"ΒΟΑΚ: Όχι άλλα πυροτεχνήματα! Η ΝΔ με σχέδιο, υπευθυνότητα και μέθοδο καταθέτει την πρότασή της"

Εκδήλωση της παράταξης της Δημοκρατικής Κίνησης Μηχανικών (ΔΚΜ) του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος/Τμήματος Ανατολικής Κρήτης (ΤΕΕ/ΤΑΚ) με θέμα «ΒΟΑΚ: Υπάρχει πραγματικός σχεδιασμός με χρονοδιάγραμμα; Η δική μας πρόταση», η οποία πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του ΤΕΕ/ΤΑΚ στο Ηράκλειο σήμερα Τρίτη, 23 Ιανουαρίου 2018 παραβρέθηκαν ο Γραμματέας της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης  και ο Πρόεδρος του ΤΕΕ κ. Γεώργιος Στασινός. 

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο κ. Αυγενάκης αναφέρθηκε: «η Κυβέρνηση εμπαίζει τους πολίτες της Κρήτης και κάθε τόσο προτείνει διαφορετική λύση για το ΒΟΑΚ. Ο κ. Σπίρτζης προσπαθεί να βρει μεθόδους για να καλύψει το ανύπαρκτο έργο του! … Η διαδικασία της προ-επιλογής αναδόχων, που προκρίνει ο κ. Σπίρτζης, έχει, μεταξύ άλλων, τα εξής προβλήματα: 1) θα χρειασθεί 1,5 χρόνος περίπου για την ολοκλήρωση των περιβαλλοντικών όρων, 2) δεν υπάρχει τεχνική λύση, αλλά θα προταθούν λύσεις από τις επιλεγείσες εταιρείες, μέσω τεχνικού συμβούλου, 3) δεν υπάρχουν όλα τα δεδομένα (οικονομικοί όροι, επικαιροποίηση κυκλοφοριακού φόρτου, χρηματοοικονομικό μοντέλο, κλπ) και 4) η λύση, που συζητείται, να μείνει μέρος του ΒΟΑΚ ως έχει (υφιστάμενο οδικό δίκτυο, στροφές, κλπ), να γίνει δια-πλάτυνση και να μπει μόνο στηθαίο στη διαχωριστική λωρίδα είναι επικίνδυνη και εγκληματική!». 

Επίσης, ο κ. Αυγενάκης επεσήμανε ότι «για τη ΝΔ ο ΒΟΑΚ, ο άξονας Κίσσαμος-Σητεία είναι κομβικής σημασίας. Είναι θέμα ασφάλειας και ανάπτυξης. Είναι το τελευταίο μεγάλο οδικό έργο στη χώρα που πρέπει να πραγματοποιηθεί. Είναι απαραίτητη η ύπαρξη Στρατηγικής Μελέτης Σκοπιμότητας που να αναλύει όλα τα δεδομένα (κυκλοφοριακοί φόρτοι, εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης, κλπ). Πρόθεσή μας είναι να αποτελέσει ένα έργο ΣΔΙΤ (σύμβαση παραχώρησης με ρήτρες διαθεσιμότητας). Δηλαδή, χρηματοδότηση από τον ιδιώτη ανάδοχο και αποπληρωμή του από το Κράτος, όταν ολοκληρωθεί το έργο βάσει των προδιαγραφών που έχουν συμφωνηθεί για την παράδοση και τη συνεχή συντήρησή του. Η βασική χρηματοδότηση θα γίνει από ευρωπαϊκούς χρηματοδοτικούς οργανισμούς. Αν χρειαστεί να βρεθεί ένα μικρό ποσοστό χρηματοδότησης από άλλους πόρους (π.χ. τουρίστες) – σε καμία περίπτωση το σύνολό της - θα το εξετάσουμε όταν έχουμε τη Στρατηγική Μελέτη. Σε κάθε περίπτωση, η δέσμευσή μας είναι απόλυτη: ο ΒΟΑΚ θα προχωρήσει άμεσα και με τον πλέον επωφελή τρόπο για τους πολίτες».

Κλείνοντας ο κ. Αυγενάκης τόνισε το θέμα της οδικής ασφάλειας: «Δυστυχώς, η Κρήτη είναι «πρωταθλήτρια» στα τροχαία, η πιο δυσάρεστη πρωτιά! 287 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους σε 1.029 τροχαία ατυχήματα την τελευταία πενταετία (2013-2017). Το 2018 έχουν ήδη χάσει τη ζωή τους 5 άτομα στο ΒΟΑΚ! Στη ΝΔ έχουμε θέσει πολύ ψηλά στις πολιτικές μας προτεραιότητες το ζήτημα της οδικής ασφάλειας με ένα  συγκροτημένο σχέδιο για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, το “Προσέχω”. Οδική ασφάλεια σημαίνει κυκλοφοριακή αγωγή, άρτια οδική υποδομή, σωστή συντήρηση, και έλεγχος με στόχο τη συμμόρφωση και την ανάπτυξη σωστής οδικής συμπεριφοράς».

Ο κ. Στασινός ανέφερε «ότι οι πολίτες της Κρήτης έχουν κάθε λόγο να αισθάνονται «ριγμένοι» καθώς η Μεγαλόνησος έμεινε «αποκλεισμένη» από την «κοσμογονία» οδικών έργων που συνέβη στον ηπειρωτικό κορμό της χώρας τις τελευταίες δεκαετίες. Είναι ανάγκη το έργο να υλοποιηθεί γρήγορα και σωστά. Γρήγορα, με σχέδιο, οργάνωση, σχέδιο και αποτελεσματικότητα. Σωστά, με σοβαρή προσπάθεια επίλυσης των εκκρεμοτήτων και όχι με επικοινωνιακές εξαγγελίες και μεγάλα λόγια χωρίς αντίκρισμα». 

Ειδικότερα, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ ανέδειξε «την ανάγκη το έργο να σχεδιαστεί με τρόπο που να προσελκύει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, ώστε με εργαλείο τη διαθέσιμη χρηματοδότηση να μπορέσει να ολοκληρωθεί σε ορατό ορίζοντα. Αλλά για να γίνει αυτό, πρέπει όλοι οι εμπλεκόμενοι με το έργο να υπηρετήσουν συγκεκριμένες αρχές: καλό και ολοκληρωμένο σχεδιασμό, έγκαιρη και σωστή ωρίμανση των μελετών, συγκεκριμένο – και αποδεδειγμένα στέρεο – χρηματοδοτικό σχήμα, χρονοδιάγραμμα – δεσμευτικό – που θα τηρείται. … Είμαστε ήδη στο 2018 και δεν υπάρχουν ακόμη χάραξη, μελέτη σκοπιμότητας, Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, οι απαιτήσεις των απαλλοτριώσεων, χρηματοδοτικό μοντέλο, συμφωνία επί της χρηματοδότησης». «Και αυτά τα δύο τελευταία είναι που θα καθορίσουν στην πραγματικότητα και το αν και με ποιον τρόπο θα επιβαρυνθούν οι πολίτες με το κόστος κατασκευής και λειτουργίας του νέου αυτοκινητόδρομου. Αυτή είναι η αλήθεια…» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Στασινός.