού που προσφέρουν. Ειδικά όταν ακολουθείτε ένα πρόγραμμα διατροφής που στοχεύει σε απώλεια βάρους φροντίστε να ακολουθείτε πάντα τον κανόνα της ποικιλίας και του μέτρου.

Παγωμένου Ελευθερία 
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Βιογραφικό σημείωμα