Τον ασκό του Αιόλου φαίνεται ότι  οι ιδιοκτήτες σκαφών, τα χαρακτηρίζουν ως επαγγελματικά, παρά το γεγονός ότι αυτά είναι αναψυχής, για να επωφελούνται μιας σειράς από ατέλειες. Το σώμα δίωξης οικονομικού εγκλήματος προχωρά συνεχώς σε δεσμεύσεις σκαφών στις μαρίνες όλης της Ελλάδας. Μέχρι στιγμής, έχουν δεσμευθεί 386 σκάφη στην Αττική, 72 στην Πάτρα και 25 στη Θεσσαλονίκη. Τι σημαίνει η δέσμευση ενός σκάφους;

Σημαίνει ότι οι ελεγκτές προσεγγίζουν την ιδιοκτήτρια εταιρεία για να ελέγξουν το καθεστώς, υπό το οποίο έχει στην κατοχή της το συγκεκριμένο περιουσιακό στοιχείο. Όταν, λοιπόν, διαπιστώνεται ότι ένα σκάφος χρησιμοποιείται διαφορετικά από ό,τι έχει δηλωθεί, επιβάλλεται ο φόρος μαζί με τα πρόστιμα και τις προσαυξήσεις. Μάλιστα, για να βεβαιωθεί η τήρηση της διαδικασίας, στο σώμα ζητούν πρώτα την απόδειξη ότι ο φόρος πληρώθηκε και μετά προχωρούν στη διαδικασία αποχαρακτηρισμού του σκάφους. Σύμφωνα με στοιχεία, που έχει στη διάθεσή του το Capitaltax, μεγάλα ονόματα του εφοπλιστικού και επιχειρηματικού κόσμου έχουν ήδη καταβάλει σημαντικά ποσά για να κλείσουν τις υποθέσεις τους. Στα δημόσια ταμεία έχουν εισρεύσει μέχρι σήμερα πάνω από 50 εκατομμύρια ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα πρόστιμα, που έχουν επιβληθεί, αφορούν επίσης και σε περιπτώσεις σκαφών, τα οποία ουδέποτε είχαν δηλωθεί στην εφορία από τους ιδιοκτήτες τους.

Η υπόθεση αυτή έχει οδηγήσει τους ελεγκτές και σε δύο νέες κατευθύνσεις. Η πρώτη αφορά σε όσους έχουν δηλώσει το σκάφος τους επαγγελματικό και ξαφνικά αποφάσισαν να φύγουν από την Ελλάδα, αλλάζοντας σημαία. Στο ΣΔΟΕ εκτιμούν είπε ότι η απόφαση των συγκεκριμένων φορολογουμένων έχει να κάνει με το γεγονός ότι είναι «ένοχοι» σε ό,τι αφορά τη διαδικασία χαρακτηρισμού του σκάφους. Όλοι αυτοί ελέγχονται και θα ελεγχθούν σε βάθος πενταετίας και θα διωχθούν για λαθρεμπορία, καθώς εκτιμάται ότι δεν απαλλάσσονται για παρελθούσες πράξεις.

Η δεύτερη κατεύθυνση αφορά στο άνοιγμα των τραπεζικών λογαριασμών, που διατηρούν σε τράπεζες της Ελβετίας, πολλοί εξ αυτών των ιδιοκτητών σκαφών. Για ποιο λόγο γίνεται αυτό; Γιατί δεν είναι λίγοι αυτοί, οι οποίοι επιχειρούν να εισαγάγουν συνάλλαγμα για να δικαιολογήσουν την αγορά του σκάφους. Για όλους αυτούς, λοιπόν, το ΣΔΟΕ ψάχνει να δει αν τα χρήματα αυτά είναι δηλωμένα. Εάν διαπιστωθεί ότι δεν είναι τελικά, τους περιμένει διπλή ποινή. Θα κληθούν, δηλαδή, να πληρώσουν φόρο και πρόστιμα τόσο για τα χρήματα, όσο και για το σκάφος.

Μέχρι στιγμής, οι έλεγχοι στις μαρίνες της Ζέας, του Φλοίσβου, του σταδίου ειρήνης και φιλίας, της Γλυφάδας, του Αλίμου, του Λαυρίου, της Βουλιαγμένης, της Ρόδου, της Θεσσαλονίκης, της Αρετσούς, της Χαλκιδικής, και της Πάτρας έχουν δείξει ότι:

- Δηλωμένο είναι μόνο το 10% των σκαφών.
- Από τα δηλωμένα ως επαγγελματικά, μόλις τρία στα δέκα χρησιμοποιούνται για τη χρήση που έχουν δηλωθεί.


capital.gr