Παρέμβαση Γραμματέα ΠΕ ΝΔ κ. Λ. Αυγενάκη προς τον Υπουργό Παιδείας

Στις σημαντικές ελλείψεις και τα κενά σε εκπαιδευτικούς που υπάρχουν στα σχολεία του ν. Ηρακλείου για το πρόγραμμα της παράλληλης στήριξης αναφέρεται ο Γραμματέας ΠΕ ΝΔ-Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης, με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κων/νο Γαβρόγλου.

 Στην Ερώτηση επισημαίνεται ότι: «Τραγικές ελλείψεις, σημαντικά κενά και απόλυτη αδιαφορία για τα σχολεία της περιφέρειας, η  πολιτική της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας. Πριν τέσσερις περίπου μήνες ο κ. Γαβρόγλου εξέφραζε την ικανοποίησή του πως για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια η σχολική χρονιά αρχίζει «χωρίς παραλυτικά προβλήματα».

Ωστόσο, για μια ακόμα φορά η πραγματικότητα τον διαψεύδει πανηγυρικά. Τα οξυμένα προβλήματα των σχολείων και της εκπαίδευσης, αποκαλύπτουν ότι οι εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας για τη σχολική χρονιά για την οποία πανηγυρίζει η κυβέρνηση, είναι μια επικοινωνιακή επίφαση, για να καλυφθεί η πολιτική της που οδηγεί στην πλήρη υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και της δημόσιας παιδείας.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Ηρακλείου “Ν. Καζαντζάκης”, στην αρχή της σχολικής χρονιάς υπήρχαν 270 εγκεκριμένες παράλληλες στηρίξεις. Έως τώρα, έχουν διοριστεί 97 εκπαιδευτικοί, αλλά ένας μικρός αριθμός δεν προσήλθε για να αναλάβει υπηρεσία με αποτέλεσμα, αυτή τη στιγμή να υπηρετούν στην παράλληλη στήριξη διορίστηκαν περίπου 80 εκπαιδευτικοί. Συνεπώς, με βάση το νόμιμο δικαίωμα των μαθητών για 24ωρη παράλληλη υποστήριξη την εβδομάδα, τα κενά των σχολείων του νομού Ηρακλείου ανέρχονται στα 180.

Παράλληλα, το Υπουργείο Παιδείας κοροϊδεύει γονείς και μαθητές, αφού για να δείξει ότι δεν υπάρχουν κενά, ακολουθεί μια παράλογη διαδικασία. Έτσι, το Υπουργείο Παιδείας με τις οδηγίες που έχει δώσει στην  ουσία «μοιράζει» τον κάθε εκπαιδευτικό σε δύο ή τρεις μαθητές με αποτέλεσμα να υπάρχουν εκπαιδευτικοί που πηγαίνουν σε διαφορετικά σχολεία υποστηρίζοντας δύο ή ακόμη και τρεις διαφορετικούς μαθητές. Βεβαίως, η ως άνω «πρακτική» του Υπουργείου είναι παιδαγωγικά και επιστημονικά απαράδεκτη. Ουσιαστικά, δημιουργείται μία παράλογη κατάσταση, αφού φαντάζει απόλυτα φυσιολογικό, ένας μαθητής που δικαιούται παράλληλη στήριξη, να έχει τη στήριξη αυτή  τις τρεις από τις πέντε ημέρες της εβδομάδας ή τις μισές ώρες της μέρας, γιατί ο εκπαιδευτικός που το έχει αναλάβει θα πρέπει να μετακινηθεί σε άλλο σχολείο για να καλύψει κάποιες από τις ώρες της παράλληλης στήριξης ενός άλλου μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Το γεγονός αυτό δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στους μαθητές και τις οικογένειες τους, αφού οι γονείς ουσιαστικά υποχρεώνονται να πληρώνουν οι ίδιοι τη συμμετοχή των παιδιών τους στο πρόγραμμα της παράλληλης στήριξης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ώστε να προσφέρουν στο παιδί τους ιδιώτη εκπαιδευτικό και να παρέχουν στήριξη στο παιδί τους για τις ώρες που δεν καλύπτει ο εκπαιδευτικός του σχολείου. Η δημόσια δωρεάν εκπαίδευση αποτελεί μύθο για τις οικογένειες αυτές. 

Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, η χώρα χρειάζεται ένα εκπαιδευτικό σύστημα που να έχει στον πυρήνα του μια βασική αρχή: ισότητα  ευκαιριών. Η δημόσια Παιδεία πρέπει να είναι ο βασικός μηχανισμός ίσων ευκαιριών και κοινωνικής κινητικότητας. Δυστυχώς, το Υπουργείο κρατά «όμηρους» μαθητές, γονείς και καθηγητές σε ένα αναπόδραστο αδιέξοδο. Οι ελλείψεις και τα κενά στην παράλληλη στήριξη δημιουργούν σημαντικά προβλήματα καθιστώντας αδύνατο να μπορέσει να ανταποκριθεί στο βασικό της στόχο, που είναι η παροχή ποιοτικής και ολοκληρωμένης εκπαίδευσης και η παροχή ίσων ευκαιριών σε όλους τους μαθητές».

Με την κοινοβουλευτική παρέμβαση, τίθεται το ακόλουθο ερώτημα: «Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε για την άμεση κάλυψη των κενών στα σχολεία της Α/βάθμιας εκπαίδευσης της Κρήτης σε εκπαιδευτικούς για την παράλληλη στήριξη;».