Μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία η παράκαμψη των Μαλίων, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης, που επισκέφθηκε το έργο συνοδευόμενος από τον αντιπεριφερειάρχη Ηρακλείου, Ευριπίδη Κουκιαδάκη και υπηρεσιακούς παράγοντες.

Επίσης, ο υφυπουργός ανέφερε ότι θα προχωρήσει η συγκρότηση του διοικητικού συμβουλίου της "Κρήτη ΑΕ", το οποίο θα είναι τεχνοκρατικό κα τις επόμενες ημέρες αναμένεται ν' αναρτηθούν στο opengov.gr οι προκηρύξεις για τις θέσεις του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου.

Ο υπουργός επισκέφθηκε, επίσης, και το υπό κατασκευή φράγμα του Αποσελέμη για το οποίο όπως είχε αναφέρει στη χθεσινή περιφερειακή διάσκεψη του ΠΑΣΟΚ τα προβλήματα έχουν προκύψει από την έλλειψη υπευθυνότητας του εργολάβου και όχι από την έλλειψη χρηματοδότησης, ενώ δεσμεύτηκε ότι θα τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα με τις τελευταίες συμβάσεις, με στόχο το έργο να έχει ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη διετία.

Για το Διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι ο κ. Μαγκριώτης επεσήμανε ότι θα συμμετέχει η κυβέρνηση κατά 50% για να ολοκληρωθεί το έργο και ανέφερε πως μέχρι το τέλος του 2011 θα γίνουν δημοπρατήσεις έργων του Βόρειου Οδικού 'Αξονα, ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ μέσω ΕΣΠΑ.

Οι δηλώσεις Μαγκριώτη για τα έργα στην Κρήτη

«Ένα σημαντικό έργο, η παράκαμψη των Μαλίων, βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης και θα παραδοθεί μέχρι τον προσεχή Δεκέμβριο στη κυκλοφορία. Το τμήμα αυτό του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, μήκους 8,5 Km έχει μεγάλη κυκλοφοριακή σπουδαιότητα για την Ανατολική Κρήτη, καθώς παρακάμπτει τους τουριστικούς οικισμούς της Σταλίδος και των Μαλίων, μέσω των οποίων διέρχεται η υφιστάμενη Παλαιά Εθνική Οδός και την καλοκαιρινή περίοδο η κίνηση από και προς τον Ν. Λασιθίου γίνεται με δυσκολία και χρονοκαθυστέρηση.

Η παράκαμψη Μαλίων αποτελείται από δύο υποτμήματα:

α)Το υποτμήμα, Σταλίδα – Μάλια μήκους 3,15 Km, που είναι κατασκευασμένο αλλά δεν έχει δοθεί στη κυκλοφορία
β)Το υποτμήμα, Μάλια – Όρια Νομών Ηρακλείου - Λασιθίου μήκους 5,5 km είναι υπό κατασκευή με σύμβαση που υπογράφηκε τον Ιανουάριο του 2007 με προϋπολογισμό 15,9 εκ. ευρώ. Το έργο όπως αναφέρθηκε θα ολοκληρωθεί τον προσεχή Νοέμβριο, οπότε θα παραδοθεί στη κυκλοφορία μαζί με το υποτμήμα Σταλίδα – Μάλια , δηλαδή ολόκληρο το τμήμα των 8,5 χιλιομέτρων

Παράλληλα θα κατασκευαστεί και θα παραδοθεί μέσα στον Νοέμβριο και ο προσωρινός ισόπεδος κυκλικός κόμβος για την σύνδεση της παράκαμψης Μαλίων με το υφιστάμενο εθνικό δίκτυο, τα Μάλια και το Μοχό. Για τη κατασκευή του θα γίνει εκτροπή της κυκλοφορίας μέσω της Σταλίδας και οι εργασίες θα ξεκινήσουν στις 12 Σεπτεμβρίου.

Για την οριστική σύνδεση της παράκαμψης Μαλίων με το υφιστάμενο εθνικό δίκτυο το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, ύστερα από αίτημα του τ. Δήμου Μαλίων και νυν Δήμου Χερσονήσου, έχει δρομολογήσει τη κατασκευή του ανισόπεδου ημικόμβου Μοχού, προϋπολογισμού 2,7 εκ. ευρώ. Επειδή το έργο δεν προβλεπόταν στην εγκεκριμένη περιβαλλοντική μελέτη, έχει εκπονηθεί και υποβληθεί για έγκριση η τροποποίησή της. Το έργο μπορεί να προκηρυχθεί στο Β’ τρίμηνο 2012».

