Πόσοι κόμβοι θα υπάρχουν, πόσες λωρίδες, πόσες σήραγγες και γέφυρες

Η μελέτη που θα αποτελέσει τον "τεχνικό χάρτη" τον οποίο θα κληθεί να λάβει υπόψιν του το Υπ. Υποδομών προκειμένου να μετατρέψει τον ΒΟΑΚ σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο παρουσιάστηκε σήμερα στον ΟΑΚ.

Η μελέτη αφορά στο κομμάτι Βαμβακόπουλο - Άγιο Νικόλαο, μια απόσταση περίπου 200 χλμ και προτείνει νέες παρεμβάσεις αλλά και αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου. Είναι πλήρως κοστολογημένη και ανέρχεται στο ποσό του 1,8 δισ. ευρώ περιλαμβανομένων του ΦΠΑ, των εργολαβικών οφελών και όλων των συνοδών.

Σύμφωνα με αυτήν προτείνεται ο νέος αυτοκινητόδρομος να περιλαμβάνει:

* 51 ανισόπεδους κόμβους και παράπλευρο δίκτυο παντού. Όπως τόνισε ο μελετητής Παναγής Τονιόλος, θα υπάρχει ανισόπεδος κόμβος περίπου σε κάθε 4 χιλιόμετρα όταν στους άλλους αυτοκινητόδρομους είναι ανά 8-10 χλμ. 

* Τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας, δυο στο κάθε ρεύμα κυκλοφορίας, κεντρικό στηθαίο και ΛΕΑ, καθώς και φωτισμός. Ο φωτισμός  όπως και στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους, θα υπάρχει στις περιοχές των κόμβων. 

* Παράπλευρο δίκτυο παντού. Όπως ανέφερε σήμερα ο μελετητής, ένα βασικό χαρακτηριστικό της Κρήτης που δεν υπάρχει σε άλλες περιοχές στις οποίες εκτείνονται αυτοκινητόδρομοι, είναι ότι είναι αναπτυγμένη άρα πρέπει να υπάρχει παράπλευρο δίκτυο σε όλο το μήκος ώστε να μπορούν να εξυπηρετούνται οι ιδιοκτησίες και οι δραστηριότητες που έχουν αναπτυχθεί δεξιά και αριστερά του ΒΟΑΚ μέχρι σήμερα

* Πάνω από 40 κύριες γέφυρες (πέραν των μικρών) και 8 σήραγγες. Τα μεγάλα αυτά τεχνικά έργα ενώ αποτελούν το 15% περίπου του συνολικού μήκους, σαν κόστος καταλαμβάνουν πάνω από το 50% του ποσού του 1,8 δις. "Το κόστος των μεγάλων αυτών τεχνικών έργων είναι υψηλό γι΄αυτό προσπαθήσαμε να τα ελαχιστοποιήσουμε και να τα ενταξουμε σε συγκεκριμένα σημεία όπως πχ στο Σούδα - Καλύβες, στο Σεληνάρι κά." πρόσθεσε ο μελετητής.

Δείτε αναλυτικά τα βασικά σημεία της μελέτης και τι περιλαμβάνει για κάθε τμήμα του δρόμου

Τι θα γίνει με τις απαλλοτριώσεις

Επειδή στο μεγαλύτερο κομμάτι, το έργο βελτιώνει τον υπάρχοντα δρόμο, οι μελετητές εκμεταλλεύτηκαν την υφιστάμενη απαλλοτρίωση που έχει ο ΒΟΑΚ και πρόκειται για μια ζώνη 40 μέτρων, με αποτέλεσμα το κόστος των απαλλοτριώσεων που θα χρειαστεί να γίνουν, να είναι της τάξης των 100 εκατ. που θεωρείται μικρό και η όχληση των ιδιοκτητών η μικρότερη δυνατή.

Ο εκπρόσωπος της μελετητικής εταιρείας, Παναγής Τονιόλος

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΚ, Φώτης Καζάσης

Τα επόμενα βήματα

Η ολοκληρωμένη μελέτη που παρουσιάστηκε σήμερα στον ΟΑΚ και συνοδεύεται από την αρχική προκαταρκτική περιβαλλοντική εκτίμηση, θα κατατεθεί στο Υπουργείο Υποδομών ώστε να αποτελέσει τη βάση πάνω στην οποία θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για να προχωρήσουμε στο επόμενο στάδιο του διαγωνισμού παραχώρησης.

Το υπουργείο χρειάζεται τη μελέτη αυτή για να μπορέσει να προχωρήσει στον καθορισμό της βέλτιστης λύσης και μέσα στους επόμενους 4 μήνες να το παρουσιάσει στους αναδόχους για να προχωρήσουν στο β΄ στάδιο της παραχώρησης που θα είναι η κατάθεση των προσφορών, όπως τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΚ, Φώτης Καζάσης.

Να σημειωθεί ότι το Υπουργείο είναι αυτό που θα επιλέξει τα χρηματοδοτικά εργαλεία για να υλοποιηθεί το έργο (πχ διόδια κοκ)