Το όχημα είχε κατασκευάσει η γαλλική εταιρία Amesys (πρώην i2e), θυγατρική της Bull, η οποία νωρίτερα αυτόν τον μήνα αναγνώρισε ότι είχε συναλλαγές με το καθεστώς του Καντάφι, και είχε διατεθεί στην Τρίπολη από έναν ενδιάμεσο του γαλλολιβανέζου εμπόρου όπλων Ζιάντ Τακιεντίν, ο οποίος φέρεται να εμπλέκεται επίσης σε μια υπόθεση που σχετίζεται με επιθέσεις στο Καράτσι του Πακιστάν, σύμφωνα με τον Mediapart.

"Η πώληση αυτού του υλικού έλαβε το 2007 την έγκριση του (τότε) υπουργού Εσωτερικών, Νικολά Σαρκοζί (σήμερα προέδρου) και του (τότε) προσωπάρχη του Κλοντ Γκεάν (σήμερα υπουργού Εσωτερικών). Το όχημα παραδόθηκε τελικά το 2008, με το πράσινο φως, αυτή τη φορά, των Ηλυσίων (της γαλλικής προεδρίας)", τονίζει ο ιστότοπος Mediapart.

Σε σχετική ερώτηση του Γαλλικού Πρακτορείου η γαλλική προεδρία ανέφερε ότι δεν έχει κανένα σχόλιο.

Ο πρόεδρος Σαρκοζί ηγήθηκε της διεθνούς συμμαχίας που εξαπέλυσε τις επιχειρήσεις στη Λιβύη από τον Μάρτιο.

Ο ιστότοπος δίνει λεπτομερειακές πληροφορίες για το όχημα και «τα 4 εκατομμύρια» που πλήρωσαν οι Λίβυοι γι’ αυτό. Ήταν θωρακισμένο, διέθετε ένα ‘κέλυφος Φαραντέι’, το οποίο προστατεύει τους επιβάτες από εξωτερικά ηλεκτρικά πεδία και διέθετε «ένα ηλεκτρονικό μηχανισμό ικανό να εξουδετερώσει όλες τις συχνότητες ραδιοεπικοινωνιών σε απόσταση 100 μέτρων», σύμφωνα με τον Mediapart.

Η πώληση του οχήματος, ενός τροποποιημένου τζιπ Mercedes, έγινε στο πλαίσιο μιας ευρύτερης συμφωνίας, που περιλάμβανε επίσης ένα συμβόλαιο που η Τρίπολη είχε ονομάσει «Πρόγραμμα Ασφάλειας της Πατρίδας. Αυτό προέβλεπε την πώληση συστημάτων κρυπτογραφίας, παρακολούθησης του Διαδικτύου καθώς και λογαριασμών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αξίας 26,5 εκατομμυρίων ευρώ.

Όπως συνεχίζει το δημοσίευμα του news247.gr, η μη κυβερνητική οργάνωση Sherpa την περασμένη εβδομάδα προσέφυγε σε δικαστήριο εναντίον της Amesys διότι είχε πωλήσει στη Λιβύη το 2007 ένα σύστημα παρακολούθησης εξ αποστάσεως που χρησιμοποιήθηκε εναντίον των δυνάμεων των εξεγερμένων.