Στη συνέχεια ο Υφυπουργός αναφέρθηκε στα έργα του ΒΟΑΚ και του ΝΟΑΚ σημειώνοντας ότι δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ στις 17 Ιουνίου 2011 η ίδρυση της, Α.Ε. Υποδομές Ανάπτυξης Κρήτης, η οποία θα αναλάβει τη διαχείριση όλων των μεγάλων υποδομών της Κρήτης που υπάγονται στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Υποδομών. Ο Υπουργός κ. Γιάννης Ραγκούσης τις επόμενες ημέρες θα προχωρήσει σε ανοιχτή πρόσκληση μέσα από τη διαδικασία της Ανοιχτής Διακυβέρνησης (OPENGOV) για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για τη θέση του Προέδρου- Δντος Συμβούλου της εταιρείας. Ακολούθως θα στελεχωθεί και το υπόλοιπο Διοικητικό Συμβούλιο.

Αναφερόμενος στο Βόρειο Οδικό άξονα Κρήτης, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:

«Στην παρούσα φάση υλοποιούνται 10 έργα / παρεμβάσεις στον ΒΟΑΚ, συνολικού προϋπολογισμού 110 εκατ. ευρώ περίπου (χωρίς τις απαλλοτριώσεις), τα περισσότερα από τα οποία αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του 2011.
Τα έργα αυτά δεν ολοκληρώθηκαν με το Γ΄ Κ.Π.Σ., όπως θα έπρεπε και γι’ αυτό εντάχθηκαν στο ΕΣΠΑ ως έργα – γέφυρες.
Τα έργα αυτά είναι:

Στα Χανιά:
1. Ανισόπεδος κόμβος Καλυβών: Οι εργασίες του έργου έχουν ήδη ολοκληρωθεί και το έργο παραδόθηκε σε χρήση στο τέλος Ιουλίου 2011.
2. Συμπληρωματικές εργασίες στο τμήμα Γαλατάς – Κολυμπάρι – Καστέλι: Ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος στις 22 Οκτωβρίου 2010 έχοντας εκτελέσει το 80% της σύμβασης. Εκκρεμεί η περαίωση των ισόπεδων κόμβων αρχής του συνδετηρίου δρόμου Γαλατάς - Π.Ε.Ο, οι οποίοι θα εκτελεσθούν με νέα εργολαβία που θα προκηρυχθεί στο τέλος του 2011, με προϋπολογισμό 1,5 εκ. ευρώ.

Στο Ρέθυμνο:
3. Ανισόπεδος κόμβος Αμαρίου της παράκαμψης Ρεθύμνου: Το ποσοστό ολοκλήρωσης του έργου ανέρχεται στο 25% και η προβλεπόμενη ημερομηνία περαίωσης είναι το τέλος 2011. Οι εργασίες συνεχίζονται ομαλά.

Στο Ηράκλειο:
4. Παράκαμψη Μαλίων (Μάλια- όρια νομών): Ποσοστό ολοκλήρωσης 75%. Προβλεπόμενη ημερομηνία περαίωσης τέλος Νοεμβρίου 2011.
5. Β΄ κλαδος παράκαμψης Ηρακλείου από Α/Κ Αεροδρόμιο - Κ.Τ.Ε.Ο.: Οι εργασίες του έργου έχουν ήδη ολοκληρωθεί και το έργο παραδόθηκε σε χρήση.

Στο Λασίθι:
6. Ολοκλήρωση κατασκευής Άγιος Νικόλαος – Καλό Χωριό: Η σύμβαση υπογράφηκε στις 21 Οκτωβρίου 2009. Το συμβατικό ποσό ανέρχεται στα 37,6 εκ ευρώ, ενώ το ποσοστό ολοκλήρωσης του έργου βρίσκεται στο 35%. Το έργο εκτελείται κανονικά με προβλεπόμενη ημερομηνία περαίωσης το τέλος 2012.
7. Αυχήν Αγκαθιάς - Χαμέζι και ολοκλήρωση στο τμήμα Χαμέζι – Σητεία: Ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος στις 22 Οκτωβρίου 2010 έχοντας εκτελέσει το 77% της σύμβασης. Υπολείπεται τμήμα της κοιλαδογέφυρας και το 15% της οδοποιίας. Προβλέπεται επαναδημοπράτηση πριν το τέλος 2011, προϋπολογισμού 10 εκ. ευρώ.

