Σε πλήρη ανάπτυξη βρίσκεται η ΟΛΘ ΑΕ. Η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων από το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 8,2%. την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2011.

Η αύξηση σε TEUs ήταν 8,6% ενώ στα transit κοντέινερς ήταν 16,8% σε τεμάχια και 23,3% σε TEUs. Την ίδια περίοδο του οκταμήνου του 2011 η διακίνηση στο συμβατικό φορτίο σημείωσε πτώση 13,7%. Από τα στοιχεία προκύπτει μείωση στη διακίνηση άνθρακα 34,2%, αύξηση στη διακίνηση γεωργικών προϊόντων 29%, ενώ στα προϊόντα σιδήρου και χάλυβα η αύξηση ήταν 19,5%. Πάντως στο τρίτο τετράμηνο του έτους αναμένεται αύξηση της διακίνησης και εκτιμάται ότι στο σύνολο του 2011 η κίνηση στο συμβατικό φορτίο θα είναι ίδια με την κίνηση του 2010.

Τα στοιχεία έδωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ Στέλιος Αγγελούδης. Ο επικεφαλής της διοίκησης της ΟΛΘ ΑΕ τόνισε τα ακόλουθα:

Μέχρι το τέλος του 2011 η εργολαβία για την επέκταση της 6ης προβλήτας θα έχει εγκατασταθεί και το έργο θα έχει ξεκινήσει. Μετά την ακύρωση της εγκατεστημένης εργολαβίας το 2008 ο διαγωνισμός επαναλήφθηκε το 2010. Η διαδικασία έχει ολοκληρωθεί, η ανάδοχος κοινοπραξία έχει επιλεγεί και το μόνο που απομένει είναι η τελική έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, η απόφαση του οποίου αναμένεται το επόμενο διάστημα.

Στις 28 Οκτωβρίου 2011 εκπνέει η προθεσμία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για την κατασκευή και λειτουργία μαρίνας σκαφών αναψυχής στην α΄ προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Η αξιολόγηση των προσφορών θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2011 και στόχος είναι το έργο να ξεκινήσει άμεσα.

Στο Ελεγκτικό Συνέδριο βρίσκεται, επίσης, η επιλογή συμβούλου που θα αναλάβει τη διαμόρφωση του νέου master plan και του νέου business plan της ΟΛΘ ΑΕ, αλλά και τη διατύπωση πρότασης για την αξιοποίηση των ακινήτων της εταιρίας.

Μέχρι το τέλος του έτους προβλέπεται η δημοπράτηση του έργου για την επέκταση και εκβάθυνση του «Κρηπιδώματος 24», που θα ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια. Με το συγκεκριμένο έργο το λιμάνι θα μπορεί να δέχεται πλοία μεταφοράς συμβατικού φορτίου δυναμικότητας άνω των 50.000 τόνων.

Ολοκληρώνεται μέχρι τέλος του 2011 το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού μηχανημάτων το οποίο περιλαμβάνει: Δύο ηλεκτροκίνητους γερανούς, έξι φορτωτές δυο και πέντε κυβικών, ένα reach stacker, τρεις εκσκαφείς, δύο straddle carriers, ένα βυτίο για την καταπολέμηση σκόνης κι ένα απορριμματοφόρο, ένα festoon για την γερανογέφυρα Νο 3, τρία φορτηγά αυτοκίνητα φορτίου περίπου 800 κιλών, καθώς και αυτοματοποιημένο σύστημα διαχείρισης χώρων.
Ολοκληρώθηκε η επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού κατά 27 στρέμματα και της Ελεύθερης Ζώνης κατά 75 στρέμματα.

Μετά την οριστική απόφαση για διατήρηση του 51% των μετοχών της ΟΛΘ ΑΕ από το ελληνικό δημόσιο, σύμφωνα με το protothema.gr, η εταιρία είναι έτοιμη να ξεκινήσει τις διαδικασίες για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων σε ιδιώτη, καθώς και για εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή για τη δημιουργία και λειτουργία εντός του λιμένος logistic center. Στόχος είναι η προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων και η αύξηση των φορτίων που διακινούνται μέσω του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.