Επισημάνσεις της συλλογικότητας ΠοδηΛάτρεις για την κατάσταση των ποδηλατόδρομων στα Χανιά

Με αφορμή την εξαγγελία του δημάρχου Χανίων για την κατασκευή ποδηλατόδρομου στα Χανιά, από την αρχή της οδού Τζανακάκη έως και την οδό Χάληδων με χρηματοδότηση από ευρωπαϊκό πρόγραμμα, η συλλογικότητα ΠοδηΛάτρεις, με ανακοίνωσή τους επισημαίνουν λάθη και αστοχίες από την κατασκευή ήδη υπάρχουσων ποδηλατόδρομων όπως αυτόν στην οδό Πειραιώς τον οποίο χαρακτηρίζουν "παράλογα επικίνδυνο".

Όπως σημειώνουν μεταξύ άλλων "ο ποδηλατόδρομος της Πειραιώς είναι παράλογα επικίνδυνος όπως έχει κατασκευαστεί επειδή εγκλωβίζει τους ποδηλάτες σε ένα κανάλι. Ας συμβουλευθεί η τεχνική υπηρεσία του Δήμου κι ο μελετητής  τοΦΕΚ B 1053 – 14.04.2016(Έγκριση Τεχνικών Οδηγιών για ποδηλατοδρόμους [Υποδομές ποδηλάτων]) του Υπουργείου Υποδομών κλπ ώστε να κατασκευάσει σωστά την νέα λωρίδα και να διορθώσει αυτήν της Πειραιώς.

Επικίνδυνη όμως παραμένει για τους ποδηλάτες η πλειονότητα των οδοστρωμάτων στις βασικές αρτηρίες της  πόλης. Η Βενιζέλου με τα ανοιγμένα κανάλια των οπτικών ινών και τις λακούβες, η Κυδωνίας, η Πλαστήρα, η Γιάνναρη,  η Σκαλίδη και η Σφακιανάκη με τα σαμαράκια είναι μόνο ενδεικτικές περιπτώσεις".

Δείτε αναλυτικά την ανακοίνωση της συλλογικότητας

Όπως πληροφορηθήκαμε από τα ΜΜΕ ο Δήμος Χανίων σχεδιάζει την κατασκευή ποδηλατόδρομου, από την αρχή της οδού Τζανακάκη έως και την οδό Χάληδων με χρηματοδότηση από ευρωπαϊκό πρόγραμμα.

Κατ’ αρχήν ελπίζουμε πράγματι να ξεκινήσει επιτέλους και στην πόλη μας η κατασκευή υποδομών για ποδηλάτες. Πλέον κυκλοφορούν εκατοντάδες σε καθημερινή βάση.

Όμως θα θέλαμε να διατυπώσουμε κάποιους προβληματισμούς: 

Σύμφωνα πάντα με την πληροφόρηση που πήραμε η ποδηλατική λωρίδα από την Γιάνναρη δεν θα συνεχίζει ευθεία στην Σκαλίδη αλλά θα κάνει ζικ-ζακ μέσω  του επιπρομαχώνα του Αγίου Δημητρίου για να συναντήσει τον ποδηλατόδρομο στην Πειραιώς. 

Το λογικό είναι η ποδηλατική λωρίδα να συνεχίσει ευθεία με κατεύθυνση προς  Πανελλήνιο και Κλαδισσό. Κανείς δεν πρόκειται να κάνει ζικζακδεξιά κι αριστερά σε κατηφόρα και ανηφόρα για να πάει στην Πειραιώς αφού μπορεί να πάει ευθεία και να στρίψει δεξιά. Άλλωστε οι ποδηλατόδρομοι είναι χρήσιμοι εκεί που είναι επικίνδυνα για τους ποδηλάτες, δηλαδή εκεί που έχει φόρτο κυκλοφορίας όπως στο τμήμα από Τζανακάκη μέχρι Σκαλίδη που σχεδιάζεται.  Στην Χάληδων (και στην Πειραιώς) δεν υπάρχει τέτοια ανάγκη.

Να επισημάνουμε επίσης ότι ο ποδηλατόδρομος της Πειραιώς είναι παράλογα επικίνδυνος όπως έχει κατασκευαστεί επειδή εγκλωβίζει τους ποδηλάτες σε ένα κανάλι. Ας συμβουλευθεί η τεχνική υπηρεσία του Δήμου κι ο μελετητής  τοΦΕΚ B 1053 – 14.04.2016(Έγκριση Τεχνικών Οδηγιών για ποδηλατοδρόμους [Υποδομές ποδηλάτων]) του Υπουργείου Υποδομών κλπ ώστε να κατασκευάσει σωστά την νέα λωρίδα και να διορθώσει αυτήν της Πειραιώς.

Επικίνδυνη όμως παραμένει για τους ποδηλάτες η πλειονότητα των οδοστρωμάτων στις βασικές αρτηρίες της  πόλης. Η Βενιζέλου με τα ανοιγμένα κανάλια των οπτικών ινών και τις λακούβες, η Κυδωνίας, η Πλαστήρα, η Γιάνναρη,  η Σκαλίδη και η Σφακιανάκη με τα σαμαράκια είναι μόνο ενδεικτικές περιπτώσεις.

Εμείς θα προτείναμε αν πραγματικά θέλει ο Δήμος να φτιάξει ένα ουσιαστικό έργο να συμβουλευθεί τους μελλοντικούς χρήστες του ώστε να μην σπαταληθούν ξανά χρήματα για έργα άχρηστα όπως τον ποδηλατόδρομο της Πειραιώς που σπάνια χρησιμοποιείται.

Και  βέβαια να χαράξει από τώρα «το εκτενές δίκτυοποδηλατόδρομων» που όπως ισχυρίζεται η Δημοτική Αρχή «είναι στους στόχους της».

Προσώρας παραμένουμε στη γνωστή πραγματικότητα.

Συλλογικότητα ΠοδηΛάτρεις