Το Yaris μπορεί να μεγάλωσε, ωστόσο οι Ιάπωνες πορεύτηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε ο χαρακτήρας που καθιέρωσε το μοντέλο να παραμείνει αναλλοίωτος.

Όταν οι άνθρωποι της Toyota λένε νέο, το εννοούν και βέβαια χαμογελούν σε σχόλια περί ίδιων μηχανικών μερών, απουσίας τούρμπο κ.λπ. Ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις, οπότε οι... δύσπιστοι δεν έχουν παρά να οδηγήσουν την τρίτη γενιά του δυνατού χαρτιού της φίρμας.

Οπτικά τα νέα έχουν να κάνουν με την επιμήκυνση αμαξώματος και μετατροχίου –και άρα με την αύξηση των διαθέσιμων χώρων, στοιχεία που σαν αποτέλεσμα έχουν και το «ξεκαθάρισμα» λογαριασμών με το Aygo αλλά και το Verso S. Τέλος στα στοιχεία που έδιναν στο Yaris κάποιον πολυμορφικό προσανατολισμό, όπως χώροι μικροαντικειμένων παντού, συρόμενο πίσω κάθισμα κ.ά. που τα βρίσκεις πλέον μόνο στη Verso. 




Στα συν της εμφάνισης, η νέα μάσκα και ο προφυλακτήρας με αεραγωγό εμπρός, που προδίδουν και ελαφριά στροφή προς πιο σπορτίφ φιλοσοφία, αλλά και σημαντικές αλλαγές εντός. Η σημαντικότερη διαφοροποίηση συγκριτικά με τους προκατόχους του εντοπίζεται στο βασικό πίνακα των αναλογικών πλέον –επιτέλους- οργάνων ο οποίος βρίσκεται πλέον στη σωστή θέση, μπροστά ακριβώς από το «ακριβό», το ιδιαίτερα προσεγμένο πηδάλιο.

 
Ό,τι βλέπεις σχεδιαστικά και ό,τι απολαμβάνεις σε πάτημα, είναι σαφές πως δεν προέρχεται από Yaris L ή ΧL όπως συνηθίζεται να γράφεται, αλλά από μια άλλη, μικρότερη και πιό σπορτίφ εκδοχή του... Auris. Πού σταματάει το μάτι εντός, είτε απλά βρίσκεσαι σε φάση γνωριμίας-εξοικείωσης με τους εργονομικά άψογα τοποθετημένους διακόπτες ελέγχου, είτε οδηγείς;

 Στην κεντρική κονσόλα και ειδικώς στο κέντρο του ταμπλό όπου βρίσκονται οι διακόπτες του κλιματισμού, αλλά και μια οθόνη 6,1 ιντσών με ενσωματωμένο bluetooth, κάμερα οπισθοπορείας κ.ά., η οποία στην πλήρη εκδοχή λειτουργιών της θα διαθέτει ένα εντυπωσιακό πακέτο multimedia υπηρεσιών.

 
Στην Κοπεγχάγη…

... με το 1.33 και με ένα 1.4 ντίζελ των 90 ίππων και... τερατώδη ροπή, σε πλήρη ανάπτυξη από τις 1.800 μέχρι τις 2.800 σ.α.λ. Όντας παραδοσιακοί και σε πρώτο πρόσωπο συνειδητοί δυσφημιστές των αυτόματων κιβωτίων made in Japan επιλέξαμε το σίγουρο 6αρι για τον 1.33 με τους σχεδόν 100 ίππους και το 6αρι αυτόματο MultiMode για το πετρέλαιο -με τα paddles μάλιστα. Το αυτονόητο θα ήταν να σχολιάσουμε ότι χωρίς τούρμπο τι να μας πει το σύνολο σε επίπεδο χαράς, στο εκνευριστικά αδιάφορο περιβάλλον της Δανίας.

Εννοείται πως στρίψαμε και αυτό που καταγράφουμε είναι ότι ουδέποτε λειτούργησαν τα συστήματα ευστάθειας και ελέγχου πρόσφυσης, ενώ τα αμορτισέρ έδειξαν και σπορτίφ διαγωγή περιορίζοντας την κλίση στη φάση της υπερβολής. Όλα αυτά με το 1.33, αλλά αν ποτέ αγοράζαμε Yaris,  η επιλογή θα ήταν το πετρέλαιο! Όχι επειδή θα καταναλώσουμε λιγότερο, αν ισχύει κάτι τέτοιο, ούτε επειδή θα κάνουμε ατελείωτα χιλιόμετρα και θα καλύψουμε την όποια διαφορά. Απλά γιατί με αυτόν τον φουλ ροπάτο 1.4 λειτουργεί τέλεια και κάτω από όλες τις συνθήκες.

Αξιοποιείς ιδανικά, τιμόνι, ανάρτηση, φρένα και τη χαρακτηριστική ευελιξία ενός άκαμπτου συνόλου που όμοιό του δε θα βρεις! Κυρίως, σε πάτημα, σε αυτό που λέμε ποιότητα κύλισης, αυτό το Yaris ξέφυγε από κάθε Toyota και δείχνει το δρόμο και στον ανταγωνισμό. Με γαλλικά και γερμανικά στοιχεία η ανάρτηση απορροφάει χωρίς να κρεμάει και κυρίως χωρίς να τελειώνει. 

 
Ολοκληρώνοντας συνήθως σημειώνεις ότι είναι ζήτημα τιμής και ικανότητας του εισαγωγέα στη διαχείριση ενός νέου προϊόντος σε σχέση με την τοποθέτησή του στη δύσκολη ελληνική αγορά. Το Yaris-ΙΙΙ είναι εντελώς νέο προϊόν το οποίο θα ριχτεί στην αγορά με τιμή σχεδόν αντίστοιχη με αυτήν του σημερινού μοντέλου και πάντα... υπό τη σκέψη της Toyota Ελλάς. Κάτι που κακά τα ψέματα, σημαίνει πως το αν θα πουλήσει δεν εξαρτάται... από την τιμή του. Για του λόγου το αληθές, υπομονή περίπου ένα μήνα.