Ο πλοηγός του αεροσκάφους Tupolev 134 που συνετρίβη τον Ιούνιο κατά την προσγείωσή του στη βορειοδυτική Ρωσία, ήταν μεθυσμένος, αναφέρει το επίσημο πόρισμα για το αεροπορικό δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή σε 47 ανθρώπους. Ο κυβερνήτης του αεροσκάφους υπάκουσε στις εντολές του πλοηγού, ο οποίος, σύμφωνα με το πόρισμα «βρισκόταν σε κατάσταση ελαφράς μέθης».

Αξίζει να σημειωθεί ότι ορισμένα μοντέλα Tu-134 διαθέτουν εκτός από πιλότο και συγκυβερνήτη και θέση πλοηγού.

Το αεροσκάφος συνετρίβη σε δρόμο κοντά στο αεροδρόμιο του Πετροζαντόφσκ εξαιτίας «του ανεπαρκούς συντονισμού του πληρώματος στη φάση της προσγείωσης που εκδηλώθηκε με την υπακοή του κυβερνήτη στον πλοηγό, ο οποίος βρισκόταν σε κατάσταση ελαφράς μέθης» τονίζεται στο πόρισμα το οποίο δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

«Οι αναλύσεις έδειξαν ποσοστό 0,81% αιθυλικής αλκοόλης στο αίμα του πιλότου, που αντιστοιχεί σε ελαφρά μέθη» επισημαίνει το πόρισμα της Διακρατικής Επιτροπής Αεροπλοΐας (ΜΑΚ), που εδρεύει στη Μόσχα και είναι αρμόδια για για τις έρευνες για τα αεροπορικά δυστυχήματα που σημειώνονται στις χώρες της Κοινοπολιτείας των Ανεξάρτητων Κρατών (ΚΑΚ) (χώρες της πρώην ΕΣΣΔ με εξαίρεση τις χώρες της Βαλτικής και τη Γεωργία).

Το Tupolev 134 της RusAir συνετρίβη ενώ προσπαθούσε να προσγειωθεί λίγο πριν από τα μεσάνυχτα της 20ής Ιουνίου εν μέσω κακών καιρικών συνθηκών και ενώ η ορατότητα ήταν περιορισμένη.

Το αεροσκάφος προσέκρουσε σε δέντρα πριν συντριβεί σε δρόμο κοντά στο αεροδρόμιο Μπεσοβέτς του Πετροζαντόφσκ, στα σύνορα με τη Φινλανδία.

Το πόρισμα επισημαίνει ότι άμεση αιτία της συντριβής ήταν το γεγονός ότι το πλήρωμα δεν μπορούσε να αποφασίσει εάν το αεροσκάφος έπρεπε να πραγματοποιήσει έναν δεύτερο γύρο, καθώς και το γεγονός ότι το αεροσκάφος συνέχισε να χάνει ύψος, φτάνοντας κάτω από το ελάχιστο ύψος ασφαλείας και ενώ δεν υπήρχε οπτική επαφή με το έδαφος.

Σαράντα τρεις επιβάτες σκοτώθηκαν επί τόπου και τρεις υπέκυψαν στη συνέχεια στα τραύματά τους.

Εκτός από το γεγονός ότι ο πλοηγός βρισκόταν σε κατάσταση μέθης, το πόρισμα αναφέρει οι οδηγίες του συγκυβερνήτη «αγνοήθηκαν» κατά τη διαδικασία της προσγείωσης.

Το πόρισμα αναφέρει ακόμα ότι οι μετεωρολογικές ενδείξεις που δόθηκαν στο πλήρωμα 10 λεπτά πριν από την προσγείωση ήταν ανακριβείς, κυρίως σε ό,τι αφορά την πρόβλεψη για ομίχλη στην περιοχή.

Τέλος, το πόρισμα υπογραμμίζει ως αιτία της συντριβής και «τη μη χρήση από το πλήρωμα των οργάνων ελέγχου της κατάστασης του αεροσκάφους κατά τη διαδικασία προσγείωσης».