Έξη μήνες μετά την προκήρυξη του διαγωνισμού για την αναθεώρηση των Περιφερειακών Χωροταξικών Σχεδιασμών, και της Κρήτης, και τέσσερεις μήνες μετά την λήξη του διαγωνισμού, ακόμη δεν έχει ορισθεί από το Υπ. Περιβάλλοντος , ο ανάδοχος που θα αναλάβει το έργο.

Το αποτέλεσμα είναι πως εκτός της τεράστιας καθυστέρησης στην απολύτως αναγκαία (και για την κυβέρνηση) αναθεώρηση του Περιφερειακού Χωροταξικού (που δημιουργεί βάσιμες υποψίες πως παραπέμπεται στις καλένδες), η Ελλάδα δεν απορροφά εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ από πιστώσεις της Ε.Ε., αφού το έργο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.

Το συνολικό κόστος των μελετών για όλες τις Περιφέρειες έχει προυπολογιστεί στα 2 εκατομ ευρώ, ενώ για την αναθεώρηση του Περιφερειακού Χωροταξικού της Κρήτης, το κόστος είναι 250.000 ευρώ.

Όπως δήλωσε στο Flashnews.gr, ο αρμόδιος για την χωροταξία αντιπεριφερειάρχης Κρήτης κ.Νίκος Καλογερής «είπαν πως εντός του Σεπτεμβρίου θα έχει ορισθεί ο ανάδοχος , αλλά προς το παρόν δεν έχει γίνει τίποτα και περιμένουμε να ανατεθεί η μελέτη για να ξέρουμε τι θα κάνουμε».

Με δεδομένο το ότι η ισχύουσα μελέτη του Περιφερειακού Χωροταξικού στην Κρήτη, εκπονήθηκε το 2000 και επικαιροποιήθηκε το 2003, ενώ ακολούθησαν αλλαγές με το εθνικό και τα ειδικά χωροταξικά (2007), η αναθεώρηση είναι απολύτως αναγκαία.

«Πέρα του ότι έχουν περάσει πολλά χρόνια, υπάρχουν και θέματα που έχουμε επισημάνει και τα οποία δεν είχε συμπεριλάβει ο προηγούμενος Περιφερειακός Χωροταξικός Σχεδιασμός» είπε ο κ.Καλογερής, επισημαίνοντας ότι «υπάρχουν διαφωνίες και με τα ειδικά χωροταξικά (τουρισμός, βιομηχανία) τα οποία πρέπει επίσης να αναθεωρηθούν».

Μάλιστα τονίζει πως κανονικά θα έπρεπε πρώτα να αναθεωρηθούν τα ειδικά χωροταξικά και στην συνέχεια να αναθεωρηθεί και το Περιφερειακό χωροταξικό σχέδιο.

Να σημειωθεί πως και τα δύο τμήματα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος στην Κρήτη (ΤΔΚ-ΤΑΚ) έχουν ζητήσει να προηγηθεί η αναθεώρηση τουλάχιστον του ειδικού περιφερειακού για τον τουρισμό.

Σύμφωνα πάντως με το ΤΕΕ η καθυστέρηση αυτή προκαλεί μεγάλα προβλήματα στην αναπτυξιακή διαδικασία και στις επενδύσεις στο πλαίσιο μιας βιώσιμης ανάπτυξης, χωρίς να αποκλείονται και σκοπιμότητες προκειμένου να προωθούνται επενδύσεις με το σύστημα Fast Truck οι οποίες πιθανόν να συναντούν προβλήματα όταν υπάρχουν σαφή και εφαρμόσιμα χωροταξικά.

Το χρονικό

Στις 22 Μαρτίου 2011 δημοσιεύεται η προκήρυξη διαγωνισμού για την εκπόνηση των μελετών μεταξύ των οποίων και για την ««Αξιολόγηση, αναθεώρηση και εξειδίκευση Περιφερειακού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης Περιφέρειας Κρήτης», με προυπολογισμό 250.000 ευρώ, χρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ.

Ημερομηνία λήξης του διαγωνισμού ορίζεται η 16η Μαίου.

Στις 13 Απριλίου δημοσιεύεται τροποποίηση του διαγωνισμού με την οποία, μεταξύ άλλων, η ημερομηνία λήξης μετατίθεται στις 6 Ιουνίου.

Οι μελέτες θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί σε 12 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο.

Στις 3 Ιουνίου, δημοσιεύεται απόφαση για τον ορισμό της επιτροπής που θα κάνει την αξιολόγηση των προσφορών.

Έκτοτε ουδέν νεώτερον από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.

Δείτε εδώ την αρχική προκήρυξη του διαγωνισμού

Flashnews