Αγαπητέ αναγνώστη,

Ο αποκλεισμός μίας ολόκληρης ομάδας τροφίμων, όπως είναι η ομάδα των αμυλούχων τροφίμων θα οδηγήσει μόνο σε προβλήματα. Γνωρίζω ότι τα τελευταία χρόνια η ''μόδα'' είναι τέτοια που συστήνουν την αποφυγή του άμυλου από το καθημερινό διαιτολόγιο.

Ορισμένες από αυτές τις δίαιτες συστήνουν γενικότερα την αποφυγή κατανάλωσης υδατανθράκων
.
Παρακαλώ ανακάλεσε στην μνήμη σου τον τρόπο που έτρωγαν οι Κρητικοί! Η βάση του ημερήσιου διαιτολογίου τους ήταν το άμυλο. Και γενικότερα στις χώρες της Μεσογείου η κύρια πηγή ενέργειας ήταν οι αμυλούχες τροφές.

 Γι' αυτό το λόγο και η βάση της Διατροφικής Πυραμίδας, που όλοι γνωρίζουμε, αποτελείται από το ψωμί, τα παξιμάδια, τα ζυμαρικά, την πατάτα κ.α. Προσοχή όμως! Παλαιότερα κατανάλωναν ανεπεξέργαστες τροφές με αποτέλεσμα να έχουν καλύτερη ευγλυκαιμική κατάσταση.

Η αποφυγή των αμυλούχων τροφών θα προκαλέσει μακροπρόθεσμα έλλειψη βιταμινών και ιχνοστοιχείων που συναντώνται σε αυτές όπως θειαμίνη, νιασίνη, βιταμίνη Β6, φολικό οξύ κ.α. ενώ για να καλυφθούν οι ανάγκες σε ενέργεια, αναγκαστικά θα πρέπει να καταλήξεις σε αύξηση της κατανάλωσης λιπαρών και πρωτεΐνης με αποτέλεσμα την αύξηση του κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Η απώλεια βάρους εξαρτάται από την συνολική πρόσληψη θερμίδων μέσα στην ημέρα, σε συνάρτηση με τον βασικό μεταβολισμό και τις καύσεις από τις καθημερινές μας δραστηριότητες.

Οπότε, αγαπητέ αναγνώστη, επέλεξε ένα ισορροπημένο τρόπο διατροφής, χωρίς αποκλεισμούς τροφών και υπερβολές. Ταυτόχρονα διάλεξε αερόβιες δραστηριότητες που σε ικανοποιούν και θα τις συνεχίσεις για πολύ καιρό. Τέλος, άλλαξε τρόπο σκέψης και αντιμετώπισης του φαγητού και τότε θα σου αποκαλυφθεί ένας νέος κόσμος...

Με εκτίμηση,

Γεωργία Σπ. Πετράκη
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Βιογραφικό σημείωμα