Τα αγκάθια τους μάλλον προορίζονται για όσους πάσχουν από υπερχοληστερολαιμία αφού μία και μόνο κουταλιά αχινοί μπορούν να καλύψουν το 12% των ημερήσιων αναγκών μας σε χοληστερόλη!

Επίσης, 100γραμμάρια αχινών αποδίδουν 175 θερμίδες . Η μεγάλη όμως θερμιδική επιβάρρυνση προκύπτει από το άφθονο ελαιόλαδο που συνήθως τους σκεπάζει και τις πολλές φέτες ψωμί που τον συνοδεύουν στο στομάχι μας, για να μην υπολογίσουμε το ουζάκι! Γι' αυτό συγκρατηθείτε!

Έχει όμως και τα θετικά της η κατανάλωση τους, αφού είναι τροφή πλούσια σε πρωτείνες, βιταμίνη Α, βιταμίνη D, θειαμίνη και νιασίνη, φώσφορο και ψευδάργυρο! Εκεί που φαίνεται ότι υπερισχύει είναι η κάλυψη της βιταμίνης Β6, όπου 1 κουταλιά της σούπας μπορεί να καλύψει το 20% των ημερήσιων αναγκών μας, βιταμίνη που είναι υπεύθυνη για τον μεταβολισμό των μακροθρεπτικών συστατικών και επιδρά στη φυσιολογική λειτουργία του μυικού ιστού, του εγκεφάλου και γενικότερα του νευρικού συστήματος!

Γεωργία Σπ. Πετράκη
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Βιογραφικό σημείωμα