Σε ηλικία μόλις 23 ετών, ο Κροάτης Μάτε Ρίματς συμμετέχει ως κατασκευαστής στην Εκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, τη μεγαλύτερη στον κόσμο. Την Πέμπτη παρουσίασε στους δημοσιογράφους το αυτοκίνητό του, μια κόκκινη ηλεκτρική βολίδα (0-100 χλμ./ώρα σε 2,8 δευτερόλεπτα!) που θα μπορούσε κανείς να μπερδέψει με Ferrari και την οποία ελπίζει να πουλήσει σε δισεκατομμυριούχους.

Κατασκεύασε το αυτοκίνητο σε ένα προάστιο του Ζάγκρεμπ, στο ταπεινό εργαστήριο που αποτελεί το γενικό επιτελείο της επιχείρησής του, της Rimac Automobili. «Στην Κροατία, όλοι ξέρουν την ιστορία μου και είναι υπερήφανοι γι' αυτήν», λέει χαμογελώντας ο νεαρός κατασκευαστής. Σπουδάζει μηχανολογία και ηλεκτρονική και ήταν 19 χρόνων όταν άρχισε να κάνει μετατροπές στην BMW του. «Αρχισα να κατασκευάζω το αυτοκίνητό μου σαν χόμπι», εξηγεί. «Αγόραζα ανταλλακτικά που ήταν διαθέσιμα στην αγορά, αλλά πολύ γρήγορα διαπίστωσα πως χρειαζόμουν κι άλλα». Ετσι άρχισε να κατασκευάζει τα δικά του εξαρτήματα.



Από τότε, ο ίδιος και οι 25 συνεργάτες του δουλεύουν καθημερινά «από τις 8 το πρωί ως τα μεσάνυχτα. Μόνο αυτό κάνω και κοιμάμαι, είναι τεράστια δουλειά να κατασκευάσεις το δικό σου αυτοκίνητο», είπε στον απεσταλμένο του Γαλλικού Πρακτορείου. Πολύ περισσότερο όταν είσαι φιλόδοξος όσο εκείνος. Το αυτοκίνητό του έχει τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν για κάθε τροχό, και ανώτατη ταχύτητα 305 χλμ./ώρα. Αντί για καθρέφτες οπισθοπορείας, έχει επτά κάμερες και έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή. Για να ανοίξουν οι πόρτες αγγίζεις απλώς με το δάχτυλο το παράθυρο.

Καθώς δεν έχει βγάλει άδεια κυκλοφορίας, ο Ρίματς δεν έχει δοκιμάσει το αυτοκίνητό του στους κροατικούς δρόμους, όμως συμμετείχε φέτος στο ράλι ηλεκτρικών αυτοκινήτων eMiglia - μια διαδρομή 600 χιλιομέτρων μέσα στις Αλπεις, ανάμεσα στη Γερμανία και στην Ιταλία. Τερμάτισε έκτος, ακριβώς πίσω από τα Tesla Roadster, τα σπορ ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα οποία έχει επενδύσει ο δισεκατομμυριούχος Γουόρεν Μπάφετ.

http://www.jutarnji.hr/multimedia/archive/00333/rimac_333170S1.jpg

Σύμφωνα με Τα Νέα, ο Ρίματς υπολογίζει να βγάλει το αυτοκίνητό του στην αγορά μέσα σε δύο χρόνια και πιστεύει ότι έχει ήδη βρει τους πρώτους αγοραστές στο Αμπού Ντάμπι, σε τιμή που δεν αποκαλύπτει. Στόχος του είναι να κατασκευάζει δέκα ως δεκαπέντε οχήματα τον χρόνο. Ο νεαρός επιχειρηματίας, οι γονείς του οποίου «εργάζονται στον κατασκευαστικό τομέα», όπως ο ίδιος λέει, χρειάζεται χρήματα για να ακολουθήσει το όνειρό του. Αναζητεί επενδυτές ικανούς να του προσφέρουν «πολλά εκατομμύρια δολάρια». «Επειτα από δέκα χρόνια, πιστεύω πως θα είμαι ακόμη αφεντικό στην επιχείρησή μου και θα κατασκευάζω ακόμη σπορ αυτοκίνητα, αλλά και λιγότερο ακριβά μοντέλα».

Παιδί έζησε στη Γερμανία, προτού εγκατασταθεί με την οικογένειά του σε προάστιο του Ζάγκρεμπ. Θεωρεί λίγο γι' αυτόν να δουλέψει για κάποια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία, τη Volkswagen ή τη Mercedes, και είναι υπερήφανος που κατάφερε να κατασκευάσει ένα όχημα χωρίς τα δικά τους μέσα. «Ημουν ανέκαθεν τρελός με τα αυτοκίνητα», τονίζει.