Μήνυση κατά παντός υπευθύνου υπέβαλε ο Σύλλογος ΠΡΟ.Τ.Α. (Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων) το μεσημέρι για το γεγονός ότι πριν απο χρόνια τοποθετήθηκαν υποδομές – ραντάρ στην Εθνική οδό χωρίς να λειτουργήσουν ποτέ με σοβαρές συνέπειες για την ασφάλεια των οδηγών στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης.

Σκοπός της μήνυσης η ευαισθητοποίηση των αρμοδίων φορέων προκειμένου να λειτουργήσουν επιτέλους οι συγκεκριμένες  υποδομές.

ΜΗΝΥΤΗΡΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ

Του Συλλόγου με την επωνυμία «Σύλλογος Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων» (ΠΡΟ.Τ.Α.) που έχει την έδρα του στα Χανιά (εργατικό κέντρο) και ο οποίος εκπροσωπείται νόμιμα από τον Αντιπρόεδρό του Εμμανουήλ Χουρδάκη, δυνάμει του υπ’ αριθμ. 5/14.09.2011 πρακτικού του Δ.Σ..

ΠΡΟΣ
Τον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Χανίων.

Κοινοποιούμενη
Στον κ. Εισαγγελέα Εφετών Κρήτης.

Κύριε Εισαγγελέα,

Είμαστε ένας σύλλογος που δραστηριοποιείται στα Χανιά σε θέματα οδικής ασφάλειας και πρόληψης τροχαίων ατυχημάτων. Πέραν του γεγονότος, ότι η κατάσταση του λεγόμενου Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) είναι από άποψη οδικής ασφάλειας άθλια στο μέγιστο μέρος αυτού και υποβαθμίζουν συνολικά το τουριστικό προϊόν που λέγεται «ΚΡΗΤΗ», οι αρμόδιες αρχές που είναι υπεύθυνες, για τη συνολική διαχείριση του ΒΟΑΚ αδιαφορούν πλήρως.

Στα πλαίσια αυτής της απαράδεκτης διαχείρισης εντάσσεται και το γεγονός της τοποθέτησης προ ετών σειράς μηχανημάτων-ραντάρ τα οποία υποτίθεται θα αντιμετώπιζαν με επαρκή τρόπο και μέθοδο την παραβατικότητα των ασυνείδητων οδηγών οι οποίοι με ανεξέλεγκτες ταχύτητες σκορπούν ενίοτε το θάνατο.

Η ως άνω τοποθέτηση των ραντάρ είχε συνοδευτεί από τυμπανοκρουσίες περί ασφαλούς οδήγησης πλέον στο ΒΟΑΚ. Όμως, αν και έχουν περάσει αρκετά χρόνια από την τοποθέτησή τους μέχρι σήμερα ούτε έχουν λειτουργήσει, πολλοί δε εξ αυτών είναι κατεστραμμένοι.

Για εμάς είναι σίγουρο ότι κάποιοι δημόσιοι λειτουργοί δεν ανταποκρίθηκαν στο ύψος του καθήκοντός τους, που δεν πρέπει να είναι άλλος από την προάσπιση του καλώς εννοούμενου δημοσίου συμφέροντος.

Πιο συγκεκριμένα:

Θα πρέπει να διερευνηθεί και να κληθούν οι αρμόδιοι να απαντήσουν στα ακόλουθα ερωτήματα, με βάση τις απαντήσεις των οποίων οφείλεται να προσωποποιηθούν ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες:

