Ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση για άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης, καθώς την Πέμπτη ο υπουργός Περιβάλλοντος, Γ. Παπακωνσταντίνου, θα ενημερώσει την ειδική Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής για το συγκεκριμένο θέμα.

Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες η Μόνιμη Επιτροπή θα συνεδριάσει ακόμη μία φορά και το αργότερο έως τα τέλη Οκτωβρίου το θέμα θα οδεύσει προς την Ολομέλεια της Βουλής, ώστε να αποτελέσει και νόμο του κράτους. 

Όπως αποκαλύπτει η imerisia.gr (άρθρο του Γιώργου Ανδρή), ο κ. Παπακωνσταντίνου θεωρεί δεδομένο πως η απαγόρευση των οχημάτων diesel αποτελεί ένα αναχρονιστικό μέτρο, καθώς με την πάροδο του χρόνου τα δεδομένα τόσο στο χώρο της επιστήμης όσο και της τεχνολογίας συνεχώς αλλάζουν. 

Η απαγόρευση των πετρελαιοκίνητων ΙΧ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ισχύει από το 1991 εξαιτίας της υπερβολικής μόλυνσης που προκαλούσαν τότε τα οχήματα που κυκλοφορούσαν και κινούνταν με αμφιβόλου ποιότητας πετρέλαιο. Έκτοτε, όμως, η τεχνολογία που εφαρμόζεται στους σύγχρονους κινητήρες diesel έχει μειώσει σε μηδενικά επίπεδα τις εκπομπές μικροσωματιδίων που έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία, ενώ από την άλλη μεριά τα διυλιστήρια παράγουν καθαρό πετρέλαιο.


Ζεστό χρήμα
Το θέμα άρσης απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης θεωρείται πιο επίκαιρο από ποτέ, καθώς οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων έχουν κυριολεκτικά καταρρεύσει,όπως επίσης και τα κρατικά έσοδα από τον κλάδο. Άλλωστε ακόμη και στα μηνιαία Δελτία Εκτέλεσης του Προϋπολογισμού καταγράφεται η πτώση των κρατικών εσόδων και ειδικότερα στο επτάμηνο του 2011 τα έσοδα από τα Τέλη Ταξινόμησης καταγράφουν πτώση 66% και από τα Τέλη Κυκλοφορίας 77% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010.


Επίσης, η άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης θα αναθερμάνει το αγοραστικό ενδιαφέρον των «τρομακρατημένων» καταναλωτών, οι οποίοι θα επιδιώξουν να αποκτήσουν κάποιο μοντέλο με πετρελαιοκινητήρα ώστε να μειώσουν στο ελάχιστο το κόστος χρήσης του οχήματός τους. Η άρση απαγόρευσης των πετρελαιοκίνητων ΙΧ σε Αθήνα-Θεσσα-λονίκη θα παρουσιαστεί ως κοινωνικό μέτρο, με το οποίο οι καταναλωτές μπορούν να μειώσουν το κόστος χρήσης των ΙΧ τους. Οσον αφορά στη χρήση πετρελαίου θέρμανσης στα ΙΧ και επαγγελματικά οχήματα, να αναφέρουμε πως η εξίσωση του φόρου μεταξύ του diesel θέρμανσης και κίνησης θα λύσει το πρόβλημα του λαθρεμπορίου, από το οποίο το κράτος χάνει πάνω από 2 δισ. ευρώ και κανείς δεν θα μπορεί να ρυπάνει πλέον το περιβάλλον!