Όταν οι πειρασμοί είναι πολλοί, όταν οι επιλογές είναι περισσότερες από αυτές που μπορείτε να διαχειριστείτε, όταν βρίσκεστε μποστά σε ένα salad bar καλό θα ήταν να ακολουθήσετε τις παρακάτω συμβουλές:

• Αν έχετε δυνατότητα επιλογής, προτιμήστε το μικρό μπολ ώστε να μην παρασυρθείτε από τη χωρητικότητα και καταλήξετε με πιάτο που κανονικά θα έτρωγαν δύο ή περισσοτερα άτομα.

• Γεμίστε το μεγαλύτερο μέρος του μπολ σας με πράσινα φυλλώδη λαχανικά και συμπληρώστε σε επίσης μεγάλο ποσοστό με ντομάτα, αγγούρι, ραπανάκια, μπρόκολο, κουνουπίδι, πιπεριές,
κρεμμύδι και ότι άλλη επιλογή διαθέτει το bar. Η επιλογή αυτή θα σας εξασφαλίσει κορεσμό με λίγες θερμίδες και θα σας καλύψει σε μεγάλο ποσοστό τις ημερήσιες ανάγκες σας σε μεγάλο εύρος βιταμινών και φυτοχημικών.

• Είναι προτιμότερο να προστέσετε ελαιόλαδο στην σαλάτα σας αλλά μια στο τόσο μπορείτε να επιτρέψετε στον εαυτό σας να γευτεί 2 κουταλιές ελαφριά σως ή 1 κουταλιά σως με βάση τη μαγιονέζα ώστε να περιορίσετε την κατανάλωση των λιπαρών.

• Απαραίτητη είναι η κατανάλωση πρωτείνης στο γεύμα σας. Μην διστάσετε να προσθέσετε άπαχες πηγές πρωτεΐνης όπως φασόλια, κοτόπουλο, γαλοπούλα, τόνο, καβούρι ή γαρίδες. Αν θέλετε να επιλέξετε κάποιο τυρί, κάντε το, απλά περιορίστε την ποσότητα που θα βάλετε στο πιάτο σας λόγω της υψηλής λιποπεριεκτικότητας τους.

• Πολύ ωραίες και δελεαστικές μπορεί να φαντάζουν οι πατατοσαλάτες και οι μακαρονοσαλάτες. Επειδή όμως έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε λιπαρά και υψηλό γλυκαιμικό δείκτη καλό είναι να περιοριστείτε σε 1-2 κουταλιές.

• Τα κρουτόν, οι ξηροί καρποί, οι ποικιλιές τυριών, τα κρακεράκια κ.α. μπορούν να εκτοξεύσουν το γεύμα σας θερμιδικά. Οπότε προσπαθήστε να τα αποφύγετε.

Γεωργία Σπ. Πετράκη
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Βιογραφικό σημείωμα