Οι διαφορές της σημερινής κυβέρνησης από τις προηγούμενες δεν είναι τόσο ουσίας όσο παρουσίασης. Παρουσίασης τόσο σε επίπεδο εικόνας με βουλευτές και υπουργούς ντυμένους… εκδρομικά και τον πρωθυπουργό ελεύθερο από τη βάσανο της γραβάτας, όσο και σε επίπεδο λόγου, με την αμετροέπεια να παίζει τον πρώτο ρόλο. Ειδικά η όξυνση του πολιτικού λόγου, η επιθετικότητα και η θρασύτητα με την οποία αντιμετωπίζονται όσοι τοποθετούνται απέναντι, αυτή είναι πιστεύω η κύρια διαφοροποίηση της σημερινής από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. 

Η επίθεση του της Παιδείας υπουργού κ. Γαβρόγλου προς τον πρύτανη του πανεπιστημίου Μακεδονίας κ. Ζαρπάνη, δεν έχει προηγούμενο. Θυμίζω ότι ο πρύτανης μοίρασε στους πρωτοετείς φοιτητές κείμενο – διαβεβαίωση της προσήλωσης τους στις ακαδημαϊκές αξίες (μία εκ των οποίων είναι η αριστεία), κάτι που δεν άρεσε στον υπουργό, ο οποίος αφού «νουθέτησε» τον πρύτανη να μην χρησιμοποιεί εμπρηστικές εκφράσεις στις συνεντεύξεις του και να εκφράζεται με… ευπρέπεια, τον «μάλωσε» γιατί κάλεσε την Αστυνομία στο πανεπιστήμιο, μιας και ο υπουργός θεωρεί ότι «η Δημοκρατία παρέχει πολλούς τρόπους να επιλύει διαφορές». Σα να μην ήταν αρκετά τα όσα ο της Παιδείας υπουργός έγραψε στον πρύτανη, τον συμβούλεψε να «μην ζητάει από φοιτητές και φοιτήτριες να διαβάζουν κείμενα που τους στέλνει, μιας και η αρλουμπολογία πρέπει να έχει όρια». Μάλιστα. 

Ο ίδιος αυτός άνθρωπος, ευλαβικά τηρώντας το έθιμο που θέλει τον κάθε υπουργό Παιδείας να προωθεί τη δική του εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, ετοιμάζεται να αλλάξει τον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια με τρόπο λέει… αποδραματοποιημένο. Όποιος, λέει ο υπουργός, έχει απολυτήριο πάνω από 10, θα μπορεί να εγγράφεται στη σχολή της αρεσκείας του και αν δεν υπάρχουν θέσεις, ε τότε θα δημιουργούνται επιπλέον τμήματα. Τι τμήματα και σε ποια ιδρύματα προφανώς να αποφασίζονται τον Αύγουστο που βγαίνουν οι βάσεις και θα δημιουργούνται τον Σεπτέμβριο που γίνονται οι εγγραφές στα πανεπιστήμια.   Μάλιστα, μάλιστα.

Τα ωραιότερο βέβαια θα συμβεί στα Λύκεια, όπου ο σύλλογος των διδασκόντων θα έχει να αντιμετωπίσει αλλόφρονες γονείς που θα κατηγορούν  κάποιον ή κάποιους «κακούς» καθηγητές για υπερβολική αυστηρότητα ή και για μεροληψία, κάνοντας την εύλογη αντιδιαστολή με κάποιον ή κάποιους «καλούς» καθηγητές που βάζουν μεγαλύτερους βαθμούς. Χάνετε η μπάλα…
Η σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζετε η εκπαιδευτική διαδικασία στη χώρα γίνεται αντιληπτή από την προετοιμασία των επερχόμενων αλλαγών. Την ώρα που όλοι αναγνωρίζουν πως οι όποιες αλλαγές στην εκπαίδευση χρειάζονται χρόνο για να κριθεί η απόδοση τους, ο κ. Γαβρόγλου έκανε (όπως είπε σε συνέντευξη του) άτυπες συζητήσεις με κάποια κόμματα, με κάποια άλλα όχι, ενώ θα γίνει και δημόσια διαβούλευση, στην οποία συνήθως καθένας λέει τον πόνο του. Συμπερασματικά, η αρλουμπολογία πρέπει να έχει όρια, το θράσος όχι. 

Κώστας Ν. Πολυχρονάκης
Director of Operations