Αμύγδαλα
Αυτοί οι πλούσιοι σε ενέργεια ξηροί καρποί, μειώνουν την «κακή χοληστερίνη», χάρη στις φυτικές στερόλες που περιέχουν και ευνοούν τους διαβητικούς, μειώνοντας τα επίπεδα σακχάρου. Πλούσια σε αμινοξέα, ενισχύουν τα επίπεδα τεστοστερόνης και την μυϊκή διάπλαση. Επίσης, η βιταμίνη Ε, που περιέχουν βοηθά το δέρμα στην προστασία από τον ήλιο και σαν αντιοξειδωτικό, κρατάει μακριά από τις αρτηρίες μας τις ελεύθερες ρίζες. Χαμηλά επίπεδα βιταμίνης Ε, έχουν σχετισθεί και με χαμηλά επίπεδα μνήμης.

Λιναρόσπορος
Πλούσια σε πρωτεΐνη και φυτικές ίνες, αυτά τα μικρά μαύρα σπόρια προσφέρουν ωφέλιμο φορτίο σε ω-3 λιπαρά οξέα, τα οποία είναι πολύ χρήσιμα στην διατήρηση της υγείας του δέρματος. Δοκιμάστε τον στο γάλα ή το γιαούρτι μαζί με τα δημητριακά σας, αλλά και στις σαλάτες λαχανικών!

Ντομάτες
Υπάρχουν δύο πράγματα που θα πρέπει να ξέρετε για τις ντομάτες: οι κόκκινες είναι οι καλύτερες γιατί περιέχουν περισσότερο από το αντιοξειδωτικό λυκοπένιο, και οι επεξεργασμένες δεν είναι τόσο επικίνδυνες, όπως συχνά λέγεται, αφού από αυτές το λυκοπένιο απορροφάται ευκολότερα! Οι μελέτες δείχνουν, ότι ένα διαιτολόγιο πλούσιο σε λυκοπένιο, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για καρκινική εμφάνιση σε προστάτη, πνεύμονα, στομάχι, καθώς και τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα.

Πράσινο τσάι
Περιέχει κατεχίνες, ένα αντιοξειδωτικό με αποδεδειγμένη αντιφλεγμονώδη δράση και αντικαρκινικές ιδιότητες. Πίνοντας 2 ποτήρια την ημέρα, βοηθάμε στην αντιγήρανση του δέρματος και τις βλαβερές συνέπειες από τον ήλιο. Ταυτόχρονα, πλούσιο και σε άλλα αντιοξειδωτικά, μπορεί να ενισχύσει την καρδιαγγειακή μας λειτουργία και να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης των περισσότερων ειδών καρκίνου.

Καρότα
Πλούσια σε βιταμίνη Α, τα καρότα βοηθούν όχι μόνο την όραση μας, αλλά και το δέρμα μας! Λόγω τον καροτενοειδών, έχουν συνδεθεί με μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου και με ποικιλία φλεγμονωδών νόσων, καθώς αυξάνουν τη φυσική αντίσταση ενάντια στα μικρόβια και τις μολύνσεις.

Σύκα
Πλούσια σε κάλιο, μαγνήσιο και αντιοξειδωτικά, αυτό το φρούτο βοηθά στη διατήρηση του ιδανικού επιπέδου pH στο σώμα, βοηθώντας έτσι στην άμυνα μας. Οι φυτικές του ίνες μειώνουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα μειώνοντας το κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη και μεταβολικού συνδρόμου. Διαλέξτε τα σύκα με σκουρόχρωμο φλούδι, τα οποία περιέχουν περισσότερα θρεπτικά συστατικά.

Ολικής αλέσεως
Δημητριακά αναποφλοίωτα, αλλά και κριθάρι, βρώμη και αναποφλοίωτο ρύζι, βοηθούν στην υγεία του εντέρου, στην υγεία της καρδιάς και δίνουν καύσιμα στον εγκέφαλο! Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και έτσι οι υδατάνθρακες που περιέχουν, δεν εκτοξεύουν τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα. Και λόγω των πρωτεϊνών που περιέχουν (10γρμ περίπου σε ½ φλιτζάνι), ενισχύουν την μυϊκή ενδυνάμωση. Το πρόβλημα είναι ότι όλα τα προϊόντα που κυκλοφορούν στο εμπόριο δεν είναι ολικής αλέσεως, όπως μπορεί να διαφημίζονται! Γι' αυτό το λόγο, διαβάστε προσεχτικά τις ετικέτες και τα συστατικά που αναγράφονται σε αυτές.

Κόκκινο κρασί
Έχοντας την ιδιότητα να μειώνει την κακή χοληστερόλη, να ανεβάζει την καλή και να προλαμβάνει τις θρομβώσεις, το κόκκινο κρασί μπορεί να είναι σωτήριο, αφού προλαμβάνει τις χρόνιες παθήσεις! Αυτό συμβαίνει όμως όταν καταναλώνεται σε μικρές ποσότητες. Μεγάλη μελέτη στην Αμερική δείχνει ότι καταναλώνοντας 2 ποτηράκια κόκκινο κρασί (και αυστηρά όχι περισσότερα από 3) ημερησίως, 97% περισσότερες πιθανότητες να φτάσετε τα 85 σας γενέθλια.

Μαριάννα Ε. Σταυρουλάκη
Διατροφολόγος – Διαιτολόγος, ΜΡΗ
Βιογραφικό σημείωμα