Τιμήθηκε με Νόμπελ Ιατρικής το 1905

Τον διάσημο γιατρό, Ρόμπερτ Κοχ, τον θεμελιωτή της μικροβιολογίας και της βακτηριολογίας, τιμά η Google το σημερινό της doodle. Ο Ρόμπερτ Χάινριχ Χέρμαν Κοχ γεννήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου του 1843 στο χωριό Κλάουσταλ του Αννόβερου.

Το 1882 ο Κοχ ανακοίνωσε τη μεγάλη του ανακάλυψη: Eίχε απομονώσει τον βάκιλο της φυματίωσης, όπως τον ονόμασε, τον «βάκιλο του Κοχ», όπως τον είπε κατόπιν η επιστημονική κοινότητα προς τιμήν του. Ο Κοχ ανακάλυψε επίσης το μικρόβιο της χολέρας (Vibrio cholerae, Δονάκιον της χολέρας).

Στα επόμενα χρόνια, τα θύματα της φυματίωσης μειώθηκαν στο μισό. Και αργότερα, στο μισό του μισού! Χάρη στην ουσία φυματίνη, όπως την είπε ο Κοχ, ή κοχίνη, όπως την ονομάζουν προς τιμήν του, η διάγνωση και η θεραπεία έγιναν τόσο απλές ώστε σήμερα η φυματίωση να αντιμετωπίζεται ως άλλη μια συνηθισμένη αρρώστια.

Ασχολήθηκε συστηματικά με τις λοιμώδεις ασθένειες και συστηματοποίησε την έρευνα μέσω του μικροσκοπίου. Όλες οι μελέτες του άνοιξαν τον δρόμο για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των επιδημιών.

Τιμήθηκε με Νόμπελ Ιατρικής το 1905.

Διαβάστε περισσότερα για τον Ρόμπερτ Κοχ στο Πορτρέτο-αφιέρωμα στον σπουδαίο γερμανό γιατρό που δημοσίευσε το newsbeast.gr.