Ο διδάκτωρ Αφροδισιολογίας και Δερματολογίας Κος Ιωάννης Μπάρκης μας δίνει με απλά λόγια τις πληροφορίες που θέλουμε.

Ε: Ας υποθέσουμε ότι μια γυναίκα είναι στην ακμή της δηλαδή στη ηλικία των 20+. Τι πρέπει να κάνει όσον αφορά την πρόληψη των ρυτίδων;

Α: Σε πρώτο επίπεδο πρέπει να είναι σχολαστική με την καθημερινή φροντίδα της επιδερμίδας (καθαρισμός-ενυδάτωση), να ξεκουράζεται όσο πρέπει και να αποφεύγει καταχρήσεις όπως το τσιγάρο, το αλκοόλ και τα πολλά ξενύχτια. Καλό θα ήταν να βάλει στο πρόγραμμα τη συστηματική άσκηση η οποία βελτιώνει το μεταβολισμό και συμβάλλει στην υγεία του οργανισμού και της επιδερμίδας. Επιπλέον, πρέπει να προσέχει πολύ να μην εκτίθεται στον ήλιο χωρίς υψηλή, αντηλιακή προστασία. Μάλιστα, όσο πιο ανοιχτόχρωμη είναι μια γυναίκα τόσο πιο μεγάλη είναι η ανάγκη για αντηλιακή προστασία. Σημειώστε ότι σε μία χώρα όπως η Ελλάδα με μεγάλη περίοδο έντονης ηλιοφάνειας, η αντηλιακή προστασία είναι απαραίτητη ακόμα και το χειμώνα. Γι’ αυτό είναι πολύ σημαντική η ενυδατική καθημερινή κρέμα να περιέχει δείκτη προστασίας SPF.

E: Τι άλλο μπορεί να κάνει σε επίπεδο πρόληψης;

Α: Μπορεί να βάλει στη ρουτίνα ομορφιάς της συμπληρώματα διατροφής που περιέχουν φυσικά αντιοξειδωτικά συστατικά. Θα τα βρείτε στα φαρμακεία κι έχουν πολύ καλά αποτελέσματα.

Ε: Αλήθεια, μιλώντας για τις καταχρήσεις πόσο κακό κάνουν τελικά στην επιδερμίδα;

A: Πολύ μεγάλο γιατί αυξάνουν την παραγωγή ελεύθερων ριζών οι οποίες που «επιτίθενται» στο κολλαγόνο το φυσικό ενεργοποιητή της νεότητας. Έτσι η γήρανση έρχεται σαφώς γρηγορότερα. Επιπλέον, μια γυναίκα πρέπει να θυμάται ότι οι καταχρήσεις έχουν αθροιστική δράση. Εάν δηλαδή αποφασίσετε να τις κόψετε δεν έχετε ξεμπερδέψει. Απλά το κακό θα σταματήσει στο σημείο αυτό χωρίς η ζημιά να «ξεγράφεται». Με απλά λόγια μια γυναίκα που καπνίζει, δεν τρέφεται καλά , δε γυμνάζεται και δεν ηλιοπροστατεύεται θα δει έντονα σημάδια γήρανσης στα 35. Αν δεν είχε τις παραπάνω κακές συνήθειες θα το δει σε σαφώς μεγαλύτερη ηλικία ( ανάλογα και με τα γονίδιά της ).

E: Κρίσιμο σημείο: τι μπορεί να κάνει στα 30;

A: Εκτός από το να συνεχίσει να είναι σχολαστική με τη φροντίδα της υγείας του οργανισμού και της επιδερμίδας της μπορεί να βάλει στο πρόγραμμα και σε συνεννόηση με το δερματολόγο της την συστηματική απολέπιση με ειδικά προϊόντα scrub. Είναι ένας μηχανικός τρόπος κινητοποίησης και ανάπλασης της επιδερμίδας. Για πιο δραστικά μέτρα πρόληψης μπορεί να δοκιμάσει και τις ειδικές αντιγηραντικές κρέμες και ορούς. Πρόκειται για μείγματα σχεδιασμένα για ένα πακέτο αναγκών της επιδερμίδας (ακμή, πανάδες δυσχρωμίες) που βασίζονται σε συστατικά όπως η βιταμίνη Α, τα ΑΗΑ (υδροξυοξέα), τα φλαβονοειδή και δίνονται με συνταγή δερματολόγου που εκτελεί ο φαρμακοποιός. Ακόμα υπό συνθήκες -ανάλογα δηλαδή με την περίπτωση- το peeling γλυκολικού οξέως και οι μεσοθεραπείες είναι οι πιο δυναμικές επιλογές. Τέλος πολύ καλά αποτελέσματα έχουν επίσης οροί βιταμίνης C, υαλουρονικών οξέων, αντιοξειδωτικών στοιχείων κ.λ.π. είτε σε συνδυασμούς είτε μεμονωμένοι.

Ε: Φτάνοντας στα 40 ποιες είναι οι αναμενόμενες ρυτιδούλες που αναμένουμε να δούμε στο καθρέπτη; Τι μπορούμε να κάνουμε;

Α: Στα μάτια (το λεγόμενο πόδι της χήνας) τις ρινοπαριακές πτυχές και μερικές στην περιοχή του μετώπου. Αυτά αντιμετωπίζονται σχετικά εύκολα με εφαρμογή βουτυλινικής τοξίνης Α, εμφυτευμάτων, μεσοθεραπειών. Αυτές είναι αναίμακτες και σχετικά ανώδυνες θεραπείες που έχουν πολύ καλά αποτελέσματα αρκεί να γίνονται από ειδικό δερματολόγο. Σε πιο έντονο πρόβλημα γίνονται εφαρμογές Lasers που ανάλογα το μέγεθος του προβλήματος μπορεί να είναι από πολύ απλές σχεδόν ανώδυνες μέχρι αιματηρές που συνήθως χρήζουν τοπικής αναισθησίας, με εξαιρετικό όμως αποτέλεσμα.

Ε: Πολύς λόγος γίνεται για τη διατροφή. Μπορείτε να μας προτείνετε κάποιες τροφές αντιγήρανσης;

A: Οπωσδήποτε φρούτα και λαχανικά. Να αποφεύγετε τα λίπη, φαγητά τύπου fast – food και τα πολυακόρεστα λιπαρά. Πολύ καλή πηγή αντιοξειδωτικών είναι τα λιπαρά «καλής ποιότητας» που περιέχουν Ω3 και Ω6 και θα τα βρείτε στα φθηνά ψάρια (γαύρος, σαρδέλα, πέστροφα κ.λ.π.), καλή ποιοτική τροφή είναι επίσης τα λευκώματα που θα βρείτε στο ασπράδι του αυγού. Ακόμα μπορείτε να καταναλώσετε φυτικές ίνες δημητριακών και παράγωγα βρώμης. Επίσης, 1-2 ποτήρια κόκκινο κρασί ημερησίως μπορούν να συνεισφέρουν σημαντικά στη καλή ποιότητα δέρματος.

Ε: Άλλες αντιγηραντικές «συνήθειες»;

A: Η γυμναστική, ο καλός ύπνος σε συγκεκριμένες ώρες, η ξεκούραση, ο ποιοτικός ελεύθερος χρόνος, η συναισθηματική πληρότητα, το γέλιο, λιγότερο στρες και όσο καλύτερη ερωτική ζωή γίνεται!

(jenny.gr)