Το έργο προέβλεπε τη διαπλάτυνση, το γκρέμισμα της γέφυρα που υπάρχει σήμερα και το χτίσιμο νέας μεγαλύτερης – Γιατί υλοποιήθηκε μόνο ένα μέρος του έργου;

Το έργο της διαπλάτυνσης είχε αρχίσει να υλοποιείται πριν από χρόνια στο πλαίσιο αντιπλημμυρικών έργων που είχαν αποφασιστεί μετά τις πολύ σοβαρές πλημμύρες που είχαν συμβεί στα Χανιά το 2001. Το έργο ειχε ολοκληρωθεί περίπου στο 85% όταν το 2009 και λίγο πριν την καθοριστική ολοκλήρωσή του πάγωσε μετά από ένσταση ιδιοκτήτη πολίτη.

Το τι ακριβώς έχει συμβεί και το έργο έφτασε σε τέλμα περιέγραψε στο αποψινό δημοτικό συμβούλιο Χανίων, ο τεχνικός διευθυντής της ΔΕΥΑΧ, Κώστας Στεργιάννης, στο πλαίσιο συγκρότησης επιτροπής για παραλαβή του έργου “Αντιπλημμυρικά έργα ευρύτερης περιοχής πόλεως Χανίων”.

Τι συνέβη πριν από χρόνια;

Όπως ανέφερε, εκείνη την εποχή είχε σχεδιαστεί νέα οριοθέτηση της κοίτης του Κλαδισού ποταμού, η οποία οριοθέτηση είχε εγκριθεί από τον τότε Γ.Γ. Περιφέρειας Κρήτης. Μετά και την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων προχώρησε η υλοποίηση του έργου που προέβλεπε διαπλάτυνση του τελευταίου τμήματος του ποταμού από 10-24 μέτρα στην εκβολή του.

Τα τελευταία 116 μέτρα αριστερά ή δυτικά προς την εκβολή ήταν ιδιοκτησία ενός πολίτη. Κατά τη φάση υλοποίησης του έργου και ενώ είχαν ήδη κατασκευαστεί και τα τειχία μέσα στη δική του ιδιοκτησία, εκείνος έκανε προσφυγή με το αιτιολογικό ότι είχε προσβάλει την απόφαση του Γ.Γ. Περιφέρειας Κρήτης και ότι ήταν υπό συζήτηση στο ΣτΕ. Ο πολίτης και ιδιοκτήτης της επίμαχης έκτασης στο τέλος του ποταμού, κέρδισε τα ασφαλιστικά μέτρα που έκανε τότε και απέβαλε τον εργολάβο. Έτσι μια – σημαντική και καθοριστική για την αντιπλημμυρική προσταστία της περιοχής – υδραυλική διατομή της τάξεως των 40τμ δεν ολοκληρώθηκε.

Συγκεκριμένα το έργο προέβλεπε να γίνει διαπλάτυνση σε εκείνο το τελευταίο κομμάτι, να κατεδαφιστεί η γέφυρα που υπάρχει σήμερα και να γίνει μια νέα πεζογέφυρα ανοίγματος 48 μέτρων.

Από τη στιγμή όμως που κέρδισε τα ασφαλιστικά μέτρα ο πολίτης, έκανε αγωγή η οποία δεν έχει εκδικαστεί και έχει πάρει δυο φορές αναβολή σε μια προσπάθεια να βρεθεί συναινετική λύση.

Όπως τόνισε ο κ. Στεργιάννης, γίνεται τώρα μετά και τις τελευταίες πλημμύρες μια ακόμα προσπάθεια συνεννόησης με τον συγκεκριμένο πολίτη.

Σε περίπτωση πάντως που κη συζήτηση έχει θετικό αποτέλεσμα, η ΔΕΥΑΧ από ίδιους πόρους (γιατί το έργο ήταν ενταγμένο σε εθνικούς πόρους που δεν υπάρχουν πια) θα δώσει τα τελευταία 100.000 ευρώ που υπολείπονται για το έργο και θα υλοποιηθεί και η διαπλάτυνση και η πεζογέφυρα ανοίγματος 48 μέτρων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τον κ. Στεργιάνη, αυτή η έλλειψη των 40τμ στο τελευταίο κομμάτι των 200 μέτρων του Κλαδισού είχε συμμετοχή στην υπερχείλιση του ποταμού στην οδό Γεωργακάκηδων.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook