Tην τοποθέτηση προσωρινών διοδίων, μέχρι να εγκατασταθούν τα ηλεκτρονικά διόδια στην Εγνατία Οδό, δρομολογεί το υπουργείο Υποδομών, με Κοινή Υπουργική Απόφαση που έχει υπογράψει ο υπουργός κ. Γιάννης Ραγκούσης και εκκρεμεί η υπογραφή του υπουργού Οικονομικών κ. Ευάγγελου Βενιζέλου.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στη Βουλή ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιάννης Μαγκριώτης, με τη λειτουργία των διοδίων θα συντηρηθεί η Εγνατία Οδός, που ετησίως κοστίζει 70 εκατ. ευρώ και θα αποπληρωθεί παράλληλα και το δάνειο ύψους 1 διδ. ευρώ που είχε συναφθεί από τη ΝΔ με ιδιωτικές τράπεζες (Πειραιώς, Αγροτική, Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο) με υποθήκη τα διόδια.

Μέχρι σήμερα στα 670 χιλιόμετρα του μαμούθ αυτοκινητοδρόμου, αν και προβλεπόταν η δημιουργία 13 σταθμών, ΙΧ και μεγάλα φορτηγά πέρναγαν χωρίς να πληρώνουν, με αποτέλεσμα για τμήματα του δρόμου που παραδόθηκαν από τις αρχές του 2000 να παρατηρούνται μεγάλες φθορές, χωρίς να υπάρχουν πόροι για να συντηρηθούν.

Σύμφωνα με πληροφορίες, προσωρινά διόδια θα μπουν σε πέντε σταθμούς (Ιάσμου, Πολυμύλου, Μαλακασίου, Τύριας και Ανάληψης), που έρχονται την στιγμή που η Εγνατία φιγουράρει στη λίστα των δημοσίων εταιρειών που είναι υπό ιδιωτικοποίηση.

Σημειώνεται ότι την ελαφρά συντήρηση του μεγάλου οδικού δικτύου έχει αναλάβει από πέρσι ΑΕΓΕΚ και Ιόνια Οδό συμφερόντων του κ. Γιάννη Μαρούλη με ένα συμβόλαιο πενταετούς διάρκειας συνολικού ύψους 110 εκατ. ευρώ.
Η ίδια εταιρεία έχει αναλάβει επίσης κατόπιν διαγωνισμού και την λειτουργία δύο Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών στην Ηγουμενίτσα και τη Θράκη.

Σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη, με τις πρώτες εισπράξεις από τα διόδια θα αποπληρωθούν και οι εργαζόμενοι της ΑΕΓΕΚ, που έχει αναλάβει τη συντήρηση της Εγνατίας Οδού και τη λειτουργία των μοναδικών διοδίων στον Πολύμυλο, καθώς το προσωπικό της είναι απλήρωτο.

protothema.gr