Έπειτα από την κατάρρευση των διαπραγματεύσεων για τα δεδομένα των συνδρομητών και το μοίρασμα των κερδών, οι Financial Times αποφάσισαν να απομακρύνουν τις εφαρμογές τους για το iPhone και το iPad από το ηλεκτρονικό κατάστημα της Apple.

Οι Financial Times, μέλος του ομίλου Pearson, είχαν κάνει το πρώτο βήμα για την ανεξαρτητοποίησή τους τον περασμένο Ιούνιο, όταν παρουσίασαν μια διαδικτυακή έκδοση της εφημερίδας ειδικά για φορητές συσκευές (βασισμένη στα πρότυπα του HTML5).

Αυτό σημαίνει ότι οι αναγνώστες έχουν πρόσβαση στην εφημερίδα μέσω του browser, όχι μόνο στο iPad και το iPhone, αλλά και σε οποιαδήποτε άλλη συσκευή, χωρίς να χρειάζεται να εγκαταστήσουν ξεχωριστή εφαρμογή.

Από την πλευρά της, η Apple έχει λανσάρει τη δική της πλατφόρμα για συνδρομητικές εφαρμογές εφημερίδων και περιοδικών, μέχρι σήμερα όμως βρίσκει περιορισμένο ενδιαφέρον από τους εκδότες.

Επιπλέον, η Apple ανακοίνωσε πρόσφατα ότι η ενεργοποίηση νέων συνδρομών για εφαρμογές πρέπει υποχρεωτικά να πραγματοποιούνται μέσω του δικού της App Store.

Επιπλέον, η Apple κρατά τα περισσότερα από τα δεδομένα των συνδρομητών, καθώς και μια προμήθεια 30% επί των πωλήσεων.

Για μια εταιρεία σαν τους Financial Times που βασίζεται στις συνδρομές, οι απαιτήσεις της Apple φαίνονται υπερβολικές.

Από την άλλη πλευρά, το ναυάγιο των διαπραγματεύσεων FT-Apple δείχνει ότι ούτε η Apple είναι διατεθειμένη να υποχωρήσει, ακόμα και για χάρη μεγάλων συνεργατών όπως οι Financial Times, που έχουν μια βάση 2,1 εκατομμυρίων αναγνωστών σε καθημερινή βάση και παγκόσμιο επίπεδο.

Παρά την αποχώρηση από το App Store, εκπρόσωπος της FT δήλωσε ότι η εταιρεία διατηρεί «φιλικές» σχέσεις με την Apple και σχεδιάζει να λανσάρει άλλες εφαρμογές μέσω του App Store, όπως μια νέα έκδοση του περιοδικού How To Spend It.

Σε κάθε περίπτωση, οι υπολογιστές-ταμπλέτες και τα smartphone έχουν σημαντικό ρόλο στα σχέδια της εταιρείας, καθώς οι ψηφιακές συνδρομές στους Financial Times αυξήθηκαν κατά 34% το πρώτο εξάμηνο του έτους, με τις φορητές συσκευές να αντιστοιχούν στο 22% της κίνησης προς το FT.com και σε περισσότερο από το 15% των νέων συνδρομών.

Το FT.com, επισημαίνει το Reuters, αντιστοιχεί σήμερα σε ένα τέταρτο των συνολικών πωλήσεων των Financial Times.