Η Ferrari 308 ήταν ένα μαζικό μοντέλο για τα μέτρα της εποχής της, κατασκευάστηκαν πάνω από 13.000 αντίτυπα.

Και δεν είναι ιδιαίτερα ακριβή στην αγορά των μεταχειρισμένων κλασικών αυτοκινήτων. Η συγκεκριμένη όμως που βλέπουμε στις εικόνες έχει μια ιδιαιτερότητα. Ήταν το καθημερινό αυτοκίνητο του θρυλικού Gilles Villeneuve.

Ο Καναδός πιλότος ήταν ο αγαπημένος του Enzo. Για την ταχύτητα και τον ενθουσιώδη χαρακτήρα του. Ο Γέρος τον προσέλαβε το 1977, και στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης εκείνης της χρονιάς παρουσιάστηκε η 308 GTS. Οπότε πολύ λογικά, ο Villeneuve την πήρε ως… εταιρικό αυτοκίνητο.

Το ταλέντο, η ταχύτητα και ο ενθουσιασμός του Villeneuve ξεπερνούσαν την αντοχή εκείνων των μονοθεσίων, που ούτε κατά διάνοια δεν πλησίαζε αυτή των σημερινών. Ο Gilles ήταν θεαματικός και πίεζε διαρκώς πέρα από το όριο. «Όσο έχω έστω έναν τροχό, συνεχίζω να οδηγώ» συνήθιζε να λέει. Έφτανε στα pits της Ferrari με πρόβλημα ουρλιάζοντας «αλλάξτε μου λάστιχα» μόνο και μόνο για να τον ενημερώσουν ότι έλειπε η ανάρτηση και το… μισό σχεδόν αυτοκίνητο. Τέτοιο ήταν το πάθος αλλά και η ικανότητά του, ώστε οδηγούσε γύρω από το όποιο πρόβλημα είχε το μονοθέσιό του, χωρίς να χάνει ιδιαίτερα σε ταχύτητα.

Ο Villeneuve σκοτώθηκε στο βελγικό GP του 1982 στο Zolder, στη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών.  Στο μοιραίο γύρο ο Villeneuve βρήκε μπροστά του τον Jochen Mass σε αργό γύρο. Ο Mass βλέποντας τον Καναδό στον καθρέφτη του να πλησιάζει γρήγορα κινήθηκε προς τα δεξιά ελευθερώνοντας την αγωνιστική γραμμή. Όμως και ο Villeneuve κινήθηκε προς τα δεξιά για να προσπεράσει το πιο αργό μονοθέσιο. Η σύγκρουση η οποία εκτιμάται ότι συνέβη με περισσότερα από 220 km/h έστειλε τη Ferrari στον αέρα για πάνω από 100 μέτρα. Στη συνέχεια βρήκε στο έδαφος με τη μύτη και άρχισε να φέρνει διαδοχικές τούμπες. Όταν τελείωσαν όλα, ο Villeneuve, δεμένoς ακόμη στο κάθισμα αλλά χωρίς το κράνος, βρέθηκε 50 μέτρα μακριά από το διαλυμένο μονοθέσιο.

Όπως σημειώνεται στη βιογραφία του, σύμφωνα  με μαρτυρία του αρχιμηχανικού του Mauro Forghieri, ο Καναδός στο γύρο που σκοτώθηκε επέστρεφε στα pits, παρόλα αυτά πίεζε πέρα από το όριο, όπως συνήθιζε. Έχοντας βάλει το τελευταίο σετ ελαστικών για κατατακτήριες δοκιμές, τη δεδομένη στιγμή ο Didier Pironi με την άλλη Ferrari ήταν ένα δέκατο πιο γρήγορος, στην έκτη θέση. Ο Villeneuve ήθελε οπωσδήποτε να περάσει τον Γάλλο team-mate του, ενώ κάποιοι λένε ότι πίεζε ακόμη και για την pole. Στην πραγματικότητα, ο Villeneuve στον συγκεκριμένο αγώνα ήταν σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση.

