Προτεραιότητα στον πεζό και όχι στο αυτοκίνητο- Παρουσιάστηκε η μελέτη για την δημιουργία πράσινης διαδρομής και ποδηλατόδρουμου στον άξονα των οδών Στρ. Τζανακάκη, Χατζημιχάλη Γιάνναρη, Σκαλίδη και Πειραιώς

Παρουσιάστηκε σήμερα, στην κατάμεστη αίθουσα του ΚΑΜ η μελέτη για τη δημιουργία πράσινης διαδρομής και ποδηλατοδρόμου στον άξονα οδών Στρ. Τζανακάκη, Χατζημιχάλη Γιάνναρη, Σκαλίδη και Πειραιώς”  η οποία αφορά στην υλοποίηση παρεμβάσεων και έργων για τη βελτίωση της προσβασιμότητας, τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου και την οργάνωση της κίνησης και στάσης -στάθμευσης των οχημάτων στις προαναφερθείσες κύριες οδικές αρτηρίες.

Ένα έργο, που αναμένεται να ξεκινήσει τον φθινόπωρο του 2019.

Η παρουσίαση ξεκίνησε με τον χαιρετισμό του δημάρχου Χανίων Τάσου Βάμβουκα ο οποίος τόνισε οτι η δημιουργία της πράσινης διαδρομής και του ποδηλατόδρομου ” εντάσσεται στη νέα φιλοσοφία για βελτίωση της κινητικότητας στην πόλη, με προτεραιότητα στους πεζούς, στα Άτομα με Αναπηρία, στο ποδήλατο και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, και γενικότερα δίνεται προτεραιότητα στον πεζό και όχι στο αυτοκίνητο με φαρδιά και ασφαλή πεζοδρόμια”.

Το κέντρο των Χανίων αναμένεται να αλλάξει ριζικά καθώς η υλοποίηση του έργου προβλέπει διαπλάτυνση των πεζοδρομίων από τη Τζανακάκη ως τη Σκαλίδη και δημιουργία ποδηλατόδρουμου από τη Τζανακάκη ως το ύψος της Χάληδων.  Ο ποδηλατόδρομος φτάνει έως τη Χάληδων, λόγω της δυνατότητας διεξόδου των ποδηλάτων προς τη συγκεκριμένη οδό αλλά και του περιορισμένου πλάτους σε αρκετά σημεία της Σκαλίδη, που δεν θα επέτρεπαν τη διαπλάτυνση των στενών πεζοδρομίων. 

Η εν λόγω ανάπλαση χρηματοδοτείται από τα 11 εκατ. ευρώ του προγράμματος Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (Β.Α.Α.), που έχουν εξασφαλιστεί για την πόλη των Χανίων από το νέο ΕΣΠΑ, ενώ έχουν “ήδη ξεκινήσει συγκεκριμένες δράσεις, που συμφωνούν με τη νέα φιλοσοφία, όπως η σταδιακή μετατροπή της Πλατείας 1866 σε συγκοινωνιακό κόμβο, η ανάπλαση της Ν. Χώρας,  το άνοιγμα του δυτικού μετώπου της πόλης, που θα φτάνει μέχρι τους Αγ. Αποστόλους”, σημείωσε ο κ. Βάμβουκας. 

Ο δήμαρχος Χανίων επεσήμενε οτι αυτή η παρέμβαση θα επεκταθεί με βάση το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (Σ.Β.Α.Κ.) σε όλη την πόλη ενώ ήδη έχει προκηρυχθεί η εκπόνησή του.

Μια φανταστική διαδρομή στα μελλοντικά Χανιά

Ο κ. Βάμβουκας, κατά την ομιλία του περιέγραψε μια φανταστική διαδρομή στην μελλοντική εικόνα των Χανίων, στην οποία προτείνεται η δημιουργία χώρου στάθμευσης στο Στρατόπεδο Μαρκοπούλου

Όπως είπε:

Α. Εάν υιοθετήσουμε τις προτάσεις, που ήδη έχουν διατυπωθεί για τη δημιουργία χώρου στάθμευσης στο Στρατόπεδο Μαρκοπούλου, ξεκινάμε από το σημείο αυτό, αφήνουμε το αυτοκίνητο, παίρνουμε mini bus / ποδήλατο ή χρησιμοποιούμε τα πόδια μας και συνεχίζουμε από τον ποδηλατόδρομο, που θα έχει κατασκευαστεί στην οδό Νεάρχου.

Β. Περνάμε έξω από το μελλοντικό Δημαρχείο της πόλης, που διεκδικούμε να είναι οι Ιταλικοί Στρατώνες, το ανακατασκευασμένο Πάρκο Ειρήνης και Φιλίας, που θα έχει ενωθεί με τον επίσης ανακαινισμένο Δημοτικό Κήπο στα δεξιά μας. 

Στα αριστερά μας απέναντι από τον Κήπο περνάμε έξω από την κεντρική Βιβλιοθήκη του Δήμου μας. 

Συνεχίζουμε, περπατώντας τα φαρδιά πεζοδρόμια της οδού Τζανακάκη, είτε χρησιμοποιώντας τον πλατύ ποδηλατόδρομο στα δεξιά μας είτε το minibus και φτάνουμε έξω από την Εθνική Τράπεζα. Εάν κινούμαστε με το ποδήλατο ή με τα πόδια θα μπορέσουμε να φτάσουμε με ασφάλεια, μέσω του ανακατασκευασμένου τριγώνου, στο φαρδύ πεζοδρόμιο με ενσωματωμένο ποδηλατόδρομο έξω από τη Δημοτική Αγορά και να συνεχίσουμε τη διαδρομή μας είτε στην περιοχή του Κάτωλα είτε να κατευθυνθούμε προς την Πλατεία 1866. Αν επιβαίνουμε στο mini bus μπορούμε να αποβιβαστούμε έξω από τη Δημοτική Αγορά. 

Γ. Συνεχίζουμε τη διαδρομή μας από τα πεζοδρόμια της οδού Χατζημιχάλη, που θα έχουν διαπλατυνθεί, είτε χρησιμοποιώντας τον ποδηλατόδρομο επί οδοστρώματος με διαχωριστικό κράσπεδο, είτε χρησιμοποιώντας το mini bus, που κατευθύνεται προς την Πλατεία 1866. 

Δ. Φτάνοντας στην Πλατεία 1866 μπορούμε με το ποδήλατό μας να κατευθυνθούμε προς την οδό Χάληδων, που θα έχει ανακατασκευαστεί και αναπλαστεί, μαζί με την Πλατεία Μητροπόλεως, και κατευθυνόμαστε είτε προς το λιμάνι, που θα έχει αλλάξει όψη, ενώ θα έχει εξασφαλιστεί μεγαλύτερος χώρος για την κίνηση σε όλη τη λιμενική ζώνη, είτε να προχωρήσουμε προς το Κρύο Βρυσάλι και να συναντήσουμε τον ποδηλατόδρομο της Πειραιώς και να φτάσουμε στη Ν. Χώρα, έργο, που σύντομα παραδίδεται στους πολίτες. 
Στο εγγύς μέλλον θα μπορούμε με τα πόδια ή με ποδήλατο να φτάνουμε ως το Πάρκο των Αγίων Αποστόλων. 

Ε. Σε όποιον φτάσει στην πλατεία 1866 χωρίς ποδήλατο αλλά περπατώντας, υπάρχει η δυνατότητα να προχωρήσει μέσω της Σκαλίδη από φαρδιά ασφαλή πεζοδρόμια και να φτάσει στο Πανελλήνιο. Έχει βέβαια τη δυνατότητα κάποιος από την Πλ. 1866, που μετατρέπεται σε κόμβο αστικών συγκοινωνιών, να κατευθυνθεί προς όλους τους προορισμούς των αστικών ή υπεραστικών λεωφορείων, είτε να εξυπηρετηθεί από τον σταθμό ΤΑΞΙ. 

Στολίδι για τα Χανιά

Ο Περικλής Βακάλης από το τμήμα Μελετών Τεχνικής Υπηρεσίας,τόνισε ότι μπαίνει τέλος στα παρανόμως παρκαρισμένα οχήματα, με τις λωρίδες κυκλοφορίας να παραμένουν δυο. 

Όπως ανέφερε ο κος Βακάλης εκτιμά ότι οι εργασίες θα ξεκινήσουν το φθινόπωρο του 2019, ενώ όταν παραδοθεί το έργο ευελπιστά η οδός αυτή να είναι ένα στολίδι για τα Χανιά.

 

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook