Έχουν βαλθεί να μας τρελάνουν στη φετινή Φρανκφούρτη οι κατασκευαστές, με τις καινοφανείς ιδέες που παρουσιάζουν εκεί: Ορίστε το VW NILS κι ας προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τί είναι αυτό.

Το NILS είναι ένα ηλεκτρικό μονοθέσιο όχημα, με πλαίσιο από αλουμίνιο και πόρτες που ανοίγουν προς τα επάνω, ενώ οι τροχοί του δεν καλύπτονται από το αμάξωμα. Η συγκεκριμένη κατασκευή υποστηρίζεται από το Υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας και έχει αυτονομία 65 χιλιομέτρων και ανώτατη ταχύτητα 130 χιλιομέτρων την ώρα (σύμφωνα με τη γερμανική Στατιστική Υπηρεσία, 73,9% όλων των μετακινούμενων εργαζομένων που κατοικούν ανάμεσα στο Βερολίνο και το Μόναχο καλύπτουν λιγότερο από 25 χιλιόμετρα στην πορεία τους προς εργασία, άρα να η βασική ανάγκη που προκύπτει και που ανάλογα οχήματα μπορούν να ικανοποιήσουν!). 


Έχει μόλις 3.040 χλστ. συνολικό μήκος –είναι δηλαδή μισό (!) μέτρο πιο κοντό από το «up!»-, ενώ η απόσταση μεταξύ των τροχών του είναι 39 εκατοστά και το ύψος του 1,2 μέτρα. Επομένως, το «μποτιλιάρισμα» δεν είναι πρόβλημα γι αυτό. Οι αλουμινένιοι τροχοί του είναι διαστάσεων 17 ιντσών. Ως παράδειγμα για το σχεδιασμό του χρησιμοποιήθηκαν τα αυτοκίνητα της Formula 1: O κινητήρας είναι πίσω, ο οδηγός κάθεται στο κέντρο, οι τροχοί –όπως προαναφέραμε- είναι ελεύθεροι. Τα εύσημα για το σχεδιασμό του ανήκουν στο «Volkswagen Design Centre» του Potsdam στο Βερολίνο, όπου προΐσταται ο Thomas Ingenlath.

 
Σύμφωνα με το 4troxoi.gr, το βάρος του NILS είναι μόλις 460 κιλά και αυτό σαφώς πρέπει να παίζει ρόλο και στο χρόνο των 11,1 δευτερολέπτων, ο οποίος απαιτείται για να καλύψει τα 100 χιλιόμετρα την ώρα από στάση. Το ηλεκτρικό του σύστημα -το οποίο ζυγίζει 19 κιλά, μαζί με τη μπαταρία και το σύστημα μετάδοσης- διαθέτει ισχύ 15 kW, η οποία βραχυπρόθεσμα μπορεί να φθάσει και τα 25 Kw.

 Όσο για τη ροπή του, ανέρχεται στα 13,2 χλγμ. Μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 5,3 kWh, παρέχει ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα. Αυτή επιτρέπει την κάλυψη απόστασης έως 65 χλμ, ανάλογα με το στυλ οδήγησης. To NILS μπορεί να φορτιστεί με μια συμβατική πρίζα 230 Volt μέσα σε δύο ώρες, ενώ η υποδοχή της βρίσκεται στο πίσω μέρος, κάτω από το πίσω φωτιστικό σώμα. 


Το οδηγάς εύκολα και ευχάριστα, σαν go-kart, όπως αναφέρει η εταιρεία. Σαφώς είναι και ασφαλές, αφού δεν του λείπουν ούτε το ESP, oύτε και τα πιο προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα. Ανάμεσα σε αυτά ο ανιχνευτής απόστασης από το προπορευόμενο όχημα με ραντάρ που σκανάρει ό,τι υπάρχει μπροστά σε μια απόσταση 200 μέτρων και το σύστημα που ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα εάν ανιχνευτεί κίνδυνος. Και βέβαια, η επιβράδυνση δεν επιτυγχάνεται μόνο με τα τέσσερα δισκόφρενα, αλλά και με τον κινητήρα (ιδέα παρμένη αρχικά από τα βαρέα φορτηγά και τα λεωφορεία).  


 
Η οθόνη ΤFT των επτά ιντσών, τα φώτα LED, το σύστημα πλοήγησης, το σύστημα ψυχαγωγίας, το τηλέφωνο και ο υπολογιστής ταξιδιού δεν εντυπωσιάζουν, αφού είναι ανακαλύψεις του προηγούμενου αιώνα (βρισκόμαστε πια στον 21ο). Όσο για χώρο αποσκευών... έχει!