Βρεθήκαμε στην πρωτεύουσα της Πορτογαλίας, την Λισσαβόνα, για να οδηγήσουμε την τρίτη γενιά του Kia Rio. Μια ακόμη προσπάθεια της κορεάτικης αυτοκινητοβιομηχανίας που αποδεικνύει ότι βρίσκεται στο σωστό δρόμο, που ξεκίνησε το 2007 με το cee’d και την συνεχίζει σήμερα με τα Sportage, Picanto και φυσικά το ολοκαίνουργιο σουπερμίνι της!

Το μήκος του νέου Ri, σύμφωνα με το 4troxoi.gr, o είναι ελάχιστα αυξημένο (συνολικά 4,045 χλστ.), σε σχέση με το προηγούμενο, όπως και το πλάτος με το μεταξόνιο του (χαμηλότερο μόνο στο ύψος) ενώ παραπάνω από ενδιαφέρουσα μπορεί να χαρακτηρίσει κανείς την εμφάνισή του, που επιμελήθηκε ο αρχισχεδιαστής της φίρμας, Πέτερ Σράιερ! 



Το νέο μοντέλο της Kia αποπνέει τη στιβαρότητα που έχουμε δει και στο καινούργιο Sportage και με έξυπνα τρικ όπως οι λαμπτήρες τύπου LED (εξτρά εξοπλισμός), δείχνει πιο ελκυστικό και πολύ φρέσκο. Μοναδική μας ένσταση, που είναι άμεσα συνδεδεμένη με το σχεδιασμό του αυτοκινήτου, είναι η περιορισμένη ορατότητα από το πίσω μέρος. Στο εσωτερικό, τα μαλακά υλικά ικανοποιούν την αφή του επιβάτη, ενώ τα σκληρά μέρη έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο. Ο αποθηκευτικός χώρος του αυτοκινήτου προσφέρει 288 λίτρα, αλλά με τα καθίσματα κάτω, φτάνει ως τα 923 λίτρα.

 
To νέο μικρό της Kia, θα εφοδιάζεται συνολικά με τέσσερις κινητήρες, δύο βενζίνης (1,2 λίτρων 85 ίππων και 1,4 λίτρων 109 ίππων) και δύο πετρελαίου (1,1 λίτρων 75 ίππων και 1,4 λίτρων 90 ίππων). Μάλιστα, για το μικρότερο των diesel η Kia ανακοινώνει κατανάλωση (κορυφαία επίδοση) μόλις 3,2 λίτρων/100 χλμ. και εκπομπές ρύπων 85 γρ./χλμ., αλλά αξίζει να σημειωθεί ότι μιλάμε για έκδοση εφοδιασμένη με το προαιρετικό σύστημα ISG και χωρίς A/C… Ο 1,4 τώρα, που είναι γνωστός και από το Venga, δε δείχνει τόσο ζωηρός, ιδιαίτερα όταν επιλέγονται μεγάλες σχέσεις. Έτσι, τα συχνά κατεβάσματα και γενικά το παιχνίδι με το κιβώτιο είναι σχεδόν μονόδρομος στην οδήγησή του, επιβαρύνοντας όμως την κατανάλωση του αυτοκινήτου. 



Σαφώς πιο σωστός και τίμιος, αν προτιμάτε, ο 1.2 που έχουμε δει πρόσφατα και στο Picanto, ο οποίος και συνδυάζεται με κοντό κιβώτιο ταχυτήτων. Οδηγώντας το, σημειώσαμε τη σωστή συμπεριφορά του, το σφικτό χαρακτήρα του, την σταθερότητα που νιώθεις μέσα σε αυτό αλλά δυστυχώς και την ηλεκτρική αίσθηση του τιμονιού του, που πραγματικά μας χαλάει την κατά τα άλλα πολύ θετική εικόνα, που έχουμε γι’ αυτό. Σωστό και διακριτικό είναι και το στάνταρ ESP του αυτοκινήτου.


 
Το νέο Kia Rio θα βρεθεί στα τέλη Σεπτεμβρίου στην ελληνική αγορά με αρχική τιμή τα 11.600 ευρώ, για την βασική 5θυρη έκδοση Instyle, η οποία θα περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα (μεταξύ άλλων, στάνταρ 6 αερόσακοι, A/C και ESP) ενώ την γκάμα θα συμπληρώνουν αρχικά δύο ακόμη εκδόσεις στα 1.2 λίτρα (Uptown με 12.300 ευρώ και Cosmic με 13.400 ευρώ) και μία «πλούσια»-Cosmic 1.4 στα 14.200 ευρώ. Παράλληλα, θα έρχεται και ως diesel 1.1 με τιμή στα 13.200 ευρώ. Στις αρχές του 2012 θα έρθει στην αγορά μας και το 3θυρο Rio, περίπου στα 11.100 ευρώ, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι αυτόματο βγαίνει μόνο στην έκδοση 1.4, η οποία και δεν υπολογίζεται αρχικά στις παραγγελίες της ελληνικής αντιπροσωπείας. Περισσότερα γι’ αυτό, θα μπορέσετε, να διαβάσετε, στο επόμενο τεύχος μας.