Την ίδια ώρα που εξαπολύονται φαρμακερά πολιτικά βέλη ένθεν και ένθεν από τα κόμματα που «καθορίζουν» τις τύχες μας, στο βωμό της ασφάλτου θυσιάζονται ακόμα ανθρώπινες ψυχές, αυξάνοντας δραματικά τον τραγικό απολογισμό των θυμάτων στον πολύπαθο ΒΟΑΚ.

Εξακολουθεί να υφίσταται μια στείρα πολιτική που δεν ορρωδεί προ ουδενός, συνεχίζοντας με εγκληματική πλέον απάθεια την βερμπαλιστική εξαγγελία Έργων από τη μια και την ισοπεδωτική αντιπολιτευτική αναίρεσή τους από την άλλη, βάζοντας στην ψυχρή ζυγαριά της πολιτικής ισορροπίας θέματα όπως αυτήν της αναγκαιότητας ή της κατ’ αρχήν υλοποίησης τμημάτων του ΒΟΑΚ, εις βάρος του συνόλου του.

Ο ΒΟΑΚ, όπως επανειλημμένα έχει ειπωθεί, είναι πρωτίστης σημασίας και αναγκαιότητας να είναι ολοκληρωμένος, ενιαίος και αδιαίρετος καθ’ όλο το μήκος του Νησιού., καθώς αυτό το επιβεβαιώνουν τα τραγικά αποτελέσματα της χρήσης του.

Πριν φτάσουμε όμως στο ευτυχές γεγονός της πλήρους παράδοσης του έργου προς χρήση από τους πολίτες, θα πρέπει να εξεταστούν διάφορα θέματα υψίστης σημασίας για την ασφαλή οδήγηση και την όσο τον δυνατόν αποφυγή τραγικών δυστυχημάτων.

Αυθωρεί και παραχρήμα συνεπώς, πρέπει να αξιολογηθούν τα παρακάτω προβλήματα με σκοπό την ελαχιστοποίηση τουλάχιστον των θυμάτων. Και αυτά είναι οι ανεπάρκειες σε α. συντήρηση κυρίως με μειωμένη πρόσφυση (ολισθηρά οδοστρώματα) και σε αποστράγγιση, που ήταν και το αίτιο του τελευταίου δυστυχήματος, β. σήμανση, έλεγχο προσβάσεων (είσοδοι, έξοδοι) και στάθμευση στην οδό και γ. οδικό φωτισμό.

Συνεπώς μέτρα τα οποία θα μπορούσαν άμεσα να υιοθετηθούν και που επιβάλλεται να υλοποιηθούν είναι συγκεκριμένα α. οι παρεμβάσεις χαμηλού κόστους και άμεσου αποτελέσματος στα επικίνδυνα σημεία του εθνικού, επαρχιακού και δημοτικού οδικού δικτύου (για παράδειγμα μπορούν ΆΜΕΣΑ να τοποθετηθούν εύκαμπτα ενισχυμένα πλαστικά κολωνάκια σήμανσης από συνθετικό υλικό PU πολυουρεθάνης, έντονου πορτοκαλί χρώματος για να είναι ιδιαιτέρως ευδιάκριτα από μεγάλη απόσταση, με ανακλαστικές ταινίες ώστε να είναι ορατά σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού και δυσμενών καιρικών συνθηκών, τα οποία είναι ιδιαιτέρως ανθεκτικά σε πολλαπλά χτυπήματα οχημάτων με επαναφορά στην αρχική τους θέση. Να επιλεχθούν από τους αρμοδίους τα άκρως επικίνδυνα σημεία του Οδικού Άξονα και να χρησιμοποιηθούν ως οριοδείκτες των λωρίδων κυκλοφορίας ή για υπόδειξη επικίνδυνων σημείων με ελλιπή σήμανση ή σε λωρίδες διαχωρισμού κυκλοφορίας ή τέλος με την προσωρινή υποκατάσταση του μεσαίου διαχωριστικού διαζώματος, όπως στο υπό κατασκευή τμήμα Γούβες – Χερσόνησος, β. μέτρα βελτίωσης της Οδικής Ασφάλειας στους Ισόπεδους Κόμβους του υπεραστικού δικτύου, γ. βελτίωση του επιπέδου συντήρησης του Οδικού Δικτύου, με διάθεση συγκεκριμένου ποσού ανά χιλιόμετρο και δ. εκτεταμένο Πρόγραμμα βελτίωσης της Κατακόρυφης και Οριζόντιας Σήμανσης, η οποία παρουσιάζει σοβαρότατες ελλείψεις.

Ο κόμπος έφτασε στο χτένι. Οι τακτικές μιθριδατισμου πρέπει να τελειώνουν. Είναι επιτακτικό η Κρήτη να αποκτήσει το πρώτο και κύριο αναπτυξιακό έργο που θα έπρεπε να έχει προκριθεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια, έναν δηλαδή σύγχρονο, ασφαλή και γρήγορο αυτοκινητόδρομο από τη μια άκρη έως την άλλη. Πριν όμως θρηνήσουμε κι άλλους συνανθρώπους μας, πρέπει ΑΥΡΙΟ το πρωί να δρομολογηθούν άμεσα οι παρεμβάσεις χαμηλού κόστους και άμεσου αποτελέσματος.

Ο κόσμος θα κρίνει.

Καλή Χρονιά…

Ο Γιώργος Καφφετζάκης είναι Πολιτικός Μηχανικός