1. Ποια υπηρεσία ήταν αρμόδια και εισηγήθηκε την απόκτηση των ανωτέρω ραντάρ;
2. Δυνάμει ποιών αποφάσεων, τίνος υπαλλήλου τα παραπάνω ραντάρ παρελήφθησαν και από ποια υπηρεσία;
3. Η αρμόδια υπηρεσία πριν τη σχετική παραγγελία είχε προχωρήσει σε όλες τις νόμιμες ενέργειες ώστε να εξασφαλιστεί η λειτουργία τους;
4. Αφού τοποθετήθηκαν γιατί δεν λειτούργησαν μέχρι σήμερα; Σε τι ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση έχουν προβεί;
5. Ποιος είναι αρμόδιος για τη λειτουργία τους και τη φύλαξή τους;
6. Αφού δεν λειτουργούν ποιος έχει την ευθύνη για την προοδευτική καταστροφή τους;
7. Πόσο κόστισαν συνολικά, αν πληρώθηκαν και αν απαντηθεί αυτό θετικά γιατί δεν δοκιμάσθηκαν ώστε να βεβαιωθεί η δημόσια αρχή ότι αυτά λειτουργούν σωστά και στη συνέχεια να πληρωθούν;
8. Ποιος θα απολογηθεί για τους νεκρούς οδηγούς οι οποίοι γνωρίζοντας ότι δεν ελέγχονται αναπτύσσουν θανατηφόρες ταχύτητες σε ένα δρόμο επαρχιακό που το ονομάζουν προσχηματικά ΒΟΑΚ;
9. Ποια είναι η εταιρία (πώς ονομάζεται) που προμήθευε το Ελληνικό Δημόσιο και ποια η επιτροπή παραλαβής των εν λόγω μηχανημάτων;
10. Η εν λόγω επιτροπή τι ακριβώς παρέλαβε;
11. Ποιος είχε την υποχρέωση για την αρχική λειτουργία τους;

Τα ως άνω μηχανήματα πρέπει να κόστισαν δεκάδες χιλιάδες ευρώ. Το γεγονός ότι υπήρξε πρεμούρα στην τοποθέτησή τους χωρίς να έχουν κάποιοι μεριμνήσει για τη νόμιμη λειτουργία τους είτε από προηγούμενα είτε έστω αργότερα, εμάς μας δίδει το δικαίωμα να σκεφτόμαστε ότι κάποιοι επωφελήθηκαν και ήταν το μόνο που ουσιαστικά τους ενδιέφερε.

Και τούτο έγινε σε βάρος της οδικής ασφάλειας και της ασφαλούς διακίνησης ανθρώπων και εμπορευμάτων. Είναι σφόδρα πιθανόν ότι κάποιοι δημόσιοι λειτουργοί όσο ψηλά κι αν βρίσκονται έχουν καταστεί με τη συμπεριφορά τους (προμήθεια των μηχανημάτων, μη λειτουργία, πλήρης αδιαφορία έστω και εκ των υστέρων να τα λειτουργήσουν) επίορκοι και ενδεχομένως να έχουν υποπέσει σε σοβαρά ποινικά αδικήματα.

Επειδή, η Δικαιοσύνη είναι ένας πυλώνας ασφάλειας σ’ αυτούς τους ταραγμένους καιρούς που με σκληρότητα βιώνει ο κόσμος επιβάλλεται να διερευνήσει πιθανόν ποινικά αδικήματα επίορκων δημόσιων λειτουργών, όσο ψηλά κι αν βρίσκονται και να κατοχυρωθεί έτι περαιτέρω στη συνείδηση του κόσμου ως θεματοφύλακας της ουσιαστικής Δικαιοσύνης και του δημόσιου καλώς εννοούμενου συμφέροντος, ούτως ώστε να χυθεί άπλετο φως στην υπόθεση.

Για όλους τους ανωτέρω λόγους

ΜΗΝΥΟΥΜΕ

Κάθε υπεύθυνο όσο ψηλά και εάν ευρίσκεται

ΚΑΙ

ΖΗΤΑΜΕ αφού γίνει η ενδεδειγμένη έρευνα από την αρμόδια Εισαγγελία να εξατομικευθούν οι ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες, σε όποιους είχαν την ευθύνη είτε της παραγγελίας είτε της τοποθέτησης χωρίς καμία προετοιμασία και χωρίς λειτουργία μετά από τόσα χρόνια, για το αδίκημα της απιστίας ή όποιο άλλο ήθελε βρεθεί στα πλαίσια του γενόμενου ελέγχου αφού κάποιοι στην προσπάθειά τους να πλουτίσουν παρέβησαν τον όρκο τους και είτε εισηγήθηκαν θετικά τη λήψη τους χωρίς να εξασφαλιστεί η πλήρης λειτουργία τους είτε αδιαφόρησαν εκ των υστέρων για την ολοκλήρωση ενός τόσο σημαντικού έργου για την οδική ασφάλεια και την ασφαλή οδηγητική συμπεριφορά αφού το ενδιαφέρον τους εξαντλήθηκε μόμο στην προμήθεια των μηχανημάτων και όχι στη λειτουργία τους.