Αποφασισμένοι να απέχουν από την υπερεργασία και να προχωρήσουν στην πιστή εφαρμογή των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας φέρονται οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, αντιδρώντας με τον τρόπο αυτό τόσο στο νέο μισθολόγιο, όσο και στη διαχείριση των χρημάτων που προέρχονται από το ανταποδοτικό τέλος.

Στην ουσία, η «πιστή εφαρμογή των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας» που επικαλούνται οι ελεγκτές ισοδυναμεί με τη λεγόμενη «λευκή απεργία», καθώς θα δημιουργηθούν σοβαρά προβλήματα στις πτήσεις των αεροσκαφών εντός του ελληνικού εναέριου χώρου.

Τέτοια προβλήματα, μικρής όμως έκτασης, σημειώθηκαν και την Τρίτη.

Οι ελεγκτές αφήνουν αιχμές κατά της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, γιατί ενώ, όπως αναφέρουν, εδώ και περίπου ένα χρόνο η πολιτεία έχει κυρώσει με νόμο το νέο θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, που προβλέπει σαφέστατα το διαχωρισμό των υπηρεσιών της αεροναυτιλίας από τις υπόλοιπες λειτουργίες των αεροδρομίων, μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει το παραμικρό προς την κατεύθυνση αυτή.

Σε ανακοίνωσή τους σύμφωνα με το in.gr, επισημαίνουν ότι παρά τις δραστικές μειώσεις που ήδη έχουν υποστεί, με αίσθημα ευθύνης, ολόκληρο το καλοκαίρι υπηρέτησαν στο έπακρο τον ελληνικό τουρισμό και το επιβατικό κοινό, προσφέροντας ουσιαστικά «υπερεργασία» για την εξυπηρέτηση του συνόλου των πτήσεων, υπερβαίνοντας καθημερινά τον εαυτό τους και προσφέροντας την θερινή τους άδεια και μέρες ανάπαυσης (ρεπό).

Αυτό όμως δεν αναγνωρίστηκε από την επίσημη πολιτεία, αναφέρουν.

Για το λόγο αυτό, επισημαίνουν, μέσα στο δυσμενές κλίμα που διαμορφώνεται για τον κλάδο, αποτελεί πλέον μονόδρομο για τους ελεγκτές, ο αγώνας για την αποτροπή οποιασδήποτε περαιτέρω μείωσης των ανταποδοτικών δαπανών για την εναέρια κυκλοφορία, καθώς και για την έξοδο από το Δημόσιο, των Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας και την δημιουργία ΝΠΙΔ, υπό την εποπτεία του Κράτους.