Η Wall Street Journal αγόραζε κατά χιλιάδες τα φύλλα της στην Ευρώπη, προκειμένου να αυξήσει πλασματικά την κυκλοφορία της Ανώτατο στέλεχος του κολοσσού των ΜΜΕ του Ρούπερτ Μέρντοχ παραιτήθηκε μετά την αποκάλυψη του βρετανικού Guardian ότι η οικονομική εφημερίδα συμφωνούσε με ευρωπαϊκές εταιρείες να αγοράζουν κρυφά χιλιάδες φύλλα της σε τιμή-ευκαιρία, παραπλανώντας αναγνώστες και διαφημιζόμενους για την πραγματική κυκλοφορία της.

Σύμφωνα με τα όσα αποκάλυψε ο Guardian, η WSJ έπειθε ευρωπαϊκές εταιρείες να συνεργαστούν και ως αντάλλαγμα δημοσίευε άρθρα που προωθούσαν τις δραστηριότητές τους. Η αποκάλυψη αυτή αποτελεί ένα ακόμα πλήγμα -μετά τις υποκλοπές- για την News Corp. του Ρούπερτ Μέρντοχ.

Υπεύθυνος για την «απάτη» θεωρείται ο Αντριου Λάνγκχοφ, διευθυντής Ευρώπης της Dow Jones, «μαμάς» εταιρείας της WSJ, ο οποίος παραιτήθηκε. Ο συντονισμός γινόταν από το Λονδίνο και αφορούσε την ευρωπαϊκή έκδοση της WSJ η οποία κυκλοφορεί σε ΕΕ, Ρωσία και Αφρική.

Η απόφαση της WSJ να αγοράζει κρυφά τα ίδια της τα φύλλα ελήφθη τον Ιανουάριο του 2008. Η εφημερίδα σύναψε σχέσεις με ευρωπαϊκές εταιρείες που σπονσοράριζαν σεμινάρια για φοιτητές, οι οποίοι είχαν πιθανότητες να γίνουν οι μελλοντικοί ηγέτες.

Η WSJ αντάμειβε τους σπόνσορες, δημοσιεύοντας τα ονόματά τους σε ένα ειδικό τμήμα της εφημερίδας. Οι σπόνσορες πλήρωναν την διαφήμιση αυτή αγοράζοντας αντίτυπα της WSJ σε πολύ χαμηλή τιμή τα οποία μοίραζαν στους φοιτητές.

Το 2010, η απάτη ενίσχυσε κατά 41% την κυκλοφορία της ευρωπαϊκής έκδοσης της WSJ -31.000 από τα συνολικά 75.000 φύλλα.

Πέρυσι ο μεγαλύτερος σπόνσορας, η ολλανδική εταιρεία Executive Learning Partnership (ELP), απείλησε ότι θα αποχωρούσε από τη συμφωνία. Η ELP και μόνο ήταν υπεύθυνη για το 16% της κυκλοφορίας της WSJ στην Ευρώπη (12.000 φύλλα τη μέρα) και πλήρωνε μόλις 1 σεντ το φύλλο. Η εταιρεία είχε παραπονεθεί ότι η διαφήμιση που της έγινε στην WSJ δεν ήταν ανάλογη του ποσού που πλήρωσε.

Στις 9 Απριλίου 2010, ο Λάνγκχοφ έστειλε email στην ELP για να προτείνει νέα συμφωνία: η ELP θα συνέχιζε να αγοράζει 12.000 φύλλα την ημέρα στην ίδια τιμή και ως αντάλλαγμα θα είχε, μεταξύ άλλων, δωρεάν διαφήμιση στην WSJ και «τουλάχιστον τρία άρθρα για τις δραστηριότητες της εταιρείας».

Η υπόθεση ενισχύει την ανησυχία των μετόχων της News Corp για την πορεία της εταιρείας.

Η αποκάλυψη του σκανδάλου των υποκλοπών οδήγησε στην παύση της κυκλοφορίας της εφημερίδας «News of the World», ενώ ο ίδιος ο Ρ.Μέρντοχ εκλήθη να καταθέσει ενώπιον Βρετανών βουλευτών.