Τη διαφωνία του με την κατασκευή του αεροδρομίου Καστελίου εκφράζει επισήμως ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, το κορυφαίο συλλογικό όργανο των επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού.

Ο ΣΕΤΕ κάνει λόγο για ένα πανάκριβο αεροδρόμιο που όχι μόνο δε θα φέρει τουρίστες στην Κρήτη αλλά θα στερήσει επισκέπτες από το νησί, λόγω του υψηλού κόστους των εισιτηρίων, ειδικά σε μια περίοδο παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης.

Αποκαλυπτική ήταν η αναφορά του προέδρου του ΣΕΤΕ Ανδρέα Ανδρεάδη σε συνέντευξή του στην Καθημερινή για το αεροδρόμιο στο Καστέλι, ο οποίος μάλιστα προχώρησε και σε συγκεκριμένη πρόταση για την αναμόρφωση του υπάρχοντος αεροδρομίου Ν. Καζαντζάκης με την αξιοποίηση των γειτονικών χώρων που σήμερα καταλαμβάνει η πολεμική αεροπορία.

Συγκεκριμένα, ο κ. Ανδρεάδης δηλώνει:

\"\"

«Κακό παράδειγμα είναι ο σχεδιασμός του Καστελλίου στην Κρήτη. Όπως σχεδιάστηκε, είναι ένα πανάκριβο αεροδρόμιο, κόστους πάνω από ένα δισ. ευρώ. Για να το πάρει ένας ιδιώτης και να βγάλει τα λεφτά που έδωσε, θα πρέπει να ανεβάσει από το επίπεδο των 15 -16 ευρώ που σήμερα είναι το κόστος ανά επιβάτη του συγκεκριμένου αεροδρομίου, στα 25 – 30 ευρώ.

Εκεί τελείωσε η Κρήτη. Θα κάνουμε ένα αεροδρόμιο τύπου Ντουμπάι στο οποίο δεν 0α πατάει κανένας.

Η Ελλάδα δεν χρειάζεται φαραωνικά έργα και επενδύσεις οι οποίες είναι ανέφικτο να αποσβεστούν, θέλει μικρές βελτιώσεις, ακόμα και του υφισταμένου αεροδρομίου του Ηρακλείου, όπου δίπλα υπάρχει στρατιωτική βάση, επεκτάσεις, καλύτερους χώρους στάθμευσης, να βελτιωθεί η εικόνα και ο όγκος του, να το πάρει μια ιδιωτική εταιρεία και να ανεβάσει την ποιότητα».

Στο ίδιο μήκος κλίματος και ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΤΕ Γιώργος Δρακόπουλος, μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό του Ηρακλείου (ΣΚΑΙ Κρήτης) τόνισε πως δεν πρέπει να επαναληφθεί η κακή εμπειρία του αεροδρομίου της Αθήνας.

\"\"

«Είναι ένα πολύ καλό, αλλά πολύ ακριβό αεροδρόμιο, και τις επιπτώσεις αυτού του γεγονότος τις βιώνει ήδη η Ελλάδα.

Οι αφίξεις σε σχέση με τα ανταγωνιστικά αεροδρόμια δείχνουν του λόγου το αληθές. Ένας τουρίστας πληρώνει 36 ευρώ για να προσγειωθεί στην Αθήνα και 18 ευρώ στη Βαρκελώνη. Θα είναι καταστροφικό να επαναλάβουμε το ίδιο λάθος στην Κρήτη, η οποία είναι από τις κύριες πύλες εισόδου για τους ξένους τουρίστες».

Σε σχέση με τις εναλλακτικές προτάσεις ο κ. Δρακόπουλος προέτρεψε στον εκσυγχρονισμό του υπάρχοντος αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης», με τη δημιουργία νέου τερματικού σταθμού και την αξιοποίηση του χώρου που καταλαμβάνει η πολεμική αεροπορία λέγοντας χαρακτηριστικά πως «η Πτέρυγα Μάχης, μπορεί να μετακινηθεί, δε χρειάζεται να βρίσκεται σε παραλιακό οικόπεδο με θέα τη θάλασσα».

Ακόμα πρότεινε τη δημιουργία σύγχρονων στεγάστρων για να μην ταλαιπωρούνται οι επισκέπτες κάτω από τον ήλιο, νέους χώρους στάθμευσης στις εκτάσεις γύρω από το αεροδρόμιο αλλά και επανεξέταση του παλιού σχεδίου για την κατασκευή λοξού διαδρόμου προσγείωσης και απογείωσης.

«Όλα αυτά είναι έργα που μπορούν να γίνουν γρήγορα και κυρίως με μικρότερο κόστος. Και η Κρήτη έχει ανάγκη εδώ και τώρα από ένα μεγαλύτερο αεροδρόμιο και δεν μπορεί πλέον να περιμένει σχεδιασμούς που τραβάν ήδη μια δεκαετία χωρίς να έχει καν ξεκινήσει το προτεινόμενο πανάκριβο έργο», είπε χαρακτηριστικά.

Τέλος, ο κ. Δρακόπουλος τόνισε πως ο ΣΕΤΕ συζητά τις θέσεις του με τα μέλη του (ξενοδόχους και επιχειρηματίες του τουρισμού) από την Κρήτη, οι οποίοι μέχρι σήμερα τάσσονται υπέρ της κατασκευής του νέου έργου. «Είναι δική τους απόφαση βέβαια τι στάση θα κρατήσουν σε τοπικό επίπεδο και θα τη σεβαστούμε, αλλά εμεί στους εκθέτουμε ήδη τις διαφωνίες μας. Μας ενδιαφέρει πολύ η Κρήτη και έχει ήδη χαθεί πολύτιμος χρόνος».

Μάριος Διονέλλης

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook