Σε ημερίδα με θέμα «Σχεδιάζοντας την τουριστική ταυτότητα του Δήμου Ηρακλείου, με συγκριτικό πλεονέκτημα τον πολιτισμό».

 

Το πρόγραμμα τουριστικού μάρκετινγκ που εκπονήθηκε στο πλαίσιο της συνεργασίας του Δήμου Ηρακλείου με τον πολιτιστικό οργανισμό «Διάζωμα» παρουσιάστηκε μεσημέρι της Παρασκευή 26 Ιανουαρίου, στο Πειραματικό Θέατρο του Πολιτιστικού Κέντρου, σε ημερίδα με θέμα «Σχεδιάζοντας την τουριστική ταυτότητα του Δήμου Ηρακλείου, με συγκριτικό πλεονέκτημα τον πολιτισμό».

Την παρουσίαση έκαναν ο μελετητής, σύμβουλος τουριστικού μάρκετινγκ και επίκουρος καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών Δημήτρης Κούτουλας και ο πρόεδρος του «Διαζώματος» Σταύρος Μπένος. 

Στον σύντομο χαιρετισμό του πριν την έναρξη της παρουσίασης, ο Δήμαρχος Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός αναφέρθηκε στην σύνδεση του πολιτισμού με τον τουρισμό: «Η μακραίωνη και πολύσημη πορεία του Πολιτισμού στον τόπο μας, από την Μινωική περίοδο έως τα χρόνια του Χάνδακα, κι από εκεί στην Κάντια, στο Μεγάλο Κάστρο και στο σημερινό Ηράκλειο, υπερβαίνει τα γεωγραφικά όρια της Κρήτης. Η διαρκής ακτινοβολία του, αποτελεί καθοριστικό στοιχείο προσέλευσης εκατομμυρίων επισκεπτών κατά τις τελευταίες δεκαετίες.  
Σήμερα ιδιαίτερα, που οι πόλεις αποτελούν σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος κυρίως λόγω της πολιτιστικής κληρονομιάς τους, το ενδιαφέρον αυτό κατευθύνεται προς τα ιστορικά τους κέντρα, στα μουσεία, στα μνημεία, στο ιδιαίτερο αρχιτεκτονικό ύφος, στα φεστιβάλ και τις ανάλογες εκδηλώσεις και εκθέσεις εικαστικών, αλλά και στην γαστρονομία, στην τοπική αγορά, σε κάθε πτυχή της διαχρονικής πορείας και της καθημερινότητας, το Ηράκλειο βρίσκεται σε προνομιακή θέση, με ευρύτατες δυνατότητες, συνδεδεμένες άμεσα με την ουσιαστική αναπτυξιακή πορεία του, με το παρόν και το μέλλον μας. Αυτές οι δυνατότητες θα αναδειχθούν μέσα από την μελέτη που εκπόνησαν για εμάς οι πολύτιμοι συνεργάτες μας στο “Διάζωμα”». 

Χαιρετισμό απηύθυνε και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στον Νομό Ηρακλείου Νίκος Ηγουμενίδης και ακολούθως ο κ. Κούτουλας παρουσίασε την μελέτη, η οποία προτείνει μια ξεκάθαρη στρατηγική τουριστικού μάρκετινγκ για το Ηράκλειο που εστιάζει στη συνδυασμένη προβολή των μοναδικών ιστορικών μνημείων και μουσείων της πόλης με τις σύγχρονες απολαύσεις που προσφέρει στους επισκέπτες της. Το Ηράκλειο έχει θέλγητρα πολύ σημαντικά, ανέφερε ο κ. Κούτουλας, προκειμένου να καθιερωθεί ως δημοφιλής τουριστικός προορισμός, τα οποία δεν έχουν μέχρι σήμερα αναδειχθεί πλήρως. Στη μελέτη περιγράφονται οι τρόποι επίτευξης αυτού του στόχου. 

Ο κ. Μπένος από την πλευρά του αναφέρθηκε στην ευρύτερη αξία των συνεργειών, εξήρε τον σχεδιασμό του Δήμου Ηρακλείου όσον αφορά το Σχέδιο Ολοκληρωμένων Αστικών Παρεμβάσεων και Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΣΟΑΠ – ΒΑΑ) και εξέφρασε τη βεβαιότητα η μελέτη δεν θα μείνει ένα σχέδιο επί χάρτου, αλλά με την συνεργασία των ανθρώπων του «Διαζώματος» και του Δήμου σύντομα θα ξεκινήσει να υλοποιείται. 
Μίλησαν ακόμα η Προϊσταμένη της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Ε.Π. Περιφέρειας Κρήτης Μαρία Κασσωτάκη, η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού Αριστέα Πλεύρη, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Γιάννης Αναστασάκης, ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Τουρισμού του Δήμου Ηρακλείου Gian Andrea Garancini και ο Διευθυντής Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Πληροφορικής του Δήμου Κωστής Μοχιανάκης.