O Υπουργός Περιβάλλοντος ανέφερε ότι η άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης μπορεί να επιτευχθεί μόνο με μέτρα κατά της καταπολέμησης του λαθρεμπορίου καυσίμων.
«Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη αποτελούν τις μοναδικές πόλεις στην Ε.Ε., όπου απαγορεύεται η κίνηση πετρελαιοκίνητων Ι.Χ., αλλά και επαγγελματικών οχημάτων κάτω των 4 τόνων και πραγματικά δεν γνωρίζω πώς να δικαιολογήσω τη διατήρηση του εν λόγω μέτρου», δήλωσε πρόσφατα ο Υπουργός Περιβάλλοντος Γ. Παπακωνσταντίνου, με αποτέλεσμα το θέμα άρσης απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης να επανέρχεται στο προσκήνιο.

Σύμφωνα με τις τελευταίες εξελίξεις, συστάθηκε Επιτροπή που καλείται να εξετάσει το ενδεχόμενο της άρσης. Κατά την παρουσίαση των προτάσεων του ΥΠΕΚΑ στη μόνιμη Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής, ο κ. Παπακωνσταντίνου ανέλυσε τις προτάσεις του και τόνισε στην Επιτροπή ότι πρέπει να βγάλουν γρήγορα πόρισμα, καθώς όσο καθυστερεί το μέτρο, η αγορά παγώνει και δημιουργούνται μεγάλα οικονομικά προβλήματα. Επιπλέον, ανέφερε ότι η άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης μπορεί να επιτευχθεί μόνο με συνδυαστικά μέτρα που περιλαμβάνουν την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων, την αναδιάρθρωση του Δακτυλίου, την ανανέωση του στόλου των ταξί, αλλά και τους εντατικούς ελέγχους των αρχών ΚΤΕΟ.

Παρόλα αυτά, κάποια μέλη της Επιτροπής της Βουλής δεν έκρυψαν την αντίθεσή τους και σημείωσαν ότι η άρση της απαγόρευσης πρέπει να γίνει το 2014, όταν και θα περάσουμε στην ευρωπαϊκή οδηγία εκπομπών ρύπων Euro6. Επίσης, σημείωσαν ότι η Κυβέρνηση δεν πρέπει να εξαγγείλει αλλαγές προτού συνεδριάσει η Επιτροπή.

Σε κάθε περίπτωση, λοιπόν, η κυβέρνηση βλέπει το θέμα θετικά, όμως τα εμπόδια που πρέπει να καμφθούν είναι ακόμη πολλά.