***
Επιπλέον, από Εθνικούς Πόρους κατασκευάζονται τα ακόλουθα έργα:
8. Βραχυπρόθεσμες παρεμβάσεις σε 6 υφιστάμενα τεχνικά του ΒΟΑΚ. Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 5,4 εκατ. ευρώ, το οποίο έχει ως αντικείμενο την επισκευή και ενίσχυση πέντε (5) γεφυρών και μίας (1) σήραγγας και το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός του 2011.
9. Αντιμετώπιση κατολισθήσεων στην περιοχή Αγ. Γεωργίου Σεληναρίου του ΒΟΑΚ: Ποσοστό ολοκλήρωσης 20%. Προβλεπόμενη ημερομηνία περαίωσης αρχές 2012.
10. Αποκατάσταση αστοχιών και κατασκευή δεύτερου ασφαλτικού τάπητα στο τμήμα Γούρνες – Χερσόνησος του ΒΟΑΚ: Με το έργο αυτό έχει κατασκευαστεί ο 2ος ασφαλτικός τάπητας από Γούρνες έως Χερσόνησο Ηρακλείου και έχει ενταχθεί για εκτέλεση ο κυκλικός κόμβος Μοχού για την σύνδεση της παράκαμψης Μαλίων με το υφιστάμενο εθνικό δίκτυο.

Ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε στα νέα έργα του ΒΟΑΚ που θα δημοπρατηθούν στο επόμενο χρονικό διάστημα:
«Μέχρι τέλος του 2011 και στο 1ο εξάμηνο του 2012 θα δημοπρατηθούν 8 νέα έργα συνολικού προϋπολογισμού 250 εκ. ευρώ περίπου και συνολικού μήκους 30 Km περίπου.
Τα σημαντικότερα εξ αυτών είναι:
Στα Χανιά:

1. Τα έργα αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ. στο τμήμα «Καλύβες – Αγ. Πάντες Ν. Χανίων», προϋπολογισμού 60 εκ. ευρώ. Μπορεί να προκηρυχθεί το Β’ τρίμηνο 2012
2.«Συνδετήριος Α/Κ Μουρνιων – Χανιά», προϋπολογισμού 13 εκ. Ευρώ. Σημειώνεται ότι εκκρεμεί η κύρωση και η μεταγραφή της πράξης εφαρμογής για το εντός σχεδίου τμήμα του έργου, καθώς και η παράταση ισχύος των περιβαλλοντικών όρων.
3.«Ολοκλήρωση Β΄ Φάσης Παράλληλων έργων Γαλατάς – Κολυμπάρι – Καστέλι», προϋπολογισμού 2 εκατ. ευρώ. Η δημοπράτηση των υπολειπόμενων εργασιών θα γίνει μετά την εκκαθάριση της εργολαβίας που κηρύχθηκε έκπτωτη, όπως προαναφέρθηκε..

Στο Ρέθυμνο:
4. Η κατασκευή του δεύτερου κλάδου του τμήματος «Α/Κ Πάνορμου – Α/Κ Εξάντη», στο Ν. Ρεθύμνου, συνολικού μήκους 10Km και προεκτιμώμενου προϋπολογισμού 65 εκατ. ευρώ (με τις απαλλοτριώσεις).

Στο Ηράκλειο:
5. Η κατασκευή του δεύτερου κλάδου του τμήματος «Γούρνες – Χερσόνησος», στο Ν. Ηρακλείου, συνολικού μήκους 8 km και προεκτιμώμενου προϋπολογισμού 85 εκατ. ευρώ (με τις απαλλοτριώσεις). Το έργο έχει ήδη ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και δρομολογείται η δημοπράτηση του άμεσα.
6. Ημικόμβος Μοχού, προϋπολογισμού 2,7 εκατ. ευρώ
7. Οδικές προσβάσεις στα Μάλια, προϋπολογισμού 10 εκατ. ευρώ.
Με τα δύο αυτά έργα συμπληρώνεται η πλήρης λειτουργικότητα της παράκαμψης Μαλίων.