Οι Villeneuve και Pironi ήταν πολύ στενοί φίλοι. Το αγαπημένο τους παιχνίδι ήταν να βάζουν στοίχημα στον αυτοκινητόδρομο, ποιος θα κρατήσει περισσότερη ώρα το γκάζι της συγκεκριμένης Ferrari 308 GTS στο πάτωμα με 5η ταχύτητα, στη διαδρομή προς ή από το Μονακό όπου έμεναν μαζί, ως το εργοστάσιο του Maranello.

Όμως το γυαλί στη σχέση τους είχε σπάσει στο GP του San Marino. Όταν η Renault του Prost εγκατέλειψε στον 7ο γύρο και αυτή του Arnoux ακολούθησε στον 44ο, οι Ferrari βρέθηκαν στις δύο πρώτες θέσεις. Με τον Villeneuve να οδηγεί τον αγώνα και τον Pironi  δεύτερο. Χωρίς ανταγωνισμό πλέον, η Ferrari έδωσε οδηγία και στους δύο να κόψουν ρυθμό και να εξοικονομήσουν καύσιμο (οι ανεφοδιασμοί απαγορεύονταν) προκειμένου να διασφαλίσουν τον τερματισμό τους και το 1-2 για την ομάδα. Ο Pironi ωστόσο έκανε κίνηση και πέρασε τον Villeneuve. Λίγους γύρους αργότερα ο Καναδός ξαναπήρε τη θέση του. Ως εκείνη τη στιγμή θεωρούσε ότι ο Pironi έπαιζε αυτό το παιχνίδι για να προσφέρει λίγο θέαμα στους tifosi.

Όταν όμως στην τελευταία στροφή ο Γάλλος πέρασε μπροστά και τον έκλεισε άγαρμπα για να πάρει τη νίκη, ο Villeneuve πληγώθηκε αφάνταστα. Ο team-mate και φίλος του, του έκλεψε αυτό το αποτέλεσμα. Ο Pironi από τη μεριά του δήλωσε ότι δεν έκανε κάτι κακό, καθώς κατά την δική του αντίληψη η ομάδα είχε ζητήσει από τους οδηγούς να κόψουν ρυθμό, όχι απαραίτητα και να διατηρήσουν τις θέσεις τους. Ο Villeneuve, προδομένος και θυμωμένος, από εκείνη τη στιγμή και έπειτα ήταν ουσιαστικά εκτός ελέγχου. Κάπως έτσι εξηγείται και η συμπεριφορά του στο Zolder, στο μοιραίο γύρο.

Ο Villeneuve συνήθιζε να κάνει τη διαδρομή των 430+ km από το Μονακό στο Maranello σε μόλις δυόμιση ώρες. Σε ένα από αυτά τα ταξίδια του με συνοδηγό τον (προ του Pironi) team-mate του και γείτονά του στο Μονακό Jody Scheckter, η μπαταρία της 308 GTS υπερθερμαίνονταν, και ο Gilles αντιμετώπιζε το πρόβλημα… σβήνοντας τον κινητήρα κάθε τόσο, με περισσότερα από 200 km/h. Αναγκάζοντας τον γενικότερα σοβαρό Scheckter να τον βρίζει χυδαία και να ορκίζεται πως δεν θα μπει στο «αναθεματισμένο αυτοκίνητο» ποτέ ξανά.

Κάπως έτσι αποκαλύπτεται και ένα μικρό κομμάτι από το ιστορικό χρήσης και συντήρησης αυτής της 308 GTS, πραγματάκια που θα πρέπει να προσέξει δηλαδή ο επόμενος ιδιοκτήτης. Ίσως μπορεί να πιαστεί από αυτά και να κάνει και λίγο «παζάρι» στην τιμή.

Μετά το θάνατο του Villeneuve το αυτοκίνητο το φύλαξε η Ferrari για περίπου δύο χρόνια και στη συνέχεια πουλήθηκε στον δεύτερο ιδιοκτήτη του, στην Modena. Έχει 37.000 km και η τιμή του εκτιμάται ότι θα κινηθεί κοντά στα $80.000.

Πηγή: drive.gr