Την πρόβλεψη ότι το μετρό Θεσσαλονίκης θα ολοκληρωθεί το 2015 έκανε από τη συμπρωτεύουσα ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιάννης Μαγκριώτης, σε σύσκεψη εκπροσώπων των κομμάτων και βουλευτών του νομού. Ωστόσο επιβεβαιώθηκε για άλλη μια φορά ο εκτροχιασμός του προϋπολογισμός του έργου, για το οποίο θα διατεθούν επιπλέον 8 εκατ. ευρώ για την εξυγίανση των εδαφών στο σταθμό «Ανάληψη» και 75 εκατ. ευρώ για την αρχαιολογική έρευνα.

Το καλό νέο είναι πάντως ότι επιταχύνθηκαν οι ανασκαφές με νέα τεχνικά μέσα, πρόσθετες βάρδιες και σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού ώστε η ολοκλήρωση των αρχαιολογικών εργασιών να προγραμματίζεται μέσα στο 2012.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε. κ. Χρήστος Τσίτουρας ενημέρωσε ότι έχει υπογραφεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την επέκταση προς Καλαμαριά και έχει υποβληθεί ο φάκελος για χρηματοδότηση στη Διαχειριστική Αρχή. Εντός του Οκτωβρίου θα δοθούν οι μελέτες και τα τεύχη δημοπράτησης στους προεπιλεγέντες αναδόχους από την πρώτη φάση της δημοπράτησης και, εάν δεν υπάρξουν δικαστικές εμπλοκές, εντός του 2012 θα αρχίσει η κατασκευή της επέκτασης.

Σε ό,τι αφορά την επέκταση προς τα δυτικά -δηλαδή τη γραμμή των 6,5 χιλιομέτρων, από την Πλατεία Δημοκρατίας, κατά μήκος της οδού Λαγκαδά μέχρι την Ευκαρπία και την επέκτασή της προς τα νοσοκομεία-, έχει ολοκληρωθεί η α΄ φάση των μελετών και για το τέλος του 2011 προβλέπεται η δημοπράτηση των οριστικών μελετών, οι οποίες θα ολοκληρωθούν εντός του 2013, οπότε θα ακολουθήσει η δημοπράτηση του έργου, εφόσον εξασφαλιστεί η ένταξή του σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με τη χωροθέτηση του αμαξοστασίου, δήλωσε πως τελικώς δεν προκρίνεται η επιλογή της Μίκρας, λόγω της αρνητικής γνωμοδότησης του ΣτΕ.

Η εταιρεία όπως αναφέρει το in.gr, στρέφεται στη βελτίωση του αμαξοστασίου της Πυλαίας με την εξασφάλιση πρόσθετης έκτασης, έτσι ώστε με τον εξορθολογισμό του έργου να κατασκευαστεί ένα ασφαλές και πλήρες αμαξοστάσιο που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του βασικού έργου, καθώς και όλων των μελλοντικών επεκτάσεων.

Επίσης, σε ό,τι αφορά το σταθμό Ν. Ελβετία, είπε πως θα εξεταστεί η πρόταση του Δήμου Θεσσαλονίκης για μεταφορά του στο Πάρκο της Ν. Ελβετίας, ενώ προσέθεσε ότι ο σταθμός Βούλγαρη βρίσκεται σε πολύ μικρή απόσταση (περίπου 250 μ.) από το σταθμό Πρ. Νομαρχία της επέκτασης προς Καλαμαριάς και θα πρέπει να συζητηθεί η καλύτερη λύση.

Ανακοινώθηκε τέλος ότι η Αττικό Μετρό μέσα από διαβούλευση με την τοπική αυτοδιοίκηση ολοκληρώνει τη χάραξη μιας ακόμη γραμμής δυτικά από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό, προς Ξηροκρήνη, Μενεμένη, Αμπελόκηποι, Ελ. Κορδελιό, Εύοσμος. Επίσης, προγραμματίζει τη γραμμή από το Πανεπιστήμιο προς Τούμπα, Χαριλάου, Ν. Ελβετία και την επέκταση από τη Μίκρα μέχρι το Αεροδρόμιο.