Στο Λασίθι:
8. «Ολοκλήρωση τμήματος Αυχήν – Αγκαθιας – Χαμέζι», προϋπολογισμού 10 εκ. ευρώ.

Όσον αφορά στις μελέτες, στη παρούσα φάση μελετώνται τμήματα του αυτοκινητόδρομου, συνολικού προϋπολογισμού 31 εκατ. ευρώ και συνολικού μήκους 135 km διπλού κλάδου. Από τις μελέτες αυτές, ένα τμήμα 95 km αφορά στο κυρίως έργο, δηλαδή από Κολυμπάρι μέχρι Αγ. Νικόλαο.

Για τη χρηματοδότηση κατασκευής νέων έργων του ΒΟΑΚ μέχρι σήμερα έχουν διατεθεί συνολικά περί τα 150 εκατ. ευρώ από το Γ΄ Κ.Π.Σ., εκ των οποίων 97 εκ. ευρώ από το ΕΠ-ΟΑΛΑΑ, 50 εκατ. ευρώ από το ΠΕΠ Κρήτης και τα υπόλοιπα από εθνικούς πόρους.
Από εθνικούς πόρους επίσης προέρχονται και άλλα 15 εκατ. ευρώ για έργα συντηρήσεων και άλλων επεμβάσεων που έχουν προγραμματισθεί την τρέχουσα χρονική περίοδο. Επίσης συνολικό ποσό 14 εκατ. ευρώ διατέθηκε για έργα βελτίωσης οδικής ασφάλειας στον ΒΟΑΚ και στην Π.Ε.Ο. Ηράκλειο – Χανιά σε τρεις εργολαβίες, με συγχρηματοδότηση από Ε.Ε.

Η ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ απαιτεί σημαντικά κονδύλια, τα οποία εκτιμώνται σε 1,5 δις ευρώ».

Αναφερόμενος στο Νότιο Οδικό άξονα Κρήτης, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:

«Όσον αφορά το ΝΟΑΚ που ανήκει στο διευρωπαϊκό δίκτυο και έχει συνολικό μήκος 150 km, εκτελούνται στην παρούσα φάση τα παρακάτω έργα συνολικού προϋπολογισμού 130 εκ. ευρώ:
Στις 31 Μαΐου 2011 δημοπρατήθηκε από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων το έργο «Κατασκευή τμήματος Παράκαμψη Άνω Βιάννου». Έχουμε προσωρινό μειοδότη και η Σύμβαση του έργου ποσού 10 εκ. ευρώ περίπου, βρίσκεται για τον προβλεπόμενο από το νόμο έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Η έναρξη των εργασιών θα γίνει εντός του Οκτωβρίου.

Το Υπουργείο κατασκευάζει επίσης ως έργο – γέφυρα του ΕΣΠΑ το τμήμα «Αγ. Βαρβάρα – Αγ. Δέκα (Καστέλλι)», του κάθετου άξονα «Ηράκλειο – Μεσσαρά», συνολικού μήκους 16 km περίπου, και συμβάσεις 120 εκ. ευρώ περίπου, με δυο εγκατεστημένες εργολαβίες:
Η πρώτη αφορά το τμήμα «Αγ. Βαρβάρα – Απομαρμά», μήκους 7,8 km Προβλεπόμενη ημερομηνία περαίωσης Δ’ τρίμηνο 2012.

Η δεύτερη αφορά στο τμήμα Απομαρμά – Αγ. Δέκα, μήκους 7,9 km, με σύμβαση 54,5 εκ. ευρώ. Η εν λόγω εργολαβία βρίσκεται στη φάση ολοκλήρωσης και προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός του 2011. Συνολικά και στις δύο εργολαβίες μεταξύ των άλλων κατασκευάζονται τρείς (3) σήραγγες συνολικού μήκους περίπου 1200m καθώς και πέντε (5) μεγάλες κοιλαδογέφυρες συνολικού μήκους 1.100m.

Το τμήμα «Ηράκλειο – Αγ. Βαρβάρα» του κάθετου άξονα «Ηράκλειο – Μεσσαρά», μήκους 24 km με διατομή μονού κλάδο έχει κατασκευαστεί από τη Περιφέρεια Κρήτης» .

***

Μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψης στο έργο της Παράκαμψης Μαλίων, ο Υφυπουργός επισκέφθηκε τα έργα κατασκευής των διυλιστηρίων και αγωγών για την ύδρευση του Ηρακλείου και του Αγ. Νικολάου από το φράγμα Αποσελέμη, προκειμένου να ενημερωθεί για την εξέλιξη των εργασιών.

Μετά το πέρας της επίσκεψης ο κ. Μαγκριώτης , αναφερόμενος στο συνολικό έργο της ύδρευσης από τον Αποσελέμη τόνισε:
«Δημοπρατήθηκε το Μάιο 2011 και υπογράφηκε στις 26 Αυγούστου 2011 η Απόφαση Ανάθεσης του έργου ενίσχυσης ταμιευτήρα από το οροπέδιο Λασιθίου, προϋπολογισμού 69 εκ. ευρώ. Προβλέπεται η κατασκευή μίας υδραυλικής σήραγγας συνολικού μήκους 3,5 Km για την μεταφορά των πλημμυρικών νερών του Οροπεδίου Λασιθίου, στο φράγμα του Αποσελέμη.

Tο έργο αυτό θα συμπληρώσει το υφιστάμενο έργο κατασκευής του φράγματος, προϋπολογισμού 44 εκ. ευρώ, το οποίο έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 90% και προβλέπεται να γίνει έμφραξη μέχρι τέλους του τρέχοντος έτους.

Το τρίτο έργο της ύδρευσης «Κατασκευή αγωγών και διυλιστηρίων» , προϋπολογισμού 82 εκ. ευρώ έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 55 % . Μολονότι έχουν παρουσιασθεί κάποια προβλήματα σχετικά με τη πρόοδο των εργασιών από πλευράς του αναδόχου ,εκτιμάται η περαίωσή του μέχρι το καλοκαίρι 2012.

Όσον αφορά στη Λιμνοδεξαμενή Αγ. Γεωργίου οροπεδίου Λασιθίου, με π/υ 9,13 εκ. € έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 75% και προβλέπεται να περαιωθεί μέχρι τέλος 2011.»

***

Ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε και στα Αεροδρόμια Καστελλίου, Χανίων, και Σητείας:

« Για το έργο του νέου διεθνούς Αεροδρομίου Καστελίου , δόθηκε παράταση της ημερομηνίας υποβολής των προσφορών για τις 18 Οκτωβρίου 2011, μετά από αίτημα των διαγωνιζόμενων κοινοπραξιών, προκειμένου να ετοιμάσουν καλύτερα τις προσφορές τους.
Από τη πλευρά του το Υπουργείο έχει δώσει απαντήσεις σε όλα τα θέματα, για την απρόσκοπτη διενέργεια του διαγωνισμού , όπως:

  • Επίσπευση των αναγκαίων απαλλοτριώσεων για το Αεροδρόμιο και την Οδική του Πρόσβαση, με στόχο να είναι διαθέσιμοι οι χώροι πριν από την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης και με τον τρόπο αυτό να αποφευχθούν καθυστερήσεις στην υλοποίηση του Έργου που συνεπάγονται αποζημιώσεις εκ μέρους του Δημοσίου. Προς τούτο προκηρύχθηκε από το Υπουργείο για τον προσεχή Οκτώβριο η Μελέτη Κτηματογράφησης – Κτηματολογίου με προϋπολογισμό 1.630.000 ευρώ.
  • Έγκριση των τελικών τευχών δημοπράτησης και του σχεδίου Καταστατικού την νέας εταιρείας του Αεροδρομίου
  • Οριστικοποίηση του ανταλλάγματος για τη συμμετοχή του Δημοσίου κατά 55% στην Εταιρεία του Αεροδρομίου. Ως αντάλλαγμα ορίστηκε το δικαίωμα εκμετάλλευσης του Αεροδρομίου από την Εταιρεία για χρονικό διάστημα ίσο προς την Περίοδο Παραχώρησης.
  • Επίλυση του θέματος της παράλληλης λειτουργίας του Πολιτικού και του Στρατιωτικού Αεροδρομίου, με βάση Μνημόνιο που καταρτίστηκε μεταξύ ΓΕΑ και ΥΠΑ.
  • Επίλυση του θέματος της προμήθειας – εγκατάστασης του Εξοπλισμού Αεροναυτιλίας Αεροδρομίου.
  • Επιλογή για τη χωροθέτηση του Διαδρόμου προσαπογειώσεων μετά από σχετική δέσμευση της ΥΠΑ, ως υποχρεωτικής για όλους τους Διαγωνιζόμενους, της λεγόμενης Λύσης Γ.
Επίσης επιλύθηκε και το ζήτημα της δημόσιας χρηματοδότησης, που θα γίνει με δανεισμό από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Υπενθυμίζουμε ότι η Κυβέρνηση της ΝΔ δεν δέσμευσε ούτε ένα ευρώ για το Αεροδρόμιο.

Για το Αεροδρόμιο Χανίων, έχουν προχωρήσει από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, οι απαιτούμενες μελέτες για την Επέκταση κτιρίου αεροσταθμού κατά 15.586 τ.μ,, τη διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου και τη κατασκευή νέου κτιρίου Πύργου Ελέγχου, συνολικού προϋπολογισμού εργασιών 110 εκ. ευρώ.

Στην παρούσα φάση γίνονται οι απαραίτητες ενέργειες από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ εντός του Σεπτεμβρίου 2011 , οπότε η προκήρυξή του μπορεί να γίνει μέχρι τέλος του 2011.

Στη Σητεία, για το έργο «Νέο κτίριο αεροσταθμού και διαμόρφωση περιβάλλοντα χώρου στον Δημοτικό Αερολιμένα Σητείας» που χρηματοδοτείται από το Π.Δ.Ε., ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος διότι προσκόμισε πλαστές εγγυητικές επιστολές. Μετά την εκκαθάριση της εργολαβίας, οι υπολειπόμενες εργασίες για την ολοκλήρωση του έργου θα συνεχιστούν όπως προβλέπεται στην ισχύουσα νομοθεσία, ή θα επαναδημοπρατηθούν.»

***

Τέλος, ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε στις μελέτες που συντάσσονται από το Υπουργείο για τα λιμάνια Σούδας και Ηρακλείου.

«Για τη «Μελέτη ολοκλήρωσης Χερσαίων Έργων Πολυχρηστικού Τμήματος Λιμένα Σούδας», ο διαγωνισμός διεξήχθη στις 03 Φεβρουαρίου 2011. Η σύμβαση έχει υπογραφεί προϋπολογισμού 618.391 ευρώ και προβλεπόμενο χρόνο εκπόνησης 17 μήνες
Το έργο, εκτιμώμενου προϋπολογισμού (από στοιχεία του Master Plan) 18 εκ. ευρώ με Φ.Π.Α. εκτιμάται ότι μπορεί να προκηρυχθεί τον Φεβρουάριο του 2013 και να ολοκληρωθεί το 3ο τρίμηνο του 2015.

Η «Μελέτη Τμήματος Κρουαζιέρας Λιμένα Σούδας» χρηματοδοτείται από πόρους του Λιμενικού Ταμείου Χανίων. Προϋπολογισμός μελέτης : 383.985 ευρώ.

O διαγωνισμός για την ανάθεση εκπόνησης της μελέτης έχει προκηρυχθεί και θα διεξαχθεί στις 20 Οκτωβρίου 2011. Εκτιμάται ότι η σύμβαση θα υπογραφεί τον Μάρτιο του 2012 και η μελέτη θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2012.

Για τη «Μελέτη έργων βελτίωσης λιμένα Ηρακλείου», η οποία χρηματοδοτείται από Εθνικούς Πόρους, με προϋπολογισμό 733.084 έχουν εκπονηθεί, εγκριθεί και παραληφθεί οι μελέτες Master Plan και ΠΠΕ. Το υπόλοιπο αντικείμενο της σύμβασης που αφορά στην εκπόνηση των τεχνικών μελετών θα πρέπει να γίνει στα πλαίσια νέας σύμβασης με την διαδικασία του Ν.3316/05.»