Μήπως καλομάθαμε στα πολλά άλογα; Μήπως τελικά τα 85 άλογα είναι ιδανικά για οικογενειακό και αν ναι, πως το καταφέρνουν;

Μήπως καλομάθαμε στα πολλά άλογα; Μήπως τα τριψήφια νούμερα και ιπποδυνάμεις 150 και πλέον ίππων τις θεωρούμε τόσο συνηθισμένες που οτιδήποτε λιγότερο ακούγεται πλέον απλά λίγο; Μήπως τα 85 άλογα είναι αρκετά για ένα μικρομεσαίο, ειδικά αν έρχονται με τούρμπο;

Καλομάθαμε, σίγουρα. Όταν από 1.4 λίτρα με τούρμπο οι ιπποδυνάμεις ξεπερνούν τα 140 άλογα. Όταν ένα οικογενειακό μικρομεσαίο σε μια απλή έκδοση κάνει το 0-100 σε 8 δλ. Όταν το προσπέρασμα στους επαρχιακούς δρόμους δεν θέλει πλέον καν κατέβασμα, σίγουρα μάθαμε και στην ισχύ, και στην ροπή.

Όμως οι υψηλές ιπποδυνάμεις στοιχίζουν. Σίγουρα στην αγορά, αφού προσφέρονται σε μεσαίες και πάνω εκδόσεις, ενώ σίγουρα κοστίζουν και σε κόστος χρήσης, είτε είναι η κατανάλωση είτε τα τέλη κυκλοφορίας είτε τα ασφάλιστρα.

Αυτό που έγινε όμως είναι ότι αρχίσαμε να αγνοούμε τις βασικές από άποψη κινητήρα εκδόσεις των μικρομεσαίων, ως «ισχνές», «αργές» και «πιεσμένες». Και έτσι χάνουμε την αρχική τιμή, την φθηνή έκδοση, την προσιτή. Γιατί έχει μόνο 85 άλογα.

Εντάξει, για 1300 κιλά, τα 85 άλογα δεν είναι σπουδαία. Όταν τα ατμοσφαιρικά μικρομεσαία είχαν 85 άλογα ζύγιζαν 900 κιλά. Δύο δεκαετίες πριν, όμως, όταν στις δοκιμές EuroNCAP θα γίνονταν αλοιφές.

Είναι φυσικό με 85 ή 90 ίππους από ένα μοτέρ 900, 1.000 ή 1.200 κ.εκ να μην περιμένεις θαύματα. Το 0-100 θα είναι πάνω από 11 δευτερόλεπτα, η τελική το πολύ 180 χλμ./ώρα. Είναι όμως κακά αυτά τα νούμερα; Σίγουρα δεν συγκρίνονται με τις ισχυρότερες εκδόσεις των ίδιων μοντέλων, δεν είναι όμως και νούμερα ντροπής. Τα 11 δευτερόλεπτα ήταν για χρόνια «καλή» επίδοση για μικρομεσαίο ή ακόμη και μεσαίο, κι ας μιλάμε για δύο δεκαετίες πριν.

Εξάλλου αυτά τα αυτοκίνητα σήμερα έχουν το τούρμπο που τους προσφέρει ροπή που ούτε τα 1600άρια ατμοσφαιρικά δεν έπιαναν κάποτε. Κοντά στα 180Nm, η ροπή αυτή είναι αρκετή για ικανοποιητικότατες ρεπρίζ, που σημαίνει πως το προσπέρασμα στο δρόμο για το χωριό δεν είναι ούτε απαγορευμένο, ούτε επικίνδυνο.

Με κατανάλωση που ξεπερνάει κάθε ντίζελ (ίδιων ή και χειρότερων επιδόσεων), αυτές οι εκδόσεις αγνοήθηκαν πριν, όμως τώρα είναι μάλλον κελεπούρια, αφού έχουν, σε αντίθεση με τα ντίζελ, και τη χαμηλότερη τιμή αγοράς. Μήπως είναι ώρα να τα δούμε καλύτερα;

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook