Μια νέα ετικέτα που θα πρέπει υποχρεωτικά να φέρουν όλα τα καινούργια ελαστικά από τον Νοέμβριο του 2012 καθιέρωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η ετικέτα αυτή παρέχει πληροφορίες για το πώς επιδρά το κάθε ελαστικό στην κατανάλωση, πώς συμπεριφέρεται στο βρεγμένο οδόστρωμα και ποια είναι τα επίπεδα θορύβου. Θα εφαρμοστεί σε ελαστικά αυτοκίνητων και SUV, σε ελαστικά για van και φορτηγά.

Οι ετικέτες πρέπει να είναι με τέτοιο τρόπο σχεδιασμένες, ώστε ο οποιοσδήποτε να μπορεί να αποκωδικοποιήσει τις πληροφορίες σχετικά με το ελαστικό.

Η αξιολόγηση για το κατά πόσο επηρεάζει την κατανάλωση καυσίμου θα μετριέται από το Α έως το G, με το πρώτο γράμμα να φανερώνει την καλύτερη απόδοση και το τελευταίο τη χειρότερη.

Η απόδοση αυτή έχει απόκλιση 0,5 λτ/100 χλμ από το πρώτο έως το τελευταίο γράμμα.

Σε ό,τι αφορά στις εκπομπές ρύπων CO2, η απόκλιση αγγίζει τα 12 γρ/χλμ! Για τις επιδόσεις του ελαστικού σε βρεγμένου οδόστρωμα, η μονάδα μέτρησης στην ετικέτα είναι επίσης γράμματα, ξεκινώντας από το Α και καταλήγοντας στο F. Εδώ μετριέται η απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος, με την καλύτερη από τη χειρότερη επίδοση να απέχει 10 μέτρα.

Στον τρίτο τομέα, αυτό του παραγόμενου θορύβου, λόγω της προφανούς αντίστασης κύλισης κάθε ελαστικού, η επίδοση αναγράφεται μέσω της μονάδας μέτρησης dB.

Όπως αναφέρει στη σχετική ανακοίνωσή της η Ε.Ε., με το σύστημα αυτό θα μειωθούν οι εκπομπές ρύπων CO2 ετησίως, από 1,5 έως και 4 εκατ. τόνους .

 Για τα ελαστικά που λαμβάνουν τη χαμηλότερη αξιολόγηση σε μία από τις τρεις κατηγορίες, η νομοθεσία αναφέρει ότι δεν θα μπορεί να παίρνουν άδεια για κυκλοφορία από την 1/11